1 Draadloze headset op meerdere audiobronnen aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.887 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawwek
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07 12:11
Hallo allen,

Ik heb een vraag over draadloze headsets.
Thuis op mijn 1e verdieping heb ik een PC staan.
Op zolder een elektronisch drumstel (Roland TD6V).
Vooral voor mijn drumstel wil ik een kwalitatief goede headset (gesloten).
Het zou het mooiste zijn als ik deze ook op mijn PC kan gebruiken (geen mic nodig).

Mijn vraag is: Bestaan er headsets (of andere mogelijkheden) die je op meerdere apparaten tegelijk aan kan sluiten? Dan zou ik me voor kunnen stellen dat je tussen de bronnen kan wisselen bijvoorbeeld door met verschillende kanalen op de headset te werken.

Ik geef namelijk liever iets meer geld uit aan 1 headset, dan aan 2 goedkopere headsets.
Eerst zou ik graag weten of het überhaupt mogelijk is, een budget kan ik nog even niet noemen.

Op mijn PC kan ik eventueel een Bluetooth ontvanger aansluiten.
Op mijn elektronische drumkit zit alleen een 3,5mm aansluiting (verloopstukje naar 6,3mm heb ik).

Alvast bedankt

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-10 16:03
Zover ik weet bestaan er geen headsets die deze functie onderstuenen. Bleutooth raad ik ten strengste af. Ik heb zelf een draadloze Bleutooth headset gehad en voor de afstand van mijn broek tot hoofd had ik al veel kwaliteitsproblemen. ik raad draadloos radiogestuurd aan.
http://tweakers.net/price...tLIBlibT6OvJL5K8-0K4zh-AA

Wel kan je onderstaande kopen + verlengkabel en deze op de audio-out aansluiten op zowel de PC als je drumstel:
Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_5212_1.jpg

EDIT:
Als je 1 basisstation bijkoopt kan je bij Sennheiser ook 1 koptelefoon gebruiken voor 2 basisstations. Dan kan je channel 1, 2 of 3 selecteren op je headset. Voorbeeld van knop op RS120
- Drumstel: zend uit op channel 1
- PC zend uit op channel 2

Snappie?

[ Voor 21% gewijzigd door sn33ky op 12-07-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawwek
Bedankt voor je reactie. Extra kabels trekken zie ik niet als optie, aangezien het tussen 2 verdiepingen is en niet recht boven elkaar. Zoveel is het me nou ook niet waard ;).

Ik was dus inderdaad op zoek naar een optie zoals in jouw edit staat. Ik had dan alleen gehoopt dat je niet 2 volledige basisstations nodig had, maar 1 basisstation en bijvoorbeeld nog alleen een losse zender. Waarschijnlijk kost een extra basisstation wel flink extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
Mawwek schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:36:
Bedankt voor je reactie. Extra kabels trekken zie ik niet als optie, aangezien het tussen 2 verdiepingen is en niet recht boven elkaar. Zoveel is het me nou ook niet waard ;).

Ik was dus inderdaad op zoek naar een optie zoals in jouw edit staat. Ik had dan alleen gehoopt dat je niet 2 volledige basisstations nodig had, maar 1 basisstation en bijvoorbeeld nog alleen een losse zender. Waarschijnlijk kost een extra basisstation wel flink extra.
Ik zou je vraag eens bij Sennheiser support leggen want ik kan ook nergens op internet een basisstation extra vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
sn33ky schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:36:
Wel kan je onderstaande kopen + verlengkabel en deze op de audio-out aansluiten op zowel de PC als je drumstel:
[afbeelding]
Gebruik nooit een Y-kabel om twee uitgangen met één ingang (de hoofdtelefoon) te verbinden. Daarmee is er een redelijke kans dat de uitgangen kapot gaan. Zie ook why not wye?.

Edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door TBTL op 12-07-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
TBTL schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:32:
[...]
Gebruik nooit een Y-kabel gebruiken om twee uitgangen met één ingang (de hoofdtelefoon) te verbinden. Daarmee is er een redelijke kans dat de uitgangen kapot gaan. Zie ook why not wye?.
Niet mee eens. Al zoveel gedaan en nog nooit problemen mee ondervonden. Zorg natuurlijk wel dat het andere apparaat uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawwek
sn33ky schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:54:
[...]

Ik zou je vraag eens bij Sennheiser support leggen want ik kan ook nergens op internet een basisstation extra vinden.
Vanochtend een mail gestuurd naar Sennheiser en zojuist kreeg ik al antwoord.
Zij hebben geen hoofdtelefoons die kunnen schakelen tussen verschillende geluidsbronnen.
Ze adviseren om in dit geval 2 losse hoofdtelefoons te gebruiken. Of uiteraard het basisstation steeds meenemen.

Ze adviseerden mij daarbij de RS180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
Hebben ze ook uitgelegd waarvoor die channel knopjes dan voor dienen?

Ja voor de rest weet ik niet of andere merken dit misschien wel bieden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*KNIP*

[ Voor 97% gewijzigd door FeaR op 21-08-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Mijn headset van Sony kan dit al (SBH80) dus kan me niet voorstellen dat een duurdere versie dit niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:48

FeaR

In GoT we trust

Een topic uit 2012 kicken is sowieso in het gros van de gevallen niet nuttig, maar als het voornamelijk is om je eigen site te spammen is helemaal niet de bedoeling!

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.