Toon posts:

Nieuwe Laptop [+-800]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik moet voor mijn studie een nieuwe laptop gaan kopen, in m'n vrije tijd wil ik ook nog wat kunnen gamen..

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)? Studie (Office etc.) en Game's zoals GTA (Al is een laptop daar niet voor bedoelt natuurlijk)
Wat mag je laptop gaan kosten? Max €900,-
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)[/b] Ja, iedere dag mee naar school
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Nee, ik heb geen voorkeur

Ik had er zelf al 2 gevonden.
__________________________________________________________________________________________

- LENOVO IdeaPad Z580 Intel Core i7-3610QM • 8 GB • 750 GB HDD • NVIDIA GeForce GT 630M (2 GB)
€800
__________________________________________________________________________________________

- SONY VAIO VPC-F23S1E Intel Core i7-2670QM • 8 GB • 750 GB HDD • NVIDIA GeForce GT 540M (2GB)
€900

SONY:
- Full HD scherm
- Backlit toetsenbord
- Blu-Ray
- PS3 mogelijkheden
- Groter beeldscherm (16,4) tegenover de LENOVO (15,6)

LENOVO:
-Betere processor
-Betere grafische kaart

Mijn Eisen:
-Als hij maar snel is vindt ik het prima (Opstarten, programma's laden)
-16,4 of 17,3 inch
-i7 proccesor
-Zoveel mogelijk HDD / SSD

School Eisen
-Windows 7 64bit
-Netwerkkaart, bij voorkeur voorzien van CCX versie 4 of hoger * (Cisco wireless opties).
-Eén 6-9 cels accu of tweemaal een 3-cels/4-cels accu; batterijduur minimaal bij voorkeur 4, 5 of 6 klokuren.

Heeft er iemand tips? _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2012 23:30 ]

• HondaRacer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2024
De keuze tussen Lenovo of Acer is snel gemaakt... Lenovo dus ;) Bovendien is de processor een quad-core van de nieuwste generatie (Ivy Bridge) en die in de Acer een dual-core van een oudere generatie.

Verwijderd

Topicstarter
Maar met gamen maakt die videokaart dus niet veel uit? Of zit er wel wat verschil tussen?

• HondaRacer
Het verschil tussen de i7-3610QM en i5-2467M is veel groter dan het verschil tussen de GT640M en de GT630M. Bovendien is de Lenovo kwalitatief gezien een stuk beter + meer geheugen en grotere hardeschijf.

De batterijduur van beide laptops zijn zeer goed; met beide laptops kun je ongeveer 5-6 uur internetten. In reviews word de bouwkwaliteit van de Lenovo zeer aangeprezen, terwijl de Acer gemaakt is van "cheap plastic". Ook word de Acer aan de buitenkant 58 graden(!) als je er even mee gamed. Dit houd dus in dat de processor ook zeer warm word en zichzelf zal onderclocken. Hierdoor verliest de laptop trager. Ook het scherm in de Lenovo is beter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik las wel dat t scherm best zacht is, weet niet hoe ik dat kan uitleggen :p. Ze zeggen dat de Acer in 2 seconden opstart, klopt dat en zoja heeft de Lenovo dat ook ongeveer?

Denk toch dat t dan de Lenovo gaat worden..!

• HondaRacer
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:45:
Ik las wel dat t scherm best zacht is, weet niet hoe ik dat kan uitleggen :p. Ze zeggen dat de Acer in 2 seconden opstart, klopt dat en zoja heeft de Lenovo dat ook ongeveer?

Denk toch dat t dan de Lenovo gaat worden..!
Dit is vanuit standby, ga er maar vanuit dat de Lenovo dit ook heeft, weet het alleen niet 100% zeker.

En het scherm in de Acer is rotzooi :P + er zit een zogenaamde cache HDD in, dit is geen echte SSD!

[ Voor 9% gewijzigd door HondaRacer op 12-07-2012 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verder maakt het niet veel uit dat er geen SSD inzit?

Ben best een noob in die computertermen :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2012 16:55 ]

• HondaRacer
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:53:
Verder maakt het niet veel uit dat er geen SSD inzit?

Ben best een noob in die computertermen :P
Zolang het zo'n cache geval is niet echt. Met zo'n cache HDD start je alleen sneller op. Bovendien kun je er achteraf altijd nog een SSD inzetten, mocht je daar behoefte aan hebben.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11 16:46
Misschien is dit ook wel een goed alternatief: pricewatch: Asus N56VM-S3088V

Ziet er goed uit met goede bouwkwaliteit, goede specs en vooral ook een goed scherm. :)
Hier een uitgebreide review

Ze hebben wel een iets ander model in die review met een kleinere HDD en een i7 maar voor de rest is volgens mij allemaal wel gelijk en het past goed in je budget. :)

• HondaRacer
Redblader schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:14:
Misschien is dit ook wel een goed alternatief: pricewatch: Asus N56VM-S3088V

Ziet er goed uit met goede bouwkwaliteit, goede specs en vooral ook een goed scherm. :)
Hier een uitgebreide review

Ze hebben wel een iets ander model in die review met een kleinere HDD en een i7 maar voor de rest is volgens mij allemaal wel gelijk en het past goed in je budget. :)
De pricewatch: Asus N56VM-S3088V heeft een 1366x768 scherm wat hem nogal overpriced maakt! Je kunt beter die paar tientjes meer uitgeven aan die Lenovo.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11 16:46
HondaRacer schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:18:
[...]

De pricewatch: Asus N56VM-S3088V heeft een 1366x768 scherm wat hem nogal overpriced maakt! Je kunt beter die paar tientjes meer uitgeven aan die Lenovo.
Ik zie het, foutje in de pricewatch dus want daar wordt 1920x1080 aangegeven. :X

Tsja in dan geval is de Lenovo een betere keuze maar je blijft natuurlijk met die prut resolutie zitten.

Edit: Misschien dat dit dan een leuke optie is, zit perfect binnen het budget en de specs zijn erg netjes, het scherm is ook gewoon 1920x1080 en voor 40 euro kan je er zelfs een backlit toetsenbord in laten zetten. :)

De videokaart is sneller dan die in de Lenovo, het scherm heeft een fatsoenlijke resolutie en de HDD is groter. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Redblader op 12-07-2012 17:41 ]

• carnelain
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:15
De N56 is ook te krijgen met een FHD scherm.
Volgens mij heeft die Lenovo een 1366x768 scherm.
De Y580 is verkrijgbaar met een FHD scherm.

[ Voor 45% gewijzigd door carnelain op 12-07-2012 17:52 ]

Verwijderd

Je kan de inspiron 15R SE krijgen met 1080p voor € 679, € 756 of € 780, respectievelijk voor een i5, i7, en i7 + cache SSD. Je moet alleen de kortingsacties kennen.

In het segment vind ik dat eigenlijk de enige optie. Het is niet de hoogste kwaliteit, maar 768p... dat is ook niet te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Kost die 1080p + i7+cache SSD €780? (deze dus http://www.dell.com/nl/p/...l_id=inspiron-15r-se-7520 )

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2012 23:47 ]

Verwijderd

yep. De duurste. Er gaat nog 10% + 5% + 5.x% korting af als je het goed doet.

Verwijderd

Topicstarter
Die kun je zeker niet in de winkel kopen (en dus ook niet met die korting...) Want wil het wel eigelijk uitproberen voordat ik t koop.. heeft deze blurayspeler en al? of komen daar dan nog extra kosten bij?

Verwijderd

De middelste heebt blu-ray, maar ik vind blu-ray zodanig nutteloos... ik vervang de optische drive toch meteen door een SSD. Van wat ik gehoord hebt valt de accuuur van de inspiron we tegen, maar reviews van reputabele sites die dat bevestigen ontbreken op dit moment.

Bij alles wat je op afstand koopt heb je 7 werkdagen de kans op het apparaat terug te sturen (wet koop op afstand). Dat je het ding niet in een winkel kan zien lijkt mij geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Je maakt t me lastig.. Hoe werkt dat dan met die kortingen :p

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:41
kijk even op deze link Dell Waardebonnen Topic - Deel 2
hier heeft darkstone alles uitgelegd waat en hoe de kortingen te regelen

tijd voor wat klusjes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog even verder gaan zoeken en kwam deze tegen: http://www.sony.nl/product/vn-f-series/vpcf23s1e

Via paradigit kost hij 900 euro.

Zou dit een goede koop zijn?

Verwijderd

De inspiron is ~150 goedkoper, en de voordelen van de sony zijn mij niet direct duidelijk. Vergeet ook niet dat de F redelijk bulky is.. iets meer dan 3KG, 16.4", en niet bepaald smalle bezels.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2012 23:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een laptop koop wil ik m eerst in de winkel uitproberen, m'n ouders betalen 'm en die willen tevens ook niet via internet een laptop bestellen. 15,6 inch blijkt toch te klein te zijn en 17 te groot. Daarom wou ik naar een 16" kijken. Ik kwam bij deze sony uit want hij heeft ; i7, 750GB HDD en een redelijk goede videokaart. ook vindt ik het verlicht toetsenbord meegenomen. Als er nu nog alternatieven zijn die in de winkel te koop zijn met betere specs of goedkoper, hoor ik het natuurlijk graag. Wel bedankt dat je me die Inspiron aanrade :)

Verwijderd

pricewatch: Asus N56VM-S4050V heb je ook nog met backlit toetsenbord. Omdat het mij ook niet direct duidelijk was wat de plussen en minnen waren had ik even een overzicht in elkaar geflanst: Verwijderd in "Multimedia: De nieuwe Asus N56VM (S4032V) of toch een XPS?"

Verwijderd

Topicstarter
en die asus is er toevallig niet in 16 of 17 inch variant?

Verwijderd

jawel: http://tweakers.net/price...E32TClWsopWMrIAGmCsFFsLAA. Maar ik zie niet echt waarom je iets groters dan 15.6" wilt. Je scherm wordt alleen wat groter, terwil de resolutie hetzelfde blijft. Effectief heb je daar (als je ogen goed genoeg zijn ;)) niets aan.

Verwijderd

Ik heb die Lenovo Z580 sindskort dus als je vragen hebt stel ze.

Ik vindt het een erg fijn ding, en dat toetsenbord is echt heerlijk. Bij Acer is het gewoon een gok, of hij werkt of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Darkstone dat is t probleem juist. Aan 1 oog zie ik slecht, daarom leek me een groter beeldscherm beter, want moet er heledag achter zitten..

Ik wil het liefst nu;

- 16,4 of 17,3 inch
- 640 of 750 GB HDD
- Backlit Toetsenbord
- i7 processor
- goede videokaart

max €900,-

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2012 12:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee? :P

Verwijderd

Tsja.. Ik zou toch een 15.6" met 1080p eens uitproberen. In het 17" segment ben je nogal duurder uit en blijft binnen jouw budget volgens mij alleen de inspiron 17R SE over met GT 650m GDDR5. Maar de accuduur daarvan is niet al te best en... log. Zo veel verschilt de lettergroote tussen 15.6" en 17.3" nu ook weer niet.
Pagina: 1