Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hosted e-mail oplossing

Pagina: 1
Acties:

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
Voor mijn werk ben ik op zoek naar een oplossing om alle werknemers in het bedrijf een eigen e-mailadres te geven. Het is hierbij vereist om een globaal adresboek te hebben en tevens op mobiele (veelal iOS) apparaten.

Ik had hiervoor Google Apps reeds geprobeerd, maar daar bestaat geen (standaard) mogelijkheid om de GAL (Global Address List) te gebruiken.
Office 365 ondersteund wel een GAL, maar deze GAL is helaas niet beschikbaar op mobiele apparaten.

Is datgene wat wij graag willen niet mogelijk? Of bestaat er een mogelijkheid om toch te bereiken wat wij graag zouden willen..

Iemand een idee?

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Google Apps heeft well een GAL, ze noemen het Shared Contacts maar als je bij Google Apps op GAL zoekt krijg je best veel informatie. Is er iets specifieks wat je niet werkend krijgt?

Verwijderd

Ik moet ook eerlijkheidshalve zeggen dat me bijstaat dat toen wij Office 365 testten we volgens mij ook gewoon toegang tot de O365 GAL hadden op WP7 en iOS.

Ik vind ook geen artikel waarin wat anders staat (tot dusver)... ik zal eens even in m'n archief neuzen of ik nog wat zinnigs erover heb (we hebben geen O365 genomen, intern hosten was toch handiger... ondanks dat het er nu al een half uur uitligt :+ )

Heb je de iPhones wel met een Exchange verbinding ingericht? Niet dat je hebt zitten tobben met POP3 of IMAP4 verbindingen naar je exchange bak - want dan werkt er wel meer niet dan alleen je GAL.

zowel hier als hier wordt er sterk op gehint dat het gewoon kan?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2012 14:47 ]

• Gamerkoe
JoetjeF schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:25:
Google Apps heeft well een GAL, ze noemen het Shared Contacts maar als je bij Google Apps op GAL zoekt krijg je best veel informatie. Is er iets specifieks wat je niet werkend krijgt?
Wanneer ik hierop zoek, dan krijg ik alleen een third party App welke dit ondersteund. Als ik mij niet vergis zitten hier nog best wel kosten aan..
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:43:
Heb je de iPhones wel met een Exchange verbinding ingericht? Niet dat je hebt zitten tobben met POP3 of IMAP4 verbindingen naar je exchange bak - want dan werkt er wel meer niet dan alleen je GAL.

zowel hier als hier wordt er sterk op gehint dat het gewoon kan?
Jazeker, ik heb wel de 'Exchange' variant genomen op iOS. Een gedeelde agenda en/of globale contacten (GAL) wordt hierbij niet ingeladen. De GAL komt overigens wel erbij te staan, maar hier staan niet de contacten in welke je als 'Externe contacten' in O365 aangemaakt hebt.

Omtrent je links, ik Quote even een antwoord van zo'n Microsoft dude :9
However, the other users are not able to see the shared contact folder on their iPhones

Verwijderd

Gamerkoe schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:23:
Jazeker, ik heb wel de 'Exchange' variant genomen op iOS. Een gedeelde agenda en/of globale contacten (GAL) wordt hierbij niet ingeladen. De GAL komt overigens wel erbij te staan, maar hier staan niet de contacten in welke je als 'Externe contacten' in O365 aangemaakt hebt.

Omtrent je links, ik Quote even een antwoord van zo'n Microsoft dude :9
However, the other users are not able to see the shared contact folder on their iPhones
Shared Contacts Folders is heel iets anders dan je GAL! Als jij in een gedeeld mapje in Contacts mensen in gaat zitten tokkelen, nee die verschijnen niet zonder meer bij anderen. Als je dat wilt moet je ze in de GAL klappen - Contact objecten aanmaken in AD dus.

Controleer eens goed of je wel het verschil door hebt tussen contacts in de GAL zetten en contacts aanmaken en die delen met outlook/exchange. Volgens mij, aan de hand van jouw antwoord, heb je dat verschil niet helemaal door.

Als je die eerste forumpost doorneemt kom je trouwens best handige pointers tegen:
What you can do, O365/Exchange 2010 gives administrators the ability to add/modify external contacts thru a web interface <- die gaan dus de GAL in.
You cannot create a contact and have it sync to the gal via ActiveSync <- eigen gedeelde contacts gaan NIET de GAL in.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2012 16:41 ]

• Gamerkoe
Ik ben mijzelf ervan bewust dat gedeelte contacten van een Gebruiker niet hetzelfde als als de GAL. De GAL zit namelijk op organisatie niveau.

Wanneer ik in O365 klik op Opties => Alle opties weergeven => Bij 'Opties' kies voor 'Mijn organisatie beheren' => 'Externe contactpersonen', dan kan ik hier contactpersonen toevoegen. Deze contactpersonen komen niet binnen op mobiele apparaten. Deze zou ik graag terug zien in iOS bij de Contacten => '<Naam account> globale adreslijst'. Volgens de informatie die ik kan vinden is dit niet mogelijk.

Het toevoegen van contacten werkt overigens wel, het is dat het niet naar iOS wordt gesynchroniseerd.

Ondersteund Google Apps dit wel dan? Ook hier kreeg ik het niet voor elkaar destijds.

Input is nog zeker gewenst, alvast bedankt!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Toch nog even CSA => OFF :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Gamerkoe schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:22:
Ik ben mijzelf ervan bewust dat gedeelte contacten van een Gebruiker niet hetzelfde als als de GAL. De GAL zit namelijk op organisatie niveau.

Wanneer ik in O365 klik op Opties => Alle opties weergeven => Bij 'Opties' kies voor 'Mijn organisatie beheren' => 'Externe contactpersonen', dan kan ik hier contactpersonen toevoegen. Deze contactpersonen komen niet binnen op mobiele apparaten. Deze zou ik graag terug zien in iOS bij de Contacten => '<Naam account> globale adreslijst'. Volgens de informatie die ik kan vinden is dit niet mogelijk.

Het toevoegen van contacten werkt overigens wel, het is dat het niet naar iOS wordt gesynchroniseerd.

Ondersteund Google Apps dit wel dan? Ook hier kreeg ik het niet voor elkaar destijds.

Input is nog zeker gewenst, alvast bedankt!
Wacht even, je wilt een lokale kopie van je hele adressen bestand op mobiele devices? :o
Steekwoord voor Google voor je: "databeveiliging"

• Gamerkoe
Gamerkoe schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:09:
Voor mijn werk ben ik op zoek naar een oplossing om alle werknemers in het bedrijf een eigen e-mailadres te geven. Het is hierbij vereist om een globaal adresboek te hebben en tevens op mobiele (veelal iOS) apparaten.
Ja, dat is wat we graag willen. Nu hebben we nog allemaal aparte mailboxen, waarbij ook contacten 'gedeeld' worden door één speciale account overal op elk device in te stellen. Het nadeel hiervan is dat je twee accounts moet instellen. Het is juist de bedoeling dat dit mogelijk wordt in één.

Als ik mij niet vergis is dit met een Exchange server ook gewoon mogelijk, alleen willen wij niet zelf een Server/Exchange draaien, maar moet dit in de cloud.

Pagina: 1