Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:22

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Beste mensen,

Onlangs heb ik mijn Game PC naar MyCom gebracht omdat mijn moederbord er mee is opgehouden. (Boot start niet meer op). Nu heeft MyCom mij twee opties verteld:

1) We vervangen de processor en het moederbord: Processor is een A4-3400. (€154)
2) We behouden de huidige processor (i7) en we vervangen alleen het moederbord. (€220)

De Hattemse gedachte van mijn vader is 'wat duurder is, is beter'. Nu vraag ik me dat bij deze twee opties af. Ik heb op Google al wat resultaten kunnen vinden van de A4-3400, en met deze processor is een zeer groot verschil met de i7. Weet niet of dat klopt.. daarom vraag ik het hier. Betreft het budget maakt me dat verder niks uit omdat ik daar mijn vader wel voor heb _/-\o_

In ieder geval; alvast bedankt.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja dat maakt nogal wat uit. Wat doe je precies met je PC? Gamen? Heb je een losse videokaart in je systeem zitten? Indien deze antwoorden met Ja beantwoord worden dan is de A4 geen goede optie omdat je enorm veel power inlevert. Wel vind ik €220,- erg veel voor enkel het vervangen van het moederbord. Dat moet met €100,- ook te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Hoi,

De i7 die ik heb heeft een verouderd sockettype, het moederbord wat ze me willen verkopen levert de prestaties van een server. (i7 Compitable enz). Ik heb inderdaad een losse videokaart erin zitten en wil er inderdaad mee gamen. Heb een 600W voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over welke i7 hebben we het hier? Want er zijn nog wel wat verschillende sockets waarop een i7 kan werken. Dat gezegd hebbende, voor ieder socket is er wel een bord te vinden dat aanzienlijk minder kost dan die 220 euro die ze aandragen.

Een A4 is een bak trager, ik zou dat niet snel doen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Het gaat om het sockettype LGA1156. MyCom zou waarschijnlijk geen andere moederborden hebben met deze socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja dat is altijd lastig bij een reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Aghanim schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:05:
Ja dat is altijd lastig bij een reparatie.
Inderdaad, ze hadden eerst een moederbord besteld die niet past.. dus waarschijnlijk komen ze ook nu met die opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor 1156 staan er nog genoeg P55 bordjes in de pricewatch. http://twk.rs/cL/kU Voor 8 tientjes heb je al een leuk MSI bordje. Dan zou ik dat eerder doen dan die 220 euro van de Mycom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Bedankt! Zal ik even opslaan en bespreken.

Pagina: 1