Toon posts:

Apple TV als mediaplayer zonder internet (ziekenhuis)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een probleempje. Ik werk in het ziekenhuis en tijdens de ochtendoverdracht willen wij vaak patientenfoto's aan de hele team laten zien op de beamer die we hebben genomen met onze iphone. (iedereen heeft hier een iphone of ipad). Maw iphone via airplay op apple tv die is aangesloten op de beamer. Dit zou echt een verademing zijn. We mailen nu de foto's naar onze email, dan kopieren op USB, dan aansluiten op de PC van de beamer. Dit is echt pijnlijk.

Nu is het probleem in ons ziekenhuis dat we geen eigen WIFI kunnen krijgen. Er bestaat wel een gasten WIFI maar deze is beveiligd (we hebben wel het password maar er zit automatische time out op). Onze ICT in ons ziekenhuis is echt slecht (ze denken dat de de connectie tussen iphone en apple tv via infrarood gaat en dat we daarom geen wifi nodig hebben).

Weten jullie misschien een oplossing hiervoor?

Oplossing die ik zelf heb bedacht:

een eigen WLAN netwerk (zonder internet) en dan apple tv en de iphone's en ipad's op dit netwerk aansluiten.

Ik weet zeker dat ik 100x meer aan jullie heb dan ons ICT, wie kan me hiermee helpen aub? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:43

talin

ES-MA

zoals je zelf al aangeeft, je eigen Wlan access point opzetten zonder aansluiting met internet.

een apple airport of de extreme uitvoering zijn daar zeer geschikt voor, de extreme omdat je daar zelfs nog een USB stick of portable HD met USB aansluiting op aan kan sluiten en daar iedereen zijn bestanden op kan zetten.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gebruik 1 van de idevices als router middels tetheren, daarop de appletv en andere apparaten op laten inloggen :)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gebruik 1 van de idevices als router middels tetheren
Lijkt me onhandig, dan moet die ene iPhone/iPad altijd gegarandeerd aanwezig zijn. In principe kan je elke willekeurig wifi access point/router kopen, maar als je 't allemaal Apple wilt houden is idd een Airport Express of Extreme ook prima.

Overigens zijn er wel meer mensen die bezig zijn met de ATV als "beamer vervanger" in bedrijfs/campus netwerken, maar er zitten bij grootschalige uitrol het een en ander aan nadelen aan. Oa dat als je 1x een iDevice toegang hebt gegeven tot de ATV (met een AirPlay password), die iDevice voor eeuwig video/audio kan pushen naar die ATV, ook al zit de betreffende student/werknemer in een compleet ander gebouw.

[ Voor 72% gewijzigd door Dreamvoid op 12-07-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:57:
patientenfoto's aan de hele team laten zien op de beamer die we hebben genomen met onze iphone. (iedereen heeft hier een iphone of ipad).
Misschien enigszins OT, maar hoe kan je nu zomaar foto's van patienten op je eigen iphone/ipad zetten? Ookal is het een telefoon van de zaak, ik vind dat serieus een kwalijke zaak. Hoe is de privacy van de patienten geborgd op deze manier?

Wat vinden andere tweakers hier van?

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Steeefie schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:39:
[...]
Wat vinden andere tweakers hier van?
Terwijl ik het las had ik ook zoiets van wat gebeurt hier allemaal maar ik ben dus niet de enige.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

kraades schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:01:
[...]
Terwijl ik het las had ik ook zoiets van wat gebeurt hier allemaal maar ik ben dus niet de enige.
Zeker vreemd. Daarnaast ben ik benieuwd in welk ziekenhuis deze persoon werkzaam is. Ik zou het bijzonder onprettig vinden als er van mij foto's staan op een telefoon van een arts welke bijvoorbeeld gestolen zou kunnen worden. Eenmaal op het net, is er nooit meer vanaf.

*is blij dat hij nog nooit in het ziekenhuis heeft gelegen, maar is wel zorgzaam over de rest van Nederland die in dat ziekenhuis behandeld wordt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
En toen was het stil...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Idd, heb het vandaag diverse malen in de gaten gehouden hier, maar geen reactie. Ben erg benieuwd wat de modje hiermee doen. Moet dit niet verder worden uitgezocht?

Edit: wanneer je kijkt naar zijn postgeschiedenis, dan is hij in 2006 heel actief geweest. De jaren daarna niet meer, nu ineens weer. Ik acht de kans klein dat deze persoon nog terugkomt.. We wachten het af.

[ Voor 29% gewijzigd door Steeefie op 13-07-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jongens jongens niet stressen :P

wij hebben allemaal een werk iphone gekregen. Ze blijven allemaal in het ziekenhuis. Plus het feit dat mochten de iphones gestolen worden in het ziekenhuis, ze allemaal zijn beveiligd met password. Tot slot nemen wij altijd foto's met toestemming van patient en nemen we de foto's zodanig dat de patienten niet herkenbaar zijn. (alleen een kuit of een deel van het buik).

Hier is echt wel over nagedacht.

Bedankt voor de constructieve opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:58:

wij hebben allemaal een werk iphone gekregen. Ze blijven allemaal in het ziekenhuis. Plus het feit dat mochten de iphones gestolen worden in het ziekenhuis, ze allemaal zijn beveiligd met password. Tot slot nemen wij altijd foto's met toestemming van patient en nemen we de foto's zodanig dat de patienten niet herkenbaar zijn. (alleen een kuit of een deel van het buik).

Maar je kunt die foto's dus wel vrolijk naar je eigen e-mail sturen, zoals je aangeeft in de OP.

De oplossing is simpel, ga naar je management, geef ze duidelijk aan waarom je wil wat je wil, en het is vervolgens hun taak om de ICT afdeling zover te krijgen dat dit gaat gebeuren.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Alternatieve oplossing (al stukken makkelijker dan mailen en USB stick en zo): koop een simpele iPhone/iPad naar HDMI adapter, dan kan iedere arts die foto's wil laten zien gewoon naar voren lopen en zijn of haar iPhone/iPad aan de beamer koppelen en foto's tonen.

Goedkoper dan een ATV en geen WiFi nodig.

Of in plaats van USB stick gewoon de iPhone/iPad aansluiten op de Beamer-PC en de foto's rechtstreeks vanaf de iPhone/iPad tonen. Immers kan je de foto's op de iPhone/iPad gewoon via verkenner benaderen op die PC.

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 07-08-2012 16:12 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Als ze zo een slecht beeld hebben over ICT in welke vorm dan ook, is het dan niet een idee om de mensen een beter beeld te geven. Op welke manier apparaten met elkaar communiceren en wat de mogelijkheden zijn qua beveiliging. Als je de mensen hiervan weet te overtuigen zullen er vast mogelijkheden ontstaan om verbeteringen aan te brengen.

En tenslotte duidelijke afspraken (policy) maken, is het meteen helder voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom hang / leg je niet gewoon een kabeltje?
inpluggen, iphone inpluggen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik zit zelf ook met het zelfde idee te spelen, maar dan in de setting van draadloos presenteren vanaf een ipad met mijn eigen apple tv op een plek waar geen wifi aanwezig is (het zelfde als de situatie in de startpost). Ik had zelf via google al begrepen dat dit inprincipe zou moeten kunnen zoals hier al genoemd zelf een wifi opzetten op een van de devices.
Ik heb zelf nog geen apple tv in bezit, mijn vraag is dus eigenlijk ook kan iemand dit uit testen?
bijvoorbeeld:
Apple tv aan beamer/tv, iphone met tethering hotspot, apple tv + ipad er aankoppelen. En dan Airplay mirroring van de ipad op apple tv draaien.
Lukt dat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:10

Leejow(saait)

Blater

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:58:

Desondanks denk ik niet dat je dit soort dingen zelf even 'regelt' of zelf uberhaupt moet regelen. Ik weet niet wat je functie is, maar in andere ziekenhuizen zijn het niet alleen icters die zich met dit soort dingen bezig houden.
En sinds wanneer hebben dermatologen een ochtendoverdracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En sinds wanneer hebben dermatologen een ochtendoverdracht?
waarom beledig je me? ;-) Hoe kom je er zo bij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:08:
Alternatieve oplossing (al stukken makkelijker dan mailen en USB stick en zo): koop een simpele iPhone/iPad naar HDMI adapter, dan kan iedere arts die foto's wil laten zien gewoon naar voren lopen en zijn of haar iPhone/iPad aan de beamer koppelen en foto's tonen.

Goedkoper dan een ATV en geen WiFi nodig.

Of in plaats van USB stick gewoon de iPhone/iPad aansluiten op de Beamer-PC en de foto's rechtstreeks vanaf de iPhone/iPad tonen. Immers kan je de foto's op de iPhone/iPad gewoon via verkenner benaderen op die PC.
zeker een goed idee! maar ja de gadget gehalte van dit is wel iets lager dan een apple tv en airplay express. de kabel kost 40 euro en de apple tv en express samen zo'n 170 euro. wat denk jij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Gadgetgehalte lijkt me niet het belangrijkste argument in een professionele omgeving met een beperkt budget ;)

Verder is een hdmi adapter niet alleen goedkoper in aanschaf, maar ook veiliger, onderhoudsvrij en meer foolproof in gebruik.

Maar ik ben het met je eens dat, mits goed opgezet en beheerd, een oplossing met een appletv wel heel fraai zal werken :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wilde net de apple tv en airport express bestellen. De verkoper geeft aan dat het zonder internet aansluiting de Airplay niet zal werken. Is dit waar? Ik dacht dat de airport express een eigen wifi/acces point aanmaakte (ook zonder internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 16:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De hele tijd een hdmi-adapter aan je telefoon moeten hangen is zwaar onhandig en gaat veel geklungel opleveren als meerdere collega's hun foto's moeten laten zien. Ik zou voor de ATV gaan. Voor het access point hoef je geen nieuwe te kopen, misschien heb je nog wel ergens een oude routeer/access point liggen dat voor dit doel gebruikt kan worden. Als hij dhcp doet zal de ATV neem ik aan gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

De appleTV oplossing is inderdaad veel fraaier in gebruik dan een kabeltje, dat betwist ik ook niet :)

Voor zover ik begrijp heb je inderdaad geen internetverbinding nodig en is een standalone accesspoint (of wireless hotspot van een iPhone/iPad) voldoende: YouTube: Apple TV and IPad airplay mirroring WITHOUT an internet connection-simple unknown tricks and tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:39:
De appleTV oplossing is inderdaad veel fraaier in gebruik dan een kabeltje, dat betwist ik ook niet :)

Voor zover ik begrijp heb je inderdaad geen internetverbinding nodig en is een standalone accesspoint (of wireless hotspot van een iPhone/iPad) voldoende: YouTube: Apple TV and IPad airplay mirroring WITHOUT an internet connection-simple unknown tricks and tips
Super zeg! maar een apple airplay express voldoet dus ook?? (ja liever dat we alles van apple hier hebben wederom vanwege de gadget gehalte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Waarom een duur Apple Airport Acces Point? Voor AirPlay (foto's naar de AppleTV streamen) is dit totaal niet nodig.

Als jullie zelf de aankopen gaan doen (buiten ICT om) dan koop een goedkoop Acces Point, stel dit in met WPA toegangscontrole en hang hier de Apple TV en de iPhones aan. Op de AirPlay op de Apple TV zou ik ook een wachtwoord zetten.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Pagina: 1