Toon posts:

Game pc advies!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Momenteel zit ik met een gaming laptop van 5 jaar oud en hij begint een beetje zijn leeftijd te tonen (en wat hardware problemen) ik heb de volgende eisen bij mijn pc, maar omdat de laatste keer dat ik een pc heb samengesteld echt een jaar of 10 geleden is weet ik niet zo goed waar ik moet kijken.

De volgende dingen ben ik van plan met het systeem te doen:

1) gamen: Moet de nieuwe games goed draaien, maar meestal zit ik SC2 of Civ5 en soms ook wat shooters te spelen
2) Visual studio 2010 moet beetje netjes draaien, met een mssql express ernaast

Ik zit met een budget tussen de 1000 en de 2000 euro en heb. (iets hoger kan, maar niet veel)

De volgende hardware neem ik mee van mijn vorige systeem,

Razer Deathadder
Steelseries siberia headset (Jacks: 3,5 mm)
Ook heb ik nog een surround set 5.1 liggen van logitech maar daar weet ik de specs niet helemaal van dus als iemand nog een leuke surround set idee heeft voor niet al te veel (ligt me focus niet echt maar toch)

Bij het scherm zoek ik naar een goed HD scherm (met een beetje hardware moet het er toch leuk uitzien)
en voor toestenbord ben ik een rookie dus eigenlijk geen idee wat ik daar bij moet denken.

ik heb zitten kijken naar de BBG van Juli in gedachte die van 1250€, maar ik ben eigenlijk wel een fan van nvidia, dus mijn voorkeur gaat uit naar een nvidia kaart. (al ben ik daar niet super stug in maar ik heb goede ervaringen met nvidia kaarten)

Ik heb ook nog nooit wat overgeclocked dus daar ben ik ook niet zo van maar als het systeem het kan is dat toch wel fijn :-)

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-05 18:02
Dus wat je al hebt gevonden is het systeem van 1250? lekkere research gedaan man... er zit al een nvidia kaart in... dus wat is het probleem precies? Het is de bedoeling dat je zelf ook een beetje inzet toont ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Nilsepils op 12-07-2012 10:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nilsepils schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:45:
Dus wat je al hebt gevonden is het systeem van 1250? lekkere research gedaan man... er zit al een nvidia kaart in... dus wat is het probleem precies? Het is de bedoeling dat je zelf ook een beetje inzet toont ;)
zit toch een HD 7850 radeon in? of ben ik nu zo slechtziend? ik zag wel wat staan over een 670 NVIDIA kaart, maar al die nummers worden mij wat lastig (zoals geschreven ik ben er een beetje uit) en ik kan ook niet ergens een echt goede vergelijking vinden die mij verteld "die is beter voor wat jij wil" ;)

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-05 09:25
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op, je mag eerst zelf wel een beetje research doen. Dit is gewoon een paar (standaard) eisen neerkwakken en anderen het werk laten doen.

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-05 18:02
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2012 is de nieuwste hè... staat best wel een GTX670 in, nou is die slecht leverbaar maar die kan je misschien wel vervangen door een ander modelletje 670 :) en als je nou is benchmarks gaat zoeken van de 670, wordt hij in bijna alle gevallen vergeleken met andere kaarten ;)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:07
Echter voor niet-game taken is de gtx 6xx niet zo best, ik weet niet in hoeverre VS2010 er gebruik van maakt, maar anders is een amd 7xxx ook wel interessant.
En verder inderdaad gewoon de BBG juli high-end pakken, eventueel uitbreiden met een grotere SSD, een intel i7 en dubbel geheugen.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 12:25
Je budget heb je ook aardig vaag omschreven: ergens tussen de 1000 en 2000, maar het mag ook iets meer zijn.
Voor 2000 euro kun je wel iets moois in elkaar zetten, neem de BBG Gamesysteem als basis en voeg er zelf wat dingen aan toe. Wanneer je je lijst af hebt, kun je weer terugkomen voor eventueel advies.

Home Assistant HP T630, PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05 22:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

Visual Studio 2010 (Proffesional) werkte al soepel op mijn Athlon 220 (Dual-core, 2,8 GHz) en GeForce 315 met heel veel zooi op de achtergrond...

Ergens tussen de 1000 en 2000 euro? Da's nogal een verschil, nietwaar?

Meer research mag BTW wel...

[ Voor 41% gewijzigd door Koenvh op 12-07-2012 13:59 ]

🠕 This side up

Pagina: 1