Welk extern scherm

Pagina: 1
Acties:

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 08:01
Omdat ik het als mijn plicht zie om de economie te blijven stimuleren,.....ben ik voornemen op korte termijn een extern scherm aan te schaffen voor mijn 13"MacBook Pro 2012 (basis model, alleen nu met 128GB SSD en in de nabije toekomst met 16GB i.p.v. de standaard 4GB).

Natuurlijk is het 27" Thunderbolt Display een redelijk voor de hand liggende keuze, waare het niet dat het scherm natuurlijk wel vrij prijzig is. Financieel gezien kán het .... maar het moet niet per sé

Ik gebruik mijn MacBook (en dus ook het scherm) voor het maken van website's (Wordpress) , bewerken van foto's (Photoshop) en eenvoudig editten van filmpjes (gewoon iMovie) , dit naast het normale gebruik.
Het scherm zal komen te staan op een standaard bureau (laten we zeggen ongeveer 60 CM diep).

Mijn vragen:

1: is het Thunderbolt Display voor dit geld (kan hem kopen voor € 900,-) hét beste scherm?
2: werkt de MacBook Pro helemaal goed samen (heb wel een gehoord dat de MacBook er traag van wordt?)
3: is 27" niet te groot (als in slecht voor mijn ogen) als ik gewoon aan mijn bureau werk
4: als het antwoord op vraag 1 niet 100% ja is, welke schermen kan ik dan overwegen?
5: in combinatie met vraag 4, zijn er andere schermen die Thunderbolt ondersteunen of werk ik altijd met een connector?

BVD!

Verwijderd

De 13inch heeft een matige videokaart,dus ja de OSX grafische interface zal waarschijnlijk wel trager werken in die zin met het thunderbolt display.

Dat komt doordat de kaart het door de hogere resolutie het wat zwaarder krijgt

Verder zou het niets uit maken maken,,de cpu,geheugen en dan de ssd zijn meer als voldoende om de boel aan te sturen.

1 :Het beste scherm is een relatief begrip,persoonlijk vind ik 900 euro te duur voor het scherm

Maar een groot voordeel is het past helemaal bij de mac en je kan het scherm makkelijk aansluiten via thunderbolt.
Met andere schermen moet je altijd werken met adapter ects

2: Ik mag toch aannemen dit Apple dit voor elkaar heeft.

3 :Slecht voor je ogen?27inch te groot?Het ligt er vooral aan hoever je er vanaf zit,als je er bijna met je neus bovenop zit,dat lijkt mij niet goed.

Maar rond de 50 a 60 cm er vandaan,dat moet goed gaan lijkt me.
En het werkt natuurlijk heel mooi,een groot scherm, je hebt een zee van ruimte!

4 :Dell 2711,dit scherm heeft hetzelfde paneel als de apple,plus 300 euro goedkoper....
Echter wel een verschil hwil je mat of een glanzend scherm?

5 Naar mijn weten is de apple de enige

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2012 10:21 ]

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 08:01
Dank je voor bovenstaande reactie!!

Heb natuurlijk al aardig wat gegoogled en daarme begint meteen ook de twijfel:

Thunderbolt Display of de Dell U2711 ...

€ 867,- vs € 591,-

Een aardig verschil dacht ik zo...
TBD is natuurlijk wel :9~ , maar of dat € 276,- rechtvaardigt ... :?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is meer iets voor Componenten Aankoopadvies, dus een move die kant op :)

MS > CAA

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:53
Dell heeft zelfde paneel zoals gezegd. Ik vind het persoonlijk een fijner scherm dan de Apple, (vanwege de glans en die Apple is me iets too much om te zien).
Het is niet voor niets dat dat Dell scherm veel aangeraden wordt, is ongekend voor die prijs. Ik heb hem zelf ook.

mixing a drink and music