[Win7] Homegroup van vorige installatie*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 08:19

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
Hey,

Ik word hier echt helemaal gek van ...

Ik heb m'n PC geherinstalleerd. De vorige installatie was de 'owner' van een Homegroup. Alle PC's in het netwerk staan uit maar mijn eigen PC 'ziet' de Homegroup van m'n vorige installatie. Ik kan geen nieuwe Homegroup maken zolang hij die oude 'ziet'.

Ik begrijp totaal niet waar dit vandaan komt, ik zoek me al weken wezeloos. Hoe komt het dat mijn pc z'n eigen (vorige installatie) Homegroup maar blijft zien en hoe krijg ik dat in hemelsnaam weg zodat ik een nieuwe Homegroup kan maken?

Het moet volgens mij iets lokaal in m'n eigen registry zijn denk ik, want als alles uit staat verder kan er niets meer 'broadcasten' dat er een Homegroup is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:38

Speedmaster

Make my day...

InflatableMouse schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:43:
Hey,

Ik word hier echt helemaal gek van ...

Ik heb m'n PC geherinstalleerd. De vorige installatie was de 'owner' van een Homegroup. Alle PC's in het netwerk staan uit maar mijn eigen PC 'ziet' de Homegroup van m'n vorige installatie. Ik kan geen nieuwe Homegroup maken zolang hij die oude 'ziet'.

Ik begrijp totaal niet waar dit vandaan komt, ik zoek me al weken wezeloos. Hoe komt het dat mijn pc z'n eigen (vorige installatie) Homegroup maar blijft zien en hoe krijg ik dat in hemelsnaam weg zodat ik een nieuwe Homegroup kan maken?

Het moet volgens mij iets lokaal in m'n eigen registry zijn denk ik, want als alles uit staat verder kan er niets meer 'broadcasten' dat er een Homegroup is.
Alle Pc's uit de Homegroup halen en opnieuw beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
Alle pc's staan uit. Hoe kan tie blijven zien dat er een Homegroup bestond van een PC die niet meer bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:06
Ook niet 1 keer een andere pc aangehad terwijl deze PC ook aanstond?
Je hebt neem ik aan ook een verse installatie gedaan en niet een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:38

Speedmaster

Make my day...

Ook een modem/router kan de gegevens hebben opgeslagen adhv mac adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
Ja, pc's hebben wel aangestaan.

Een mac adres maakt nog geen homegroup. Windows moet dat ergens vast houden in z'n registry lijkt me. Key(s) wegmikken zou het weg moeten zijn maar dat zal dus wel weer te simpel gedacht zijn.

Ik ben ze nu een voor een aan het opstarten, verwijderen uit homegroup en rebooten. Daarna zou het in theorie dus op m'n eigen pc ook weg moeten zijn.

Ben benieuwd.

Bedankt voor de reacties zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
Alle pc's zijn uit de homegroup gehaald en gereboot. Mijn eigen pc zegt nu dat tie een nieuwe homegroup kan starten maar de pc die ik home group owner wil maken (de home server) ziet nog steeds de oude pc met de niet-bestaande homegroup.

edit: sterker nog, mijn eigen pc ziet ook weer de oude homegroup ... wat een gekut zeg!

[ Voor 16% gewijzigd door InflatableMouse op 12-07-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Op het internet staat dat de homegroup instellingen worden opgeslagen in C:\Windows\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Roaming\PeerNetworking
Wellicht dat je de bestanden in die map op de home server tijdelijk kunt verplaatsen en kijken of dat helpt.

Overigens snap ik het probleem niet meer.
Je hebt een pc die een oude homegroup ziet, maar je wilt deze in de nieuwe homegroup hebben, toch? Waarom dan niet gewoon op die pc de optie "Leave the homegroup" gebruiken en dan de nieuwe joinen?

Mocht het probleem het volgende zijn: (lees pc ook als installatie)
"You have two or more Windows 7 computers in your network and all computers have joined the Homegroup that was originally created on PC #1. However, now you want to create a new Homegroup on PC #2 instead and have all computers in the network connect to the new Homegroup on PC #2."
Dan staat hier de oplossing http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=236258

[ Voor 57% gewijzigd door Caelorum op 12-07-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
Hey, bedankt voor die locatie, dat had ik nog niet gevonden. Ga ik proberen.

Die link had ik al wel en dat is in weze de situatie.

Echter, wat ik ook doe, als ik op een PC naar Homegroup ga, zegt tie dat er een Homegroup bestaat van die oude installatie. Ik krijg dat bericht dus niet weg, terwijl die Homegroup geen leden meer heeft en alle pc's "vrij" zijn van een Homegroup lidmaatschap. Zolang dat tie een Homegroup ziet, wilt tie geen nieuwe maken.

Ik heb al die homegroup services gestopt op alle pc's, gereboot. Op de server krijg ik vervolgens, join homegroup van die ouwe meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
En ineens is tie weg.

Gelukkig, heeft me gewoon een halve dag gekost dit ...

Die files verplaatsen had geen zin. Ik had eigenlijk besloten om dan maar geen Homegroup te gebruiken en die 3 pc's dan maar in een eigen Workgroup te zetten. Dus ik hernoem op twee de Workgroup, kom ik bij de derde, kan ik ineens een nieuwe Homegroup maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Kan ook best zijn dat HomeGroup onderwater gewoon workgroups gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
Ja, zou kunnen inderdaad, dat verklaart dan waarom het ineens werkte.

Bedankt voor de hulp in ieder geval! Ben blij dat het achter de rug is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:24
Ik vraag mij dan weer af waarom je je pc niet gewoon weer in de homegroup hangt. Owner of geen owner de rest van de situatie is niet veranderd.... Nou moet je ook alle gedeelde mappen weer opnieuw gaan instellen....

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het zou ook kunnen dat ergens op je netwerk een appraat nmbd draait, je router oid, en dan blijft al die informatie gewoon bestaan op je netwerk. Met mDNS heb je dat probleem wat minder, maar dat heeft Windows dacht ik niet. Soms is een appraat met nmbd Master Browser en 'vergeet' ie de PC's niet.

In elk geval mooi dat het probleem weg is.
Pagina: 1