Eerste custom pc, geen idee welk hardware ik moet hebben

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xander975
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-11-2022
Okay ten eerste, als ik dit in de verkeerde forum sectie plaats, don't blame me.
Ik heb, denk ik, al meer dan een jaar niet meer op Tweakers gezeten!

Ten tweede, spellings fouten voorbehouden!

Anyways,

Ik ben dus momenteel geld aan het opsparen. Ik zat eerst te denken aan een gamers laptop, voornamelijk van alienware, maar sinds dat dat door dell geowned is kan ik dus niet meer bepalen wat er in komt(of ik kijk gewoon niet goed) en dus valt dat af.
daarnaast vind ik dell al geen goed merk, behalve dan de dell pc's die bij mij op school staan, maar dat is van zelf sprekend.

Dus nu zit ik te denken, ik neem wel een desktop pc. Alleen heb ik geen idee wat voor hardware ik moet hebben, laat staan wat in combinatie met elkaar kan.

Nou heb ik niet echt een doelprijs voor mijn pc, het gaat mij meer om dat de volgende spellen kan spelen. Ik zou het alleen wel beter vinden als de uitendelijke prijs wel het liefst beneden de 900€ zit

Mass Effect 1 t/m 3 op medium/high settings;

Eve Online op max settings, nou is Eve Online niet zo zwaar maar het gaat er meer om dat ik Eve kan draaien in fleetfights van bv. 200 vs 200 man zonder dat ik mijn pc groot en deels door een hell sleep;

En League of Legend op Medium/High settings;

Ow, natuurlijk draai ik alles op Windows vista momenteel maar in mijn nieuwe pc komt windows 7.

Verder ook dat ik normaal skype en Opera browser tegelijktijd met League of Legend kan gebruiken, aan gezien ik met mijn huidige laptop alleen league of legends samen met opera op de achtergrond kan spelen, en skype op mijn mini laptop aan heb staan(dat het ook nog nauwelijks lukt zonder vast te hangen).

Op mijn huidige laptop speel ik alle 3 de spellen, alleen staat Eve op medium settings omdat anders mijn laptop de overgrote fleetfights, die ik als voorbeeld nam, niet trekt.

Mijn voorkeur aan video kaart gaat wel naar Nvidia, al mijn vorige laptops en pc's hebben een Nvidia kaart gehad en ik vind het net wat beter mijn games draaien dan ATI Rareon. Maar ik vind het niet erg als een jullie een ATI aanraden boven een Nvidia, zet er alleen wel de vergelijkingen erbij S.V.P :)

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en dat ik wat handige tips kan krijgen.

Alvast bedankt.

EDIT:
Hetgene wat hier onder genoemt wordt heb ik al!

Muis
Toetsenboard
Tv als beeldscherm(VGA aansluiting dus)
En Windows heb ik al voor mijn PC aangezien mijn vader zelf een pc heeft met windows 7(compleet ding zo uit de winkel) met de installatie disk en orginele serial voor de disk. De pc zelf heeft zijn eigen serial!

[ Voor 6% gewijzigd door xander975 op 12-07-2012 05:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

het is handig als je even meld of je bijvoorbeeld al een windows licentie, monitor, harde schijven, randapparatuur (muis, tobo, headset) en al dat spul al wel/niet hebt, dat is handig voor ons :)

het samenstellen van een systeem klinkt moeilijker dan het is
over het algemeen moet je gewoon kijken naar welke CPU je nodig denkt te hebben en de GPU en bouw je systeem daaromheen
vaak is het ook handig om wat algemene builds te bekijken zoals de tweakers best buy guide

als je daar bijvoorbeeld een HD6950 (of vergelijkbare Nvidea, ben zelf niet thuis in het groene kamp ;) ) in gooit in plaats van de HD7950 zit je op de 800 euro. de HD6950zal meer dan genoeg zijn voor het gamen, ik zelf zit met een HD5830 en kan BF3 op medium-high spelen op fullHD (resolutie is ook handig om te checken, als mensen roepen dat ze met hun oude HD4870 BF3 op ultra draaien zitten ze meestal op 1280*1024 ofzo 8)7 )
windows erbij en verzendkosten en je zit wss bijna precies op de 900 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

[...] behalve dan de dell pc's die bij mij op school staan, maar dat is van zelf sprekend. [...]
wat zijn de specs daarvan? dan weet je gelijk wat je zoekt.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xander975
MrJayMan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 04:55:
[...]

wat zijn de specs daarvan? dan weet je gelijk wat je zoekt.
ik weet niet wat de specs zijn van de pc's bij mij op school maar dat soort pc's kunnen geen spellen aan, die zijn meer gemaakt voor administratie en txtverwerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xander975
godofal schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 04:21:
het is handig als je even meld of je bijvoorbeeld al een windows licentie, monitor, harde schijven, randapparatuur (muis, tobo, headset) en al dat spul al wel/niet hebt, dat is handig voor ons :)
Naja het gene wat ik niet heb gemeld heb ik dus niet, behalve de hardeschijf van mijn huidige laptop, muis heb ik ook en toetsenboard. eigenlijk gaat het me alleen om de pc zelf.

wat het beeldscherm betreft heb ik nog niks nodig, want ik heb een Tv met VGA aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

xander975 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 05:10:
[...]

Naja het gene wat ik niet heb gemeld heb ik dus niet, behalve de hardeschijf van mijn huidige laptop, muis heb ik ook en toetsenboard. eigenlijk gaat het me alleen om de pc zelf.

wat het beeldscherm betreft heb ik nog niks nodig, want ik heb een Tv met VGA aansluiting.
als je alleen de PC zelf nodig hebt zou ik gewoon gaan voor dat systeem uit de best buy guide maar dan met een HD6950 of vergelijkbare Nvidea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

xander975 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 03:54:
Okay ten eerste, als ik dit in de verkeerde forum sectie plaats, don't blame me.
Euh, wie moeten we dan wel "blamen"?
Neem vlug even het DAA beleid door, daar staat een hoop nuttige informatie. Maar je topic staat alvast op de goede plaats ;)
xander975 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 05:10:
[...]
als je LoL, skype & Opera simultaan wil gebruiken lijkt mij een tweede scherm naast je PC best wel handig. Dan hoef je niet elke 5 minuten te ALT-TAB'en

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Big Womly schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:55:
[...]
als je LoL, skype & Opera simultaan wil gebruiken lijkt mij een tweede scherm naast je PC best wel handig. Dan hoef je niet elke 5 minuten te ALT-TAB'en
ja, zeker een goed idee :)
speel zelf ook graag een potje LoL heb dan vaak mumble aanstaan op m'n 2de scherm
hoeft trouwens geen grote te zijn, een oude 15inch oid is genoeg voor dat soort dingetjes, maar o zo handig :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xander975
Big Womly schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:55:
[...]

Euh, wie moeten we dan wel "blamen"?
Neem vlug even het DAA beleid door, daar staat een hoop nuttige informatie. Maar je topic staat alvast op de goede plaats ;)

[...]

Met het Alt-Tab'en heb ik geen probleem, maar zodra ik dan weer geld heb doe ik wel de aankoop van een 2de beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xander975
godofal schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:42:
[...]

als je alleen de PC zelf nodig hebt zou ik gewoon gaan voor dat systeem uit de best buy guide maar dan met een HD6950 of vergelijkbare Nvidea
Okay, ik zal wel ff kijken wat ik kan vinden :)
Pagina: 1