Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Blazing-Studios
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
het is goed om te weten dat het bedieningsgemak afneemt als het randloos is, misschien toch maar een paar milimeter om het panel heen toevoegen.
Ben bezig met wat nieuwe renders en met een enkele camera aan de achterkant (2 was idd overdreven net als het 3d scherm en het KB is optioneel overigens).
De camera zit in het midden en het toestel heeft 2 speakers en 2 microfoons en 2 camera's aan de voorkant zodat het toestel altijd juist roteert.
De bultjes moeten het juist het idee van een Android geven maar dat word duidelijker in de volgende renders.

Zie nu net dat ik alles verwijderd heb :P nieuwe renders komen er aan dus even geduld aub.

Hierbij alvast de eerste waarbij ik 1 achtercamera en het kb weggelaten heb.
Ook een paar milimeter van het scherm afgehaald om de rand wat groter te maken, het ziet er nu inderdaad al stukken beter uit dus bedankt voor de tips en laat ze vooral komen :D
Ik hoop dat dit het wat beter illustreert dan de voorgaande afbeeldingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.deviantart.com/download/314291262/android_p1_by_blazing_studios-d574cou.jpg

[ Voor 120% gewijzigd door Blazing-Studios op 12-07-2012 23:19 . Reden: Alles veranderd ]

• Blazing-Studios
Dit topic had FrostByte P1 moeten heten overigens :P
Kan alleen de naam niet veranderen of dit topic verwijderen...

Doe dit de volgende keer dmv een topicreport, niet in het topic zelf.

[ Voor 26% gewijzigd door janvanduschoten op 12-07-2012 12:39 ]

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:08
Blazing-Studios schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:07:
Dit topic had FrostByte P1 moeten heten overigens :P
Kan alleen de naam niet veranderen of dit topic verwijderen...
Wat is nou eigenlijk je vraag?

Je gaat hier toch niet serieus een kickstarter project van maken? Dit is gewoon pure fantasie... Zelfs als de specs realistisch waren is het nog een kansloos verhaal want dan nog kost het technisch ontwerp, testproces en massaproductie zoveel geld dat je er echt niet komt met kickstarter. Om nog maar niet te beginnen over patentkwesties...

Daarnaast, als je nu nog moet beginnen met ontwikkeling dan is die Tegra 3 al hopeloos verouderd voor die op de markt komt. En best knap dat je al hebt over een Full HD 3D Super Amoled+ terwijl Samsung daar nog niks over gezegd heeft, sterker nog, in de S3 krijgen ze het nog niet eens voor elkaar 720P als volledig RGB scherm(dus Super Amoled +) te maken.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, leuk lijstje specs als hij nu zou uitkomen, maar zoals Rctworld hierboven al zegt zul je echt een Cortex A15 o.i.d. moeten gebruiken als core wil je over een jaar (en dat zou heel snel zijn) een enigszins up-to-date product hebben. Daarnaast vind ik het ontwerp nogal onrealistisch. Ik weet het: het is een mockup, maar je hebt een toestel zonder schermrand, met boven en onder een rare bult (antennes?), een laptop toetsenbord met zoveel toetsen dat die erg klein worden waarschijnlijk. Daarbij vraag ik me af hoeveel mensen er op een fysiek toetsenbord zitten te wachten. En een 1080p 3D SAMOLED+ scherm? :D Wat moet je daarmee? De 3D hype is redelijk over voor zover ik weet. Zeker buiten de bioscoop.

9h battery life? :X En waarom 4 micro-sd kaartsloten? :o Het is allemaal ontzettend over the top in mijn ogen en zeker niet iets waar ik een markt voor zie.

Voor je een kickstarter project gaat starten zou ik sowieso je photoshop skills een beetje bijschaven. Ik zat me even af te vragen wat voor rare vlekken er rond je tobo zaten. Voor 800 euro ga je dit nevernooitniet halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 12-07-2012 08:20 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Blazing-Studios
Bedankt voor de reacties, nogmaals de specs kunnen veranderen en een Cortex A15 is idd een beter idd (werd dat niet een Stark core?).

Het ontwerp is zeer realistisch, de 2 "bulten" bevatten de speakers, camera's en microfoons.
Photoshop skills zijn niet al te best nee maar dit is dan ook geen photoshop maar een 3d model wat ik zo kan printen op een 3d printer om te testen.

De artifacten zijn ontstaan bij het uploaden en ik heb geen flauw idee waarom, ik zal het oplossen als ik thuis ben :P

Crappy keyboard texture moet nog even veranderd worden en dat doe ik als ik thuis ben.
Aangezien ik het toestel niet per direct op de markt kan brengen (maar hopelijk volgend jaar wel) zijn de specs tegen die tijd niet zo over the top meer maar gewoon high end.

3D is misschien overdreven maar ik was in the heat of the moment aan het ontwerpen en het was mooi voor de symmetrie :P

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Businessplan?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 07:57

silitek

Tubes Only

Dit is zo'n ontwerp dat waarschijnlijk nooit gelanceerd wordt... ;)
Edit: Waardering voor de inzet, dat wel.

[ Voor 25% gewijzigd door silitek op 12-07-2012 12:08 ]

Tubes....It's what make music music!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:06

-db-

Hoi

Je hebt nu een tweetal renders, en een lijstje met specs.
Je wil een kickstarter project opzetten, m.a.w. je wil mensen aan het investeren krijgen op goed vertrouwen.

Het eerste wat ik me afvraag is waarom jij denkt dat het voor jou mogelijk is deze telefoon te realiseren.

Stel het lukt je om investeerders te vinden en over twee maanden heb je een bepaald bedrag tot je beschikking dat volgens jou genoeg is om je project te verwezenlijken. Wat ga je dan concreet doen? Hoe start je?

Deze vragen zijn niet negatief bedoeld. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat met de informatie die je geeft het lijkt alsof je nog niet verder gepland hebt dan een render, een lijstje met specs en kickstarter. Maar voor mensen jou ooit geld zullen geven, zul je ze eerst ervan moeten overtuigen dat je al veel verder dan dit gepland hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door -db- op 12-07-2012 19:40 ]

• Blazing-Studios
Uiteraard snap ik dat een lijstje met specs en een (leuke) render niet genoeg zullen zijn.

Ik weet ook dat je gehele bedrijfsstrategie op internet zetten niet het slimste idee is en ik hou nog wat dingetjes achter de hand die ik langzaam bekend ga maken.

Op dit moment is het me vooral om het design te doen (hardware is subjectief en veranderd van dag tot dag :P) en om een (kleine) hype te generen.

Waar ik wel aan vast wil houden is het feit dat dit ding een gig of 100 moet hebben en een 5" 1920x1080p panel (hoewel ook dit allemaal schaalbaar en modulair is in mijn systeem.

En ja ik weet design is niet iets wat echt Tweakers.net uitstraalt (hiermee doel ik op de functie van tweakers) maar aangezien design tegenwoordig bijna (en voor sommige groepen) net zo belangrijk is als functionaliteit en specs doe ik het tog.

Ik kom hier ook niet zomaar mee want ik loop al vanaf mijn 16e bij bedrijven als Sony, LG en TomTom rond (to name a few) en ik kijk en vraag goed rond.
Aangezien ik tot nog toe voornamelijk positieve reacties kreeg wou ik ook bij een kritischer doelgroep mijn "Product" laten zien om te zien wat ik daar vandaan kan halen om het te verbeteren.

Ik hoop dat dit mijn streven iets verduidelijkt :D

• mux

mux

99% efficient!

Zonder credentials, met zinsneden waar woorden als 'tog' in zitten, met Paint.net knip-en-plak-renders van een onrealistisch laptoptoetsenbord onder een vlakke render.... krijg je nul investeerders naar je toe. Je zult voor dit soort investeringen een hoop meer moeite moeten doen om te laten zien dat het serieus is. Wie ben je precies - naam en toenaam, welke projecten heb je eerder met succes afgerond die aantonen dat je voldoende gekwalificeerd bent om zo'n soort project op jezelf te nemen, hoeveel geld heb je nodig en hoe denk je dit precies te gaan gebruiken, hoe is dit vergeleken met andere product design groups?

Ter vergelijking: Op het ontwerp- en engineerteam van de Openmoko zaten ongeveer 20 mensen anderhalf jaar lang, en 4 mensen de vijf jaar daarvoor min of meer fulltime te ploeteren om een eindproduct in de vorm van een lompe, uit-de-tijd achterhaalde developertelefoon te produceren. Hoe da fuq denk jij het voor elkaar te krijgen om in een kortere tijdsspanne (gezien de specs lijk je op <1 jaar te mikken, anders is hij ernstig outdated) een telefoon neer te zetten van de voorgestelde kwaliteit?

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 21:52
Blazing-Studios schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:03:
FrostByte P1

Nvidia Tegra 3 1,5Ghz (Qualcomm Quadcore S4?/ Cortex A15 variant)
4GB DDR3 Ram (Dual Channel)
64GB Flash Ram
1x 64GB Micro SD card (ze bestaan, 64gb micro sd)
Android 4.1
9 hour battery life with wireless charging
5" 3D 1920x1080 Super Amoled+ screen (indien alleen penlite, direct overstappen op Super LCD 2 zoals HTC One heeft)
1x 12MP Camera's with Whiteflash Technology (back) (grote sensor richting Nokia N8 - 2.8/5.2)
1x 5MP Camera's (front)
Dual microphone's and dual speakers
Full keyboard that can cover and protect the screen
Zo zou ik het doen, iets minder over the top en realistischer. Het is altijd leuk om te dagdromen over de ideale telefoon. Maar als je het niet erg vind ga ik niet op je telefoon wachten. Blijf wel geloven in je dromen, ik vind je design echt mooi.

[Updated spec's]

• -db-

-db-

Hoi

Goed, om dan in te gaan op het design:

Looks bevallen me, strak, scherpe hoeken, geen (smalle) randen rond het scherm. Heel smaakafhankelijk natuurlijk, maar het is mijn smaak wel.

De 'bulten' waar de mic en speaker enz. in verwerkt zitten vind ik dan wel weer heel zwaar breken met het strakke van de rest van het design.

De praktische kant van het design (bruikbaarheid) ben ik helaas niet zo positief over. Het halve oppevlak gebruiken voor een toetsenbord dat niet weggeklapt kan worden maakt het heel lastig om het als een touchdevice te gebruiken in landscape.

In portrait mode is bediening met de linker hand letterlijk onmogelijk. Alleen met rechts vasthouden en bedienen gaat hem ook niet worden gezien het toestenbord in dat geval zorgt voor een zeer ongunstige gewichtsverdeling.

Geen randen rond het scherm ziet er heel gelikt uit maar zorgt we wel voor dat je de telefoon niet kunt vasthouden zonder onbedoeld te bedienen. Daarnaast zijn de drie adroid knoppen die daardoor helemaal onder tegen de rand liggen in protrait ook zeer slecht bedienbaar. (pak je telefoon in de hand en probeer de onderste rand met je duim aan te raken, kan wel, maar is niet echt fijn).

Verder is er nog de toetsenbordindeling die absoluut niet bij een telefoon past (te kleine toetsen). En het feit dat het ding het oppevlak heeft van een tablet (met daarbij een erg ongunstige lengte-breedte verhouding) en het schermoppervlak van een telefoon. Zo heb je wel de nadelen maar niet de voordelen van een tablet.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:21
Eigenlijk heb je nog zo goed als niets?
  • Wie gaat dit ding produceren?
  • Wie gaat dit designen? Dan bedoel ik niet de buitenkant, maar intern het moederbordje etc?
  • Wie gaat de chips aankopen en contacten met de fabrikanten leggen?
  • Waar gaat het geproduceerd worden?
  • Is er al een BOM gemaakt?
  • Is er een prototype?
  • Wie regelt de nodige licenties?
  • Wie programmeert de roms?
  • Tegen welke prijs gaat het op de markt komen?
Zoiets kan je moeilijk alleen gaan ontwerpen, hier heb je hele teams voor nodig... Ik bewonder het initiatief maar misschien met iets kleiners/realistischer beginnen?

[ Voor 14% gewijzigd door FragileM64 op 12-07-2012 22:17 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 21:52
-db- schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:55:
Geen randen rond het scherm ziet er heel gelikt uit maar zorgt we wel voor dat je de telefoon niet kunt vasthouden zonder onbedoeld te bedienen. Daarnaast zijn de drie adroid knoppen die daardoor helemaal onder tegen de rand liggen in protrait ook zeer slecht bedienbaar. (pak je telefoon in de hand en probeer de onderste rand met je duim aan te raken, kan wel, maar is niet echt fijn).
Je brengt dit naar voren als feiten, het is echter meer een mening en persoonlijke factoren die het verschil maken als je het mij vraagt.

Ik kan mijn telefoon prima gebruiken zonder aan de bovenkant te zitten, anders dan het touchscreen gedeelte.

En een groot scherm is inherent aan het feit dat je niet overal meer makkelijk bij kan, maar hier spelen de grootte van je handen natuurlijk ook mee.

Een beetje off topic maar wat zou ik blij zijn als 3D printen en ontwerpen echt op gang komt en individuen veel gemakkelijker een telefoon op de markt kunnen brengen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gaming247 op 12-07-2012 22:20 ]

[Updated spec's]

• mux

mux

99% efficient!

Het is eigenlijk wel min of meer vaststaand feit dat een touchscreen tot aan de rand van een toestel niet fijn werkt. En dat is noodzakelijk als je je scherm ook zo ver laat doorlopen, want de input moet ook tot de randen van het zichtbare scherm werken. Sterker nog, de input moet iets verder dan de rand werken om moderne swipe- en exit-gestures te kunnen interpreteren. Zowel vanuit usability als vanuit het oogpunt van elk bestaand mobiel OS zul je een paar extra millimeters rand moeten hebben. Wil je dat niet, dan moet je heftig in het OS en de drivers gaan zitten sleutelen om dat te fiksen.

Daarnaast nog over je opmerking over 3d-printen: dat is niet geschikt voor het maken van productie-hardware. 3d-printen is duur en traag, een one-off proces. Voor seriematige productie met consistente kwaliteit zijn andere processen veel geschikter. En voordat je zegt: maar voor een prototype is het dan alsnog goed genoeg? Nee, elke productietechniek heeft zijn eigen quirks en eisen, en daar moet voor ontworpen worden. Je kunt niet één vorm ontwerpen en die op gelijke wijze met andere processen laten maken. Als je wil 3d-printen moet je rekening houden met de rate of cooling van je materiaal tijdens het printen, als je spuitgiet moet je rekening houden met de tolerantie ver van de inspuitopeningen en de plaatsing van openingen, als je gaat frezen moet je rekening houden met inspannen, etc. etc. Vereist elk op zijn beurt een volledig anders ontwerp, zeker als je het over flinterdunne mechanische onderdelen hebt als in een moderne telefoon.

• -db-

-db-

Hoi

Gaming247 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:17:
[...]

Je brengt dit naar voren als feiten, het is echter meer een mening en persoonlijke factoren die het verschil maken als je het mij vraagt.

Ik kan mijn telefoon prima gebruiken zonder aan de bovenkant te zitten, anders dan het touchscreen gedeelte.

En een groot scherm is inherent aan het feit dat je niet overal meer makkelijk bij kan, maar hier spelen de grootte van je handen natuurlijk ook mee.
Dat het bedieningsgemak afhankelijk is van de combinatie can scherm- en handgrootte ben ik met je eens. Ik had het dan ook niet over de grootte van het scherm.

Waar het mij om ging is het randloze. Om een schermoppervlak nuttig te gebruiken moet je bij het gehele oppervlak kunnen komen. Bij een randloos scherm houdt dat in dat je met de punt van je duim of van een andere vinger het scherm op die plaatsen moet aanraken waar het in tegen je hand ligt. Dit is moeilijk en onhandig als je met een enkele hand wil bedienen. Zelf als je met de ene hand vasthoud en met de andere bediend zul je op bepaalde momenten tegen de delen van je hand zitten te duwen die de telefoon vasthouden. Dit staat compleet los van de grootte.
Een beetje off topic maar wat zou ik blij zijn als 3D printen en ontwerpen echt op gang komt en individuen veel gemakkelijker een telefoon op de markt kunnen brengen.
Telefooncovers misschien. Een 3D printer maakt kunststoffen onderdelen en geen elektronische componenten.

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:08
Blazing-Studios schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:17:
Uiteraard snap ik dat een lijstje met specs en een (leuke) render niet genoeg zullen zijn.

Ik weet ook dat je gehele bedrijfsstrategie op internet zetten niet het slimste idee is en ik hou nog wat dingetjes achter de hand die ik langzaam bekend ga maken.

Op dit moment is het me vooral om het design te doen (hardware is subjectief en veranderd van dag tot dag :P) en om een (kleine) hype te generen.

Waar ik wel aan vast wil houden is het feit dat dit ding een gig of 100 moet hebben en een 5" 1920x1080p panel (hoewel ook dit allemaal schaalbaar en modulair is in mijn systeem.

En ja ik weet design is niet iets wat echt Tweakers.net uitstraalt (hiermee doel ik op de functie van tweakers) maar aangezien design tegenwoordig bijna (en voor sommige groepen) net zo belangrijk is als functionaliteit en specs doe ik het tog.

Ik kom hier ook niet zomaar mee want ik loop al vanaf mijn 16e bij bedrijven als Sony, LG en TomTom rond (to name a few) en ik kijk en vraag goed rond.
Aangezien ik tot nog toe voornamelijk positieve reacties kreeg wou ik ook bij een kritischer doelgroep mijn "Product" laten zien om te zien wat ik daar vandaan kan halen om het te verbeteren.

Ik hoop dat dit mijn streven iets verduidelijkt :D
Ik snap het echt niet hoor... Volgens mij zijn de specs vooral de specs die jij als "nerd" boeiend vindt, meer is altijd beter maar serieus 90% van de mensen gebruikt niet eens 16GB opslag denk ik en de enige manier waar op ik de 32GB van mijn Xperia S vol kan krijgen is met een paar full HD films terwijl ik werkelijk niemand ken die vaker dan eens/twee per jaar een hele film op zijn telefoon kijkt of zou willen kijken...

Zelfde als je opmerking dat je ook een WP versie wilt maken, hou je er dan wel even rekening mee dat Microsoft bijna alle hardware keuze al voor je gemaakt heeft die ongetwijfeld niet overeen komen met jouw specs.

Voorlopig zie ik alleen een uiterst ongebruiksvriendelijk design, wat buiten dat het erg onrealistisch is in mijn ogen ook totaal niet mooi is. Uniek is het design wel maar je moet je misschien ook afvragen waarom de grote fabrikanten dit nooit op de markt gebracht hebben... En dan nog maar niet te spreken over die spec list.

En Sony, LG en TomTom klinkt allemaal leuk en aardig maar als je bedenkt dat bijvoorbeeld Sony Benelux/Europe enkel een verkooporganisatie is(lees geen productontwikkeling doet) dan is de toegevoegde waarde van die opmerking ook snel weg. Ik ken LG niet zo goed maar ga er ook niet vanuit dat die in NL iets anders doen dan marketing en support... TomTom wel maar dat is dan ook een echt NL bedrijf, maar die doen niks met deze tak van sport. Leuk detail is nog wel dat Sony er nu tijdens een reorganisatie in één keer 10.000 mensen uit gooit, 10.000 mensen die ongetwijfeld ook allemaal goede ideeën hadden maar toch maakt Sony al jaren geen winst meer en jij denkt nu in je eentje het gouden ei gevonden te hebben.

Denk ook niet dat je het principe van kickstarter echt door hebt, eigenlijk alle projecten op kickstarter zijn uniek, relatief simpel en goedkoop. Die console kost max 100 dollar en is op heel wat fronten redelijk uniek vergeleken met de gesloten platforms van Sony, Nintendo en Microsoft. Er staan ook nog eens 3 grote namen die zich reeds bewezen hebben in de games industrie. Zelfs al geloof ik niet dat het echt zo geweldig wordt dan nog is 99 dollar te overwegen omdat het risico relatief klein is en het bedrag redelijk laag. Jouw idee is niet uniek, zelfs met een uniek design is en blijft het gewoon een smartphone met een apart design, er is geen Unique Selling Point te vinden, mensen gaan daar echt niet zomaar duizenden euro's in investeren.

Maar goed, stel ik vergeet het bovenstaande, leg mij dan eens in één zin uit waarom ik hierin zou moeten investeren?

Nogmaals ik wil je niet de grond in boren, maar dit neigt wel naar grootheidswaanzin. Er is geen reden om te geloven dat je dit kan, dat is ook geen schande want op heel tweakers.net is er waarschijnlijk niemand die dit in zijn eentje kan bewerkstelligen. Kom eerst eens met een goed verhaal(zonder losse eindjes of tegenstrijdigheden), overtuig daarmee anderen om je te helpen en dan kun je nog ergens komen. Als je dit op deze manier door zet wordt het een enorme afgang en dat kun jejezelf beter besparen. Voorlopig is dit namelijk gewoon een uit de duim gezogen verhaal waar ik er zo nog 20 van kan maken...

Doe er je voordeel mee ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Rctworld op 13-07-2012 12:40 ]

Pagina: 1