Blazing-Studios schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:17:
Uiteraard snap ik dat een lijstje met specs en een (leuke) render niet genoeg zullen zijn.
Ik weet ook dat je gehele bedrijfsstrategie op internet zetten niet het slimste idee is en ik hou nog wat dingetjes achter de hand die ik langzaam bekend ga maken.
Op dit moment is het me vooral om het design te doen (hardware is subjectief en veranderd van dag tot dag

) en om een (kleine) hype te generen.
Waar ik wel aan vast wil houden is het feit dat dit ding een gig of 100 moet hebben en een 5" 1920x1080p panel (hoewel ook dit allemaal schaalbaar en modulair is in mijn systeem.
En ja ik weet design is niet iets wat echt Tweakers.net uitstraalt (hiermee doel ik op de functie van tweakers) maar aangezien design tegenwoordig bijna (en voor sommige groepen) net zo belangrijk is als functionaliteit en specs doe ik het tog.
Ik kom hier ook niet zomaar mee want ik loop al vanaf mijn 16e bij bedrijven als Sony, LG en TomTom rond (to name a few) en ik kijk en vraag goed rond.
Aangezien ik tot nog toe voornamelijk positieve reacties kreeg wou ik ook bij een kritischer doelgroep mijn "Product" laten zien om te zien wat ik daar vandaan kan halen om het te verbeteren.
Ik hoop dat dit mijn streven iets verduidelijkt

Ik snap het echt niet hoor... Volgens mij zijn de specs vooral de specs die jij als "nerd" boeiend vindt, meer is altijd beter maar serieus 90% van de mensen gebruikt niet eens 16GB opslag denk ik en de enige manier waar op ik de 32GB van mijn Xperia S vol kan krijgen is met een paar full HD films terwijl ik werkelijk niemand ken die vaker dan eens/twee per jaar een hele film op zijn telefoon kijkt of zou willen kijken...
Zelfde als je opmerking dat je ook een WP versie wilt maken, hou je er dan wel even rekening mee dat Microsoft bijna alle hardware keuze al voor je gemaakt heeft die ongetwijfeld niet overeen komen met jouw specs.
Voorlopig zie ik alleen een uiterst ongebruiksvriendelijk design, wat buiten dat het erg onrealistisch is in mijn ogen ook totaal niet mooi is. Uniek is het design wel maar je moet je misschien ook afvragen waarom de grote fabrikanten dit nooit op de markt gebracht hebben... En dan nog maar niet te spreken over die spec list.
En Sony, LG en TomTom klinkt allemaal leuk en aardig maar als je bedenkt dat bijvoorbeeld Sony Benelux/Europe enkel een verkooporganisatie is(lees geen productontwikkeling doet) dan is de toegevoegde waarde van die opmerking ook snel weg. Ik ken LG niet zo goed maar ga er ook niet vanuit dat die in NL iets anders doen dan marketing en support... TomTom wel maar dat is dan ook een echt NL bedrijf, maar die doen niks met deze tak van sport. Leuk detail is nog wel dat Sony er nu tijdens een reorganisatie in één keer 10.000 mensen uit gooit, 10.000 mensen die ongetwijfeld ook allemaal goede ideeën hadden maar toch maakt Sony al jaren geen winst meer en jij denkt nu in je eentje het gouden ei gevonden te hebben.
Denk ook niet dat je het principe van kickstarter echt door hebt, eigenlijk alle projecten op kickstarter zijn uniek, relatief simpel en goedkoop. Die console kost max 100 dollar en is op heel wat fronten redelijk uniek vergeleken met de gesloten platforms van Sony, Nintendo en Microsoft. Er staan ook nog eens 3 grote namen die zich reeds bewezen hebben in de games industrie. Zelfs al geloof ik niet dat het echt zo geweldig wordt dan nog is 99 dollar te overwegen omdat het risico relatief klein is en het bedrag redelijk laag. Jouw idee is niet uniek, zelfs met een uniek design is en blijft het gewoon een smartphone met een apart design, er is geen Unique Selling Point te vinden, mensen gaan daar echt niet zomaar duizenden euro's in investeren.
Maar goed, stel ik vergeet het bovenstaande, leg mij dan eens in één zin uit waarom ik hierin zou moeten investeren?
Nogmaals ik wil je niet de grond in boren, maar dit neigt wel naar grootheidswaanzin. Er is geen reden om te geloven dat je dit kan, dat is ook geen schande want op heel tweakers.net is er waarschijnlijk niemand die dit in zijn eentje kan bewerkstelligen. Kom eerst eens met een goed verhaal(zonder losse eindjes of tegenstrijdigheden), overtuig daarmee anderen om je te helpen en dan kun je nog ergens komen. Als je dit op deze manier door zet wordt het een enorme afgang en dat kun jejezelf beter besparen. Voorlopig is dit namelijk gewoon een uit de duim gezogen verhaal waar ik er zo nog 20 van kan maken...
Doe er je voordeel mee
[
Voor 4% gewijzigd door
Rctworld op 13-07-2012 12:40
]