Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studie buitenland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Na een tijd geleden al in dit forum eens wat rond heb gevraagd, ben ik er nog steeds niet uit welke laptop ik zal nemen. Met een budget van ong 1500 euro wil ik een laptop die een op zijn minst redelijk scherm heeft en een goed toetsenbord heeft, maar ook een studie van 5 jaar in het buitenland (schotland om precies te zijn) kan overleven. Daarnaast wil ik er een aardig potje op kunnen gamen. Denk hierbij aan guildwars 2 en dark souls.
Ook zou et fijn zijn als ik eer een ssd in kan zetten, zeker nu 256gb zo in prijs gedaald is.

De laptops die ik in mijn hoofd heb zijn:

-de alienware m17x met het liefst de 7970m. Rond de 1450€
Van deze laptop heb ik goede verhalen gehoord qua bouwkwaliteit, de twee drivebays en met de 7970m zeer toekomstbestendog en met alle kortingen nog goed binnen budget ook. Laatst rond de 1450 met epp en shopkortig en btwkorting (als deze weer terugkomt). Nadeel is natuurlijk wel dat hij monsterlijk zwaar is.

-de msi gt60 001nl €1500
Wat duurder met een mindere grafische kaart, maar met 15" toch wat handzamer dan de alienware. Ook de twee drivebays komen goed van pas. Maar met 3,7kg blijft deze qua gewicht toch opvallend dicht in de buurt van de alienware.

-asus g55 +- €1400
Met een nog wat mindere grafische kaart, het nog vrij hoge gewicht en de tot nu to opvallende afwezigheid van optimus heeft deze eigenlijk wel vrij veel nadelen. Omdat deze in nl niet te koop is (nog), zal ik deze uit duitsland of schotland moeten halen.. Door de net wat lagere prijs zou er wel misschien zelfs een 512gig ssd inkunnen, wat (nog een nadeel) wel icm een caddy zal moeten gebeuren wil ik de originele hdd nog voor extra opslag kunnen gebruiken.

Als laatste dacht ik nog aan de samsung n700g7C-01UK, die ik voor zo'n 1650 euro in schotland zou kunnen kopen. De gtx675m die erin zit is goed. Verder heb ik ook geweldige verhalen overhet scherm gehoord, en met 2 750gb 7200rpm hdd's heb ik genoeg opslag. Nu kan ik niet goed achterhalen of ik deze in raid 1 kan instellen, wat de noodzaak een backup constant bijhouden vermindert. De snelheid van ssd krijg ik hier echter niet mee.
Als raid 1 niet kan, valt deze laptop in mijn ogen af, omdat ik de 1,5 tb bij lange na niey zal gaan benutten en een van de andere laptops mij dan beter lijkt..

Door alle voor- en nadelen van de verschillende machines is een keuze maken voor mij erg lastig. Mijn voorkeur gaat uit naar ofwel de msi of de dell. Wat zouden jullie mij aanraden?
Bij voorbaat dank,
Floris

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
De Alienware. Die heeft Worldwide NBD.

Alhoewel ik persoonlijk Asus het beste merk voor consumenten vind, zou ik in jouw geval juist voor de Alienware kiezen vanwege de NBD.

[ Voor 64% gewijzigd door Trommelrem op 11-07-2012 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die NBD garantie is inderdaad een goed punt, heel handig voor het geval dat.

• HondaRacer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2024
Trommelrem schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:47:
De Alienware. Die heeft Worldwide NBD.

Alhoewel ik persoonlijk Asus het beste merk voor consumenten vind, zou ik in jouw geval juist voor de Alienware kiezen vanwege de NBD.
ASUS komt hem ook twee jaar lang, waar ook ter wereld, bij je ophalen ;)

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Precies. Asus komt hem ophalen en dan terugbrengen. Dan zit je dus meer dan een werkdag zonder computer. Bij de meeste studies loop je dan meteen een studievertraging op en dan kun je meteen een langstudeerboete aftikken. Dell komt met een monteur bij je thuis.

Alhoewel het gerucht gaat dat Asus wel bezig is met het opzetten van een garantienetwerk in Nederland.

[ Voor 5% gewijzigd door Trommelrem op 12-07-2012 23:14 ]

Verwijderd

HondaRacer schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:08:
[...]

ASUS komt hem ook twee jaar lang, waar ook ter wereld, bij je ophalen ;)
Ze komen hem ophalen. En dan? Ben je 2 weken verder eer je hem weer hebt. Als student is in-home garantie toch echt te prefereren.

Ik zie het voordeel van de samsung overigens niet. Hij is een stuk duurder dan de alienware, en mindere grafische kaart, en volgens mij is hij kwalitatief ook minder. In het high end segment is de M17x min of meer de enige optie, maar ik vind dat als je iets aanschaft wat zo zwaar is met het idee om hem mee te slepen, dat je dan een flikse miskoop doet.

Verwijderd

Topicstarter
@darkstone
Dat laatse is precies waar ik bang voor ben. Een laptop kopen die lang meegaat en dan de komende 5 jaar de dag vervloeken dat ik de alienware kocht. Nu heb ik ook naar wat ultrabooks zitten kijken, maar daarbij zijn games natuurlijk geen optie.

Verwijderd

Ik zou niet naar een ultrabook kijken, maar naar een 15.6" met een 1080p scherm. De meeste ultrabooks, met uitzondering van de vaio Z, asus zenbooks en nog wat met een 900p scherm zijn nogal een faal wat mij betreft. Als je nog even kan wachten, het kan niet lang meer duren voordat er laptops met thunderbolt komen. Dan wordt iets als nieuws: MSI demonstreert externe videokaart en mobiel overklokken + een 13"-14" een optie, zelfs als je de nieuwste games wil spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Had ik ook al wel eens wat over gehoord, had sony niet iets in de vaio z serie wat hiermee vergelijkbaar was? Als deze voor september in ieder geval een concrete releasedatum of iets dergelijks krijgt zou het kunnen, het klinkt wel als een hele goede optie.

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-11 15:40
Alienware lijkt de beste keus, gewicht is 1 ding maar 17" tegenover een stevige 15" is volgens mij best verwaarloosbaar en als ik je post zie is het gewicht ook niet echt heel overtuigend.

Daarbij, de garantie van Dell ( Alienware ja) is zover ik weet best goed ( zelf redelijk goede ervaring met mijn XPS )

Verwijderd

Het gewicht tegenover een MSI of asus gamebeest niet, nee. Maar naast een inspiron of asus N56 scheelt het al snel richting de 2KG met de adapter er bij opgeteld. Al lever je dan wel in op prestaties. Dat lijkt mij echter geen slechte afweging.

Verwijderd

Topicstarter
Die n56 lijkt me wel wat, maar ik zou dan wel voor de n56vz met gt650m willen gaan ipv de 630. Dit omdat ik binnen dit budget dan nog goed geld overhoud om een mooi extra 22 of 24" scherm op mijn kamer neer te zetten en ik niet goed heb kunnen vinden of de 630 dit wel aankan, en natuurlijk omdat ik er dan net wat beter op zou kunnen gamen ;). In Nederland vind ik echter maar één versie die verkocht wordt met de 650m, en die is dan ook nog eens vrij duur, (1150) en maar bij 3 webwinkels (komplett, paradigit en Computerland) beschikbaar volgens de pricewatch...
Dit vind ik raar zeker i.v.m. Webshops van onze oosterburen, waar de n56vz in vele webwinkels voor ongeveer 1000 aangeboden wordt. Gaan nog meer winkels de de vz aanbieden of zijn het foutjes van de winkels en is er in nederland alleen de n56vm met gt630m videokaart beschikbaar?

Verwijderd

Je kan hem bij camusshop krijgen: http://www.campusshop.nl/...3610qm_8_750/details.aspx

Maar als je toch naar het buitenland gaat. Waarom dan niet in het buitenland de N56 kopen?

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-11 17:03
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:30:
Je kan hem bij camusshop krijgen: http://www.campusshop.nl/...3610qm_8_750/details.aspx

Maar als je toch naar het buitenland gaat. Waarom dan niet in het buitenland de N56 kopen?
Campusshop heeft een early release model. Zouden ze later de normale versie verkopen (voor dezelfde prijs)?

Verwijderd

Behalve dat er geen backlit toetsenbord op zit snap ik niet wat er 'early release' aan is?

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-11 17:03
Dat was volgens mij verteld tegen degene die aan ASUS benelux hadden gevraagd hoe en wat.

Ik zat te hopen dat er misschien toch nog een backlit op kwam ;D

Verwijderd

Topicstarter
Ooh, campusshop is inderdaad een mooie prijs. Backlit heb ik toch niet echt nodig, ik type toch blind. Kopen in de UK gaat niet omdat ze naar mijn weten de n56 met 650m videokaart simpelweg niet verkopen daar, alleen de 630.

Bedankt voor alle hulp, ik ga hem nadat ik van vakantie terugkom bestellen!
Pagina: 1