overzetten opgeslagen spellen naar een secundaire schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandj
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-12-2012
Hoi iedereen,

Ik speel regelmatig grotere games zoals o.a. Cities XL, Sim city 4,Anno 1404, 1503 enz. en The Settlers. Die heb ik voor alle zekerheid, mocht er iets met mijn systeemschijf gebeuren op een secundaire schijf gezet waarmee het spelen daarvan bij deze geen enkel probleem is. Maar nu ik mijn systeemschijf weer eens op wil schonen kom ik er net achter dat de opgeslagen spellen i.p.v. op die secundaire schijf steeds maar weer automatisch op mijn systeemschijf terecht komen wat ik niet wil en binnen de opties van die betreffende spellen heb ik gekeken, maar is zover ik kon vinden geen mogelijkheid zelf een gewenste map voor opslag te selecteren.

Zodoende heb ik de mappen waarin de betreffende spellen zijn opgeslagen gekopieerd waarna ik ze eerst probleemloos in het spel heb kunnen openen tot het moment dat ik ze van mijn systeemschijf verwijderd had. Toen werd binnen het spel zelf geen enkele van de eerder opgeslagen bestanden meer weergegeven en afgespeeld waardoor ik de oorspronkelijke vanuit de prullenbak toch maar weer heb terug gezet.

Naar mijn ingeving moet het overzetten van eerder opgeslagen bestanden van games naar een andere schijf niks uit hoeven maken voor de opening en bespeelbaarheid daarvan. Zodoende weet ik niet meer hoe het beste te handelen, omdat ik ook op een nieuwe schijf met besturingssysteem mijn eerder gespeelde spellen toch over zal moeten zetten en zodoende misschien mogelijk kwijt zal zijn.

Weet iemand hier misschien een mogelijke oplossing voor? Er zit ten slotte uren speeltijd in en ik wil die zeker niet weg gooien.

Alvast vriendelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 12:39
Is dit iets voor je?
<edit>laat maar...
wat je eigenlijk wilt, is dat ze op je sec. schijf opgeslagen worden. Ik denk dat dat niet gaat lukken, tenzij ze inderdaad naar "Mijn documenten" worden weggeschreven, en die kun je op een andere locatie zetten.
maar als die files naar bijv c:\settlers\save worden geschreven, zou je nog kunnen overwegen om met zgn. junction points te werken, zodat dat wat je in c:\settlers\save opslaag, eigenlijk in d:\spellen\settlers\save terecht komt.
Ook het overwegen waard is het gebruik van Dosbox

[ Voor 75% gewijzigd door 0siris op 11-07-2012 19:52 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:15

odan

The dark side is within all!

99% van savegames staat in mijn documenten. hier staat hoe je dat verplaatst naar bijvoorbeeld je 2e schijf.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandj
0siris: weet jij zo direct ook of dat programma zelf de games al herkent die op je pc aanwezig zijn of op het moment als ze geinstalleerd worden?

odan: Bij installatie van bijv. het spel The Settlers is er automatisch een gelijknamige map voor dat spel in "mijn documenten" geplaatst waar de savinggames ook spelmatig in worden opgeslagen. Als ik die nu naar mijn 2e schijf zou verplaatsen en de C:-drive naar bijv. een D:-drive verander. Is dat voldoende om de eerst volgende opslag automatisch op die nieuwe locatie bij te kunnen schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandj
0siris,

Enkele van mijn spellen staan in ieder geval bij "SaveGameBackup" vermeld wat alvast een goed voorteken is. Heb jij toevallig enige ervaring met dat programma? Ik heb van "The Settlers of an empire" namelijk een upgrade die er niet bij staat "The Settlers Rise of an Empire (The Eastern Realm)" en misschien dat jij weet of die samen gaan onder de benaming "The Settlers of an empire" zelf. Verder, buiten de vraag in mijn vorige reactie om, zal ik het wel eens proberen. Als je die nog wilt beantwoorden zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

1 van de dingen waar ik me ook aan erger tegenwoordig is savegames die op de meest verspreide plekken staan, en dus vaak verlorgen gaan bij een re-install
Maar ik mis even iets, waarom zou een dos-emulator helpen bij save-games onder windows :?+

Overigens werken veel spellen na een re-install tegenwoordig niet meer, vanwege missende registerkeys, en omdat er ook bestanden op de c-schijf geplaatst worden :(

[ Voor 25% gewijzigd door heuveltje op 11-07-2012 21:30 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dandj schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:38:
C:-drive naar bijv. een D:-drive verander.
NOOIT je drive letters van je systeem schijf veranderen!

Je moet enkel je documenten folder naar je andere schijf zetten, indien de games daar hun spullen opslaan. In de post van Odan staat een link die uitlegt hoe je dat doet.

Als je het OS opnieuw moet installeren kan je ook gewoon een backup maken van de juiste files (op internet opzoeken per game waar die files zich bevinden) het nieuwe OS installeren, je game(s) installeren en je backup op de juiste plaats terug zetten. Afhankelijk van de game zal dit een mapje in je userdata folders zitten of in de game map in je Program Files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandj
Kluyze: Met "de C:-drive naar bijv. een D:-drive veranderen" bedoel ik min dat ik eerst de naam van de map van The Settlers/save (c:\settlers\save ) opzoek en daarin de drive verander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-10 19:17

DukeBox

loves wheat smoothies

Voor dingen die je niet kan verplaatsen, kijk eens naar junctions.

[ Voor 64% gewijzigd door DukeBox op 11-07-2012 21:54 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 12:39
heuveltje schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:29:
...Maar ik mis even iets, waarom zou een dos-emulator helpen bij save-games onder windows :?+
Omdat je dan alles inclusief spellen in één folder hebt staan, bijv. d:\apps\dosbox :)
@TS: Ik heb verder geen ervaring met die savegameapplicatie.

savegamebackup.net heeft een forum, misschien kun je nog spellen inclusief hun savegamelocatie aandragen. Wordt de applicatie beter van, en jij gelukkiger :o

[ Voor 18% gewijzigd door 0siris op 12-07-2012 00:41 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandj
Ik ben wat aan het proberen geweest en gezien mijn behendigheid met DOS maar zeer minimaal is zijn die omleidingen met "Junction Point" en Dropbox niet voor mij weg gelegd en zal "SaveGameBackup" voor mij het beste en fijnste zijn. De werking van dat programma is prima. Alleen kom ik wederom, na het maken van de back-ups toch weer op hetzelfde probleem uit waarmee ik die bestanden op de C: schijf moet blijven bewaren.

Zodoende heb ik ook al gekeken naar binnen Windows zelf een omleiding te maken, maar bij "eigenschappen" van de spelmappen staat het tabblad "Locatie" er merkwaardig genoeg niet bij.

Ligt het mogelijk niet bij het besturingsprogramma Windows 7 dat ik steeds vast loop? het is ten slotte wel heel toevallig dat ik het niet voor elkaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 19:06

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Een symbolic link zou altijd moeten werken...
http://technet.microsoft....ry/cc753194(v=ws.10).aspx
(de ingebouwde versie van Junction voor vista/7 en hoger.)

[ Voor 21% gewijzigd door Coach4All op 12-07-2012 13:11 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandj
Het programma Junction zit inderdaad al in mijn Windows. Zou het kunnen dat ik ondanks administrator zijnde niet gemachtigd ben een symbolic link aan te maken en zo ja, hoe dat veranderd kan worden? Er wordt namelijk terwijl ik als enige gebruiker met de status administrator in het systeem sta een melding weergegeven in de verwoording van "U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren".

Dat moet naar mijn eerste ingeving niet mogelijk zijn met maar 1 account incl. wachtwoord op de gehele computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
En als je in een elevated prompt werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandj
Ik ben eens met die link bezig geweest en heb ik nu inmiddels wel kunnen maken.

Mijn saved games staan op het C: in de map "saved games" en wil ze op mijn tweede schijf in de map "games" krijgen maar zie ze nog nergens verschijnen.

Ik ga er vanuit dat ze direct op mijn tweede schijf weergegeven zouden moeten worden. De link is op deze manier ingevoerd: C:\gebruikers\gebruikersnaam>mklink /d C:\saved games G:\games

Mijn ingeving is dat de schijven goed staan vermeld in de zin van dat de link mijn bestanden van schijf C: naar G: over moet brengen.
Pagina: 1