ka7 = onstabiel?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024
ik had een probleem met te lage sandra2000 scores, en heb het probleem kunnen vinden.
(in de bios fsb + pcisnelheid = geheugensnelheid)
Nu heb ik de athlon 750 weer op 750 mhz moeten zetten, omdat anders het geheugen nogal hoog uitkomt.
Naar win98 om 3dmark2000 te runnen, hangt die halverwege...is die geheugensetting van 133 mhz niet stabiel ofzo?

De processor wordt trouwens ook vrij warm = 50 graden (dubbele koeler en vrij grote heatsink)
Graag suggesties, thanx!

Verwijderd

mijne hangt ook met 3d mark 2000...

• MJC
heeft dat hangen dan niet te maken met overbelasting?

Als ik gewoon op 750 mhz draai en 100 mhz fsb, maakt die hem wel gewoon af.

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

ff foor de sorgfuldegeit, wel pc133 gebrikt toch????

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• MJC
jup, 2 blokkies van 128 mb pc133

• Andy

Andy

rm -r

probeer het eens met 1 reepie geheugen en zorg dat je de laatste off. bios hebt geflashd

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• MJC
dat zal ik es proberem thanx

maar what about de temperatuur van over de 50 graden (without o'cing) , is dat niet wat te hoog?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:52
Beetje wel..

- zit je kast dicht?
- warme in de kamer?
- is dat altijd al zo geweest of nog maar net, met het warme weer?

Mzzl

• MJC
1) ik heb me kast nu open
2) Het is erg warm in deze kamer
3) ik heb hem pas sinds gisteren

• Andy

Andy

rm -r

je kunt ook ff een flinke huiskamerventilator in je kast richten, dan zakt de temp. terug naar 35 graden

• MJC
zo 's avonds is de temp gedaald naar 43 graden (met koetje)

dus het valt te overzien...zou ik misschien extra koeling in me kast moeten hebben? En waar? (aopen hx08)

Verwijderd

Hoi, ik heb een overklokte K7 700@800 KA7 in Aopen HX-08 bigtower, mijn proggie wordt niet warmer dan 35 C, wel extra blowers 2 stuks bovenin kast, plus dubbele CPU blowers.

• MJC
is het ook afhankelijk van je cpu hoe warm die wordt? Dat, zeg maar, de ene athlon 750 warmer wordt dan de andere?

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

volgens mij niet echt nee. Die dingen zijn allemaal wel gelijk gemaakt, en ze worden warm omdat er zoveel electronen doorheen vliegen (die hebben ook weerstand enzo..)
maar dat moet dus volgens mij bij dezelde processors ook wel ongeveer gelijk zijn.

Kan ook wel aan je koelblok liggen. Heb je van die warmte geleidende pasta ertussen? Dat helpt best wel. En hoe vlak is dat koelblok? Volgens mij heb ik je dat wel eens verteld, maar doe ik het nog maar eens :) :
mijn koelblok(je) was absoluut niet vlak, met schuren (lappen, vlakken whatever) heb ik hem veel platter gekregen. Dan maakt hij overal beter contact. Dat in combinatie met die pasta, dan moet ie wel een stuk frisser worden (je kan beginnen met alleen pasta..)

ps. wanneer heb je je icq weer terug?
Pagina: 1