Voor een klein multimedia-systeem ben ik op zoek naar een videokaartje die door het moederbord van stroom wordt voorzien, dus zonder gebruik te maken van 6- of 8-pins connectors van de voeding. Ik heb gezocht en gezocht, maar ik weet simpelweg niet hoe ze heten. Ik meen er ooit 'ns een paar gezien te hebben, verder toen geen aandacht aan besteed. Heeft iemand een idee of er een speciale naam voor dat soort kaarten is, of iets in de naam waardoor je ze direct herkent? Dan weet ik voortaan waar ik naar moet zoeken. Voorbeelden zijn ook prima, natuurlijk.
over het algemeen zijn passieve kaarten ook zuinig in stroom, begin daarmee met checken. Volgens mij mogen de kaarten 75 watt trekken uit het PCI-e slot.
Je kan zoeken naar goedkope kaarten als het om nieuw gaat. Goedkoop = langzaam = minder stroom nodig. Bijvoorbeeld een AMD HD5450 of Nvidia GT620. Prima voor HD video's afspelen, slecht voor gamen.
Kun je dan niet beter kijken naar moederborden met geintegreerde videochips? Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel prestaties je nodig hebt voor je multimedia-computer.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
op de msi site kun je selecteren op meer en minder verbruik
http://nl.msi.com/product/vga/#/?qs=below%2075w
http://nl.msi.com/product/vga/#/?qs=below%2075w
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Bedankt voor de antwoorden! Om maar met het meest voor de hand liggende te beginnen: ja, ik kan waarschijnlijk beter een APU nemen. Voor iemand anders heb ik recentelijk ook een setje in elkaar gezet op basis van een A8 3870K en was zelf ook redelijk tevreden over de prestaties wat HD video en lichte games betreft. Voor het huidige systeem is echter net iets meer nodig, hij moet games als Mafia 2, WoW en GTA 4 kunnen draaien op 2560x1440. Ik heb GTA 4 getest op die 3870K en was daar op een dergelijke resolutie niet helemaal tevreden over. Ik geloof dat hij 30 fps gemiddeld draaide. Niet helemaal vloeiend in elk geval, al kwam hij een heel eind.
Ik hoopte dus een net iets betere oplossing te treffen. Liefst zonder extra stroomvoorziening door de voeding, om niet die kabel vrij in de kast te krijgen. Wegwerken wordt lastig, vaak is 'ie net wat te kort om achter het moederbord langs te leiden en met mITX is een goede kabelmanagement nog wel van belang.
Daarom wilde ik weten of er ook voldoende kracht leverende kaartjes bestaan die niet zo'n connector nodig hebben, al was het alleen maar om die optie bekeken en verworpen te hebben.
Bedankt, EnerQi, voor de opmerking dat PCI-e slots maximaal 75W kunnen doorvoeren. Dat wist ik nog niet.
Ik heb even rondgeneusd op de link naar MSI die Tens gaf en heb niet het idee dat het helemaal goed gaat met die lijst als je < 75 W selecteert... ook de GTX570 blijft staan, ik neem aan dat die toch wel wat meer lust dan dat.
Ik hoopte dus een net iets betere oplossing te treffen. Liefst zonder extra stroomvoorziening door de voeding, om niet die kabel vrij in de kast te krijgen. Wegwerken wordt lastig, vaak is 'ie net wat te kort om achter het moederbord langs te leiden en met mITX is een goede kabelmanagement nog wel van belang.
Bedankt, EnerQi, voor de opmerking dat PCI-e slots maximaal 75W kunnen doorvoeren. Dat wist ik nog niet.
Dit maakt het natuurlijk heel erg lastig. Kaarten die dit goed aankunnen hebben flink wat stroom nodig.Hij moet games als Mafia 2, WoW en GTA 4 kunnen draaien op 2560x1440.
je kan toch zo'n A6/A8 in een crossfire draaien
Dan moet je een AMD kaart uit een bepaalde serie kopen.
Dan moet je een AMD kaart uit een bepaalde serie kopen.
@Pilatus: Dat besef ik me, maar was ook niet de vraag.
De vraag was meer of die dingen bestaan en zo ja, hoe ze heten of waar ik ze kan vinden. Ik weet dat ik geen GT520'je of HD5450 moet pakken en zulke prestaties daarvan kan verlangen. Als het niet kan, dan kan het niet. Dan neem ik een kaart met stroomvoorziening vanaf de voeding.
@Pausie: Daar ga ik even naar kijken, zal morgen de figuur over welke kaarten wel en niet zo werken opzoeken. AMD zal die ongetwijfeld gemaakt hebben.
@Pausie: Daar ga ik even naar kijken, zal morgen de figuur over welke kaarten wel en niet zo werken opzoeken. AMD zal die ongetwijfeld gemaakt hebben.
Ik heb vorige week een ASUS ENGTS450/DI/1GD3 gekocht en daar zit geen aparte PCIE voeding aan.
Je zou zelf na kunnen gaan of die krachtig genoeg voor je toepassing.
Je zou zelf na kunnen gaan of die krachtig genoeg voor je toepassing.
[ Voor 17% gewijzigd door jeronimo op 12-07-2012 00:33 ]
Een HD7750 heeft een TDP van 55Watt en heeft dus ook geen PCI-e stroom connector nodig.
Echter is 2560x1440 wel een erg hoge resolutie voor alle kaarten (zeker met een laag TDP en weinig geheugen).
Hier een review:
http://www.tomshardware.c...-7750-benchmark,3135.html
Op google is vast te vinden hoe deze GTA IV draait.
Echter is 2560x1440 wel een erg hoge resolutie voor alle kaarten (zeker met een laag TDP en weinig geheugen).
Hier een review:
http://www.tomshardware.c...-7750-benchmark,3135.html
Op google is vast te vinden hoe deze GTA IV draait.
Pagina: 1