Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ultrabook E1.399 of E 899 ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een ultrabook aan te schaffen en ik kom daarbij op hetzelfde rijtje als andere TSers. Verschil met de andere TSers is mijn gebruik, de voorkeuren die daarmee samenhangen en helaas ook mijn volkomen gebrek aan technische kennis. Extra probleem: ik had mijn zinnen gezet op een ASUS UX31A R4005V en die is overal verkrijgbaar, maar niet in Nederland, zie http://www.facebook.com/a...offset=0&total_comments=3 Aangezien ik geen Duits toetsenbord wil, valt die af. Voor de R4003V ben ik dan ineens E 300 meer kwijt! Heb ik dat ervoor over, dat is de vraag.

Ik gebruik de laptop alleen voor heel simpele dingen, namelijk Word, Excel en surfen op internet. Wil per se Windows. Geen gebruik voor games, geen films.
Maar ik wil wel, in volgorde van belangrijkheid:
1. heel snel opstarten (zodat ik hem makkelijk en vaak ga gebruiken)
2. mat beeldscherm dat buiten goed leesbaar is (ik werk vaak buiten)
3. ultralicht (maar ik versleep hem niet dagelijks)
4. kwalitatief goed apparaat (ik wil er 4 tot 6 jaar mee kunnen doen)
5. prettig toetsenbord, dat qua formaat en toetsenafstand lijkt op de gewone desktop op mijn bureau (zodat mijn vingers blind de goede toetsen vinden)
6. niet teveel herrie van de ventilator en geen irritante warmte aan de onderkant.
Qua accuduur ben ik gauw tevreden: elk ultrabook gaat sowieso uren langer mee dan mijn oude Samsung.

Dit zijn de ultrabooks waar ik telkens naar terugkeer:
http://www.laptopshop.nl/...!723=8214&2740=24239,8185
Allemaal snel, met (voldoende?) mat beeldscherm en licht.
Als ik E 1.399 uitgeef, heb ik liever een Asus Zen dan een Samsung 9, kwestie van mooi. Maar zou ik niet voldoende hebben aan een Samsung 5 of een Toshiba Z van E 899, dat is de vraag. Ik ben bereid om E 1.399 uit te geven als dat nodig is, bijvoorbeeld om een degelijk apparaat te hebben waarvan het scherm niet fladdert en dat lang meegaat, maar is dat ook te vinden bij de goedkopere? En zo ja, welk van de drie goedkopere heeft dan de voorkeur?

Hulp is erg welkom, maar ik begrijp alleen Jip en Janneke taal, dat zal jullie inmiddels wel duidelijk zijn.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

JT

VETAK y0

Pak je toch een Zenbook van 899? Je wilt sowieso SSD in plaats van een harddisk als je snel dingen op wilt starten.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
De vorige generatie bedoel je? Is geen optie: matig beeldscherm (niet geschikt voor buiten) en lousy toetsenbord.
Alle 5 de ultrabooks die ik had uitgezocht hebben SSD of HDD+SSD.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een MacBook Air waar je Windows 7 op zet?
Voldoet aan al je eisen.

[ Voor 26% gewijzigd door Smultie op 12-07-2012 08:27 ]

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:19:
De vorige generatie bedoel je? Is geen optie: matig beeldscherm (niet geschikt voor buiten) en lousy toetsenbord.
Alle 5 de ultrabooks die ik had uitgezocht hebben SSD of HDD+SSD.
Beeldscherm vind ik nog wel meevallen in de praktijk persoonlijk, het beeld ziet er beter uit dan het lage contrast doet vermoeden. Beter dan de andere schermen in dezelfde prijsklasse Maar als je geen slecht scherm wilt dan blijven er sowieso maar enkele opties over:
- Nieuwe Zenbook
- Samsung NP900
- Sony Vaio Z2

Zenbook is sowieso irritant voor buiten ivm glossy scherm. Voor 899 haal je geen ultrabook met een goed scherm, tenzij je de vorige generatie NP900 nog kan vinden; die werden/worden voor ongeveer 949 aangeboden.

Macbook Air is al helemaal niet interessant, voldoet op (praktisch) alle vlakken hetzelfde of minder dan de Zenbook en dan moet je ook nog Windows apart installeren. En ook een glanzend scherm.

[ Voor 13% gewijzigd door JT op 12-07-2012 10:42 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Smultie
  • Niet online
JT schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:32:
[...]

Macbook Air is al helemaal niet interessant, voldoet op (praktisch) alle vlakken hetzelfde of minder dan de Zenbook en dan moet je ook nog Windows apart installeren. En ook een glanzend scherm.
Mat.
Verder loopt de MBA al jaren mijlen voor op alle concurrentie.

• JT

JT

VETAK y0

Air heeft een glossy scherm ;) En loopt voor? 1440x900 met matige kleurendekking vs het 1080p IPS scherm van de UX31 of het 1080p Scherm van de Z of het NP900 900p scherm? Allen superieur contrast, superieure kleurendekking, de Asus ivm IPS superieure kijkhoeken. RAID0 SSD van de Vaio Z is sneller, 830 SSD van Samsung sneller, Vaio Z heeft full voltage i5 en jij vind de Macbook Air jaren mijlen op de concurrentie voor lopen? Als je het een jaar geleden had gezegd a la, maar nu... :D

Van de Apple website:
13,3-inch (diagonaal) breedbeeldscherm met hoge resolutie en glanzende toplaag

[ Voor 15% gewijzigd door JT op 12-07-2012 11:41 ]

Ecodan warmtepomp

• Smultie
  • Niet online
JT schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:37:
Air heeft een glossy scherm ;) En loopt voor? 1280x800 met matige kleurendekking vs het 1080p IPS scherm van de UX31 of het 1080p Scherm van de Z of het NP900 900p scherm? Allen superieur contrast, superieure kleurendekking, de Asus ivm IPS superieure kijkhoeken. RAID0 SSD van de Vaio Z is sneller, 830 SSD van Samsung sneller en jij vind de Macbook Air jaren mijlen op de concurrentie voor lopen? Als je het een jaar geleden had gezegd a la, maar nu... :D
a) Je hebt gelijk, somehow is 't bij mij erin geslopen dat de Air een mat scherm had.
b) resolutie is 1440*900

• JT

JT

VETAK y0

Al aangepast ;)

Ecodan warmtepomp

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:31
Food for thought:

Het superieure scherm van de Asus, gekombineerd met een lagere prijs:
pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R4002V

Lagere bouwkwaliteit, SSD-HDD hybrid ipv SSD, Geforce 620M+HD4000 tov de UX31.
1 Sodimm en de HDD zijn te vervangen volgens de filmpjes op youtube (itt de UX31)

Hoeveel minder de bouw is geen idee, nog geen hands-on met de nieuwe UX31 als de UX32 gehad.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:32:
[...]
Zenbook is sowieso irritant voor buiten ivm glossy scherm. Voor 899 haal je geen ultrabook met een goed scherm, tenzij je de vorige generatie NP900 nog kan vinden; die werden/worden voor ongeveer 949 aangeboden.
Ik neem aan dat je het dan over de oude Zenbook hebt? Over de nieuwe lees ik bij productreview: Asus Zenbook UX31A-R4003V review door Memori "De perfecte laptop voor het terras. Het scherm is het beste wat een laptop is overkomen. Je kan namelijk pal in de zon alles nog goed zien wanneer je een lichte achtergrond hebt. Als je tegen de zon in zit, zijn donkere pagina's ook nog wel te lezen."

MBA wordt het niet: teveel twijfels in teveel reviews, althans in vergelijking met de nieuwe generatie ultrabooks van Asus, Samsung en Sony in dezelfde prijsklasse.

Aangezien ik hoop op vele zomers met mooi weer en gezien de bovenstaande berichten, ga ik waarschijnlijk voor zeker, dus wat extra geld erin steken voor de nieuwe Zenbook. Die verdient zich dan wel weer terug met lekker werken in de tuin en op het terras :)

• JT

JT

VETAK y0

Tja, ik heb een Asus gehad met glanzend scherm, ik moet geen glanzend scherm meer. Nu is de Asus wel helder genoeg om in de zon te gebruiken maar je ziet het gewoon spiegelen, zeker als de zon op het scherm schijnt en je niet iets lichts op je scherm hebt staan. De asus die ik had deed ongeveer 200cdm, met glans was het niet bruikbaar in de zon. Mijn werklaptop met klotescherm en ongeveer 190cdm maar wél mat doet het prima in de zon.

De Zenbook heeft wel een veel hogere helderheid maar zoals ik al ze reflecties plus hogere helderheid betekent kortere accuduur. Voor de rest is het een heel mooi ding, maar maak in ieder geval de goede overweging en als je dat hebt gedaan en je kiest alsnog voor de Zenbook dan heb je er in ieder geval goed over nagedacht :) Het is verder een mooi apparaat.

En de UX32 is ook een goed idee.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Ronald schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:49:
Food for thought:

Het superieure scherm van de Asus, gekombineerd met een lagere prijs:
pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R4002V

Lagere bouwkwaliteit, SSD-HDD hybrid ipv SSD, Geforce 620M+HD4000 tov de UX31.
1 Sodimm en de HDD zijn te vervangen volgens de filmpjes op youtube (itt de UX31)

Hoeveel minder de bouw is geen idee, nog geen hands-on met de nieuwe UX31 als de UX32 gehad.
De UX32 is misschien een goede optie, bedankt voor de tip. Had ik nog niet aan gedacht, komt ook doordat die vrijwel nergens wordt aangeboden, en ik vraag me dan af hoe dat komt. Geïmporteerd met Duits toetsenbord bijvoorbeeld? Aanbieder wel betrouwbaar? Ik zie ook nergens gebruikerservaringen, alleen mensen die hem wel eens op een beurs hebben gezien.

Volgens de berichten zou hij mat zijn, terwijl de UX31A anti-glare is, dat zou dan misschien schelen.
Verder: 32 is wat langzamer en wat dikker/zwaarder dan de 31A, maar ook E 300 goedkoper.
Ik begin door bovenstaande berichten nu ook nog te twijfelen aan de UX31A, qua buiten werken. Misschien toch naar echt mat? Dus Samsung 5? Ik moest ze allemaal nog maar eens in de winkel gaan bekijken, voor zover ze er zijn.

Alvast bedankt allemaal voor de hulp, al hebben jullie het er voor nu nog niet makkelijker op gemaakt. Maar idd, dan heb ik er in ieder geval goed over nagedacht.

• JT

JT

VETAK y0

Edit: haal maar gewoon de Zenbook, de nieuwe is met 1080p mat :P
Going by the display test results, this IPS panel should have the prerequisites to do well in mobile use. Thanks to strong brightness and a non-reflective display surface, annoying reflections should be reduced to a minimum and the display should even be readable in direct sunlight. To further compound this, maximum display brightness is also available when running on batteries as long as one chooses the correct power profile.

[ Voor 91% gewijzigd door JT op 12-07-2012 14:31 ]

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:24:
Edit: haal maar gewoon de Zenbook, de nieuwe is met 1080p mat :P
[...]
Yes! Daar word ik blij van. Je had me erg aan het twijfelen gebracht met:
JT schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:02:
Nu is de Asus wel helder genoeg om in de zon te gebruiken maar je ziet het gewoon spiegelen, zeker als de zon op het scherm schijnt en je niet iets lichts op je scherm hebt staan. De asus die ik had deed ongeveer 200cdm, met glans was het niet bruikbaar in de zon. Mijn werklaptop met klotescherm en ongeveer 190cdm maar wél mat doet het prima in de zon. De Zenbook heeft wel een veel hogere helderheid maar zoals ik al zei reflecties plus hogere helderheid betekent kortere accuduur.
Ik zag me al veel geld betalen en dan nog zitten turen op een donker scherm waarop ik vooral witte wolken zie weerspiegeld. Ik begreep het al niet, want de reviews over de nieuwe Zenbook waren enthousiast over het scherm, ook buiten, maar ja, ik was direct bereid om je te geloven, want op dit vlak kun je me van alles wijsmaken. Waarschijnlijk had jij het toch over de vorige Zenbook, UX31E of zo.
De UX32 lijkt ook wel geschikt, maar het aanbod is naatje, dus ik vertrouw dat niet helemaal.

Vanavond de UX31A bestellen, als nu nog ooit de zon gaat schijnen dan zit ik binnenkort lekker in de tuin met mijn lapje. Zo licht als een veertje en veel bling bling, ik zal de eksters uit de buurt moeten houden.

Dank voor alle hulp!

• JT

JT

VETAK y0

Nou ja, de nieuwe Zenbook zou ook met glanzend scherm buiten te gebruiken zijn, simpelweg door de hoge helderheid. Maar lang niet zo goed en fijn als een mat scherm. Veel plezier ermee :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier nu te kijken naar een schitterend Zenbook, prachtig scherm en het toetsenbord voelt alsof het speciaal voor mijn vingers is gemaakt. Of ik in de stralende zon kan werken zal ik pas in een volgend leven te weten komen :)

Maar ik heb nog wel een probleem, beetje off topic, maar heeft misschien toch wel te maken met een eigenschap van dit scherm. Als ik via de VPN-verbinding inlog op mijn kantoor, zie ik een minischermpje met vrijwel onleesbare kabouterletters. Het kantoorscherm beslaat maar een kwart van mijn toch al niet zo grote laptopscherm. Dat kan ik wel uitrekken, maar daardoor worden de letters niet groter. Dit probleem heb ik niet op mijn oude laptop, mijn desktop of welke computer ik ook maar heb gebruikt, alleen op de Zenbook. Ik zie ook nergens een knopje of optie om lettertype of beeld te vergroten, zoals ik dat wel in Windows 7 op de Zenbook zelf zie, als ik dus niet ben ingelogd.
Weet iemand hoe ik dat kan verhelpen? En zo ja, is dat uit te leggen op een manier dat ik dat ga begrijpen (is wel een uitdaging hoor). Dan word ik helemaal happy.

• Martao
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 10:50
Ik heb geen idee wat voor software e.d. je gebruikt natuurlijk, maar een veel gebruikte shortcut voor zoom is de control-toets gecombineerd met de scrollwiel van je muis. Zou je eens kunnen proberen.
(Ik gebruik zelf nooit mijn touchpad, maar volgens mij kun je meestal scrollen over de rand van je touchpad)

Werkt dit niet, dan is wat verdere info denk ik nuttig.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, had ik al geprobeerd en werkt niet. Werkt wel als ik Word open nadat ik ben ingelogd, maar in Word kan ik ook gewoon via zoomen het beeld vergroten. Probleem blijft bestaan bij het inlogscherm, bij Outlook, bij de software met cliëntgegevens, enz., kortom bij al die programma's waarbij je geen zoomfunctie hebt.
Binnenkort komt mijn netwerkbeheerder langs, hopelijk heeft hij een idee voor een meer structurele oplossing. Kan ie ook het overgevoelige trackpad aanpassen, daar vond ik via tweakers een tip voor (voor mij te ingewikkeld om uit te voeren).
Anyway bedankt.
Pagina: 1