Ik ben van plan om een ultrabook aan te schaffen en ik kom daarbij op hetzelfde rijtje als andere TSers. Verschil met de andere TSers is mijn gebruik, de voorkeuren die daarmee samenhangen en helaas ook mijn volkomen gebrek aan technische kennis. Extra probleem: ik had mijn zinnen gezet op een ASUS UX31A R4005V en die is overal verkrijgbaar, maar niet in Nederland, zie http://www.facebook.com/a...offset=0&total_comments=3 Aangezien ik geen Duits toetsenbord wil, valt die af. Voor de R4003V ben ik dan ineens E 300 meer kwijt! Heb ik dat ervoor over, dat is de vraag.
Ik gebruik de laptop alleen voor heel simpele dingen, namelijk Word, Excel en surfen op internet. Wil per se Windows. Geen gebruik voor games, geen films.
Maar ik wil wel, in volgorde van belangrijkheid:
1. heel snel opstarten (zodat ik hem makkelijk en vaak ga gebruiken)
2. mat beeldscherm dat buiten goed leesbaar is (ik werk vaak buiten)
3. ultralicht (maar ik versleep hem niet dagelijks)
4. kwalitatief goed apparaat (ik wil er 4 tot 6 jaar mee kunnen doen)
5. prettig toetsenbord, dat qua formaat en toetsenafstand lijkt op de gewone desktop op mijn bureau (zodat mijn vingers blind de goede toetsen vinden)
6. niet teveel herrie van de ventilator en geen irritante warmte aan de onderkant.
Qua accuduur ben ik gauw tevreden: elk ultrabook gaat sowieso uren langer mee dan mijn oude Samsung.
Dit zijn de ultrabooks waar ik telkens naar terugkeer:
http://www.laptopshop.nl/...!723=8214&2740=24239,8185
Allemaal snel, met (voldoende?) mat beeldscherm en licht.
Als ik E 1.399 uitgeef, heb ik liever een Asus Zen dan een Samsung 9, kwestie van mooi. Maar zou ik niet voldoende hebben aan een Samsung 5 of een Toshiba Z van E 899, dat is de vraag. Ik ben bereid om E 1.399 uit te geven als dat nodig is, bijvoorbeeld om een degelijk apparaat te hebben waarvan het scherm niet fladdert en dat lang meegaat, maar is dat ook te vinden bij de goedkopere? En zo ja, welk van de drie goedkopere heeft dan de voorkeur?
Hulp is erg welkom, maar ik begrijp alleen Jip en Janneke taal, dat zal jullie inmiddels wel duidelijk zijn.
Ik gebruik de laptop alleen voor heel simpele dingen, namelijk Word, Excel en surfen op internet. Wil per se Windows. Geen gebruik voor games, geen films.
Maar ik wil wel, in volgorde van belangrijkheid:
1. heel snel opstarten (zodat ik hem makkelijk en vaak ga gebruiken)
2. mat beeldscherm dat buiten goed leesbaar is (ik werk vaak buiten)
3. ultralicht (maar ik versleep hem niet dagelijks)
4. kwalitatief goed apparaat (ik wil er 4 tot 6 jaar mee kunnen doen)
5. prettig toetsenbord, dat qua formaat en toetsenafstand lijkt op de gewone desktop op mijn bureau (zodat mijn vingers blind de goede toetsen vinden)
6. niet teveel herrie van de ventilator en geen irritante warmte aan de onderkant.
Qua accuduur ben ik gauw tevreden: elk ultrabook gaat sowieso uren langer mee dan mijn oude Samsung.
Dit zijn de ultrabooks waar ik telkens naar terugkeer:
http://www.laptopshop.nl/...!723=8214&2740=24239,8185
Allemaal snel, met (voldoende?) mat beeldscherm en licht.
Als ik E 1.399 uitgeef, heb ik liever een Asus Zen dan een Samsung 9, kwestie van mooi. Maar zou ik niet voldoende hebben aan een Samsung 5 of een Toshiba Z van E 899, dat is de vraag. Ik ben bereid om E 1.399 uit te geven als dat nodig is, bijvoorbeeld om een degelijk apparaat te hebben waarvan het scherm niet fladdert en dat lang meegaat, maar is dat ook te vinden bij de goedkopere? En zo ja, welk van de drie goedkopere heeft dan de voorkeur?
Hulp is erg welkom, maar ik begrijp alleen Jip en Janneke taal, dat zal jullie inmiddels wel duidelijk zijn.