Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Citrix blijft hangen (alleen bij popups in een programma)

Pagina: 1
Acties:

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10 18:31
Ik heb hier Citrix Presentation Server draaien via VPN met mijn werk. Ik gebruik daarin een database-programma.

Dat werkt op een computer helemaal perfect, en op een andere computer (met in principe zo lijkt het hetzelfde, windows xp sp3) niet lekker.

Alles lijkt te werken, totdat het programma een pop-up (waarschuwing) geeft die in het programma wordt gemaakt. Dit is normaal en werkt dus goed op de andere computer. Alleen op de foutieve computer, loopt citrix presentation server helemaal vast.

Het lijkt dus alsof een waarschuwing in citrix van het databaseprogramma, een vastloper van citrix presentation server op de gastcomputer verzorgd.

Als ik vervolg Citrix presentation server weer op start, kom ik in het zelfde scherm, met wel de popup, en dan werkt het weer eventjes totdat ik weer een popup krijg.

Is dit iets in het register of iets dergelijks wat ik kan aanpassen, of moet ik aan iets anders denken?

• Timmeah
Met Process Monitor zie ik een burffer overflow in een registerwaarde

RegQueryValue HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Linkage\Bind

Kan het daar aan liggen? En kan ik daar iets aan doen?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 11:29
Alle andere clients maken ook connectie met de Citrix server? Of runnen die het programma lokaal?
En om welke versie gaat het?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Timmeah
Andere clients makn ook verbinding met de citrixserver. Het is echt een probleem van deze computer.

Het programma wordt gedraaid op de server, dus niet lokaal. Het lijkt puur te gaan als er een warning dialog geproduceerd wordt door het programma.

Het gaat om een wel wat oudere versie van Citrix, maar omdat het op de andere computer met ook windows xp en sp3 met ongeveerde dezelfde specs prima draait, lijkt het me iets in het register te zitten.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
colordepth aangepast in citrix? vaak een issue met citrix.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Timmeah
heb geswitcht tussen 16 bit en 32 bit, hielp helaas niet

• Timmeah
tis heel typisch, als het programma (medisch georienteerd), in de citrix omgeving een warning dialog of error dialog genereert, dan loopt die dus vast. M.a.w. het citrix scherm zegt dan reageert niet meer, en dan moet ik hem via de taskmanager sluiten.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 11:29
Al de nieuwste ica client op dat werkstation geinstalleerd?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Pagina: 1