game pc o.b.v. BBG

Pagina: 1
Acties:

• Antares
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-05 15:15
Hey,
Ik wil een van deze dagen een nieuwe pc kopen die moet dienen voor:
1) gamen: wil de laatste nieuwe games met gemak op HD kunnen draaien, en ook veilig zitten m.b.t. de toekomst
2) schooltoepassingen zoals Matlab, Pro/Engineer
3) standaard internetten/office toepassingen

ik heb de BBG van Juli in gedachte (van 1250€).
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2012
Wat ik bvb niet nodig heb van de BBG is de SSD (lijkt me overbodig)
dus is dat systeem het beste op dit moment prijs/kwaliteitsgewijs?

ook heb ik een nieuw scherm nodig!
ik had een P2370 syncmaster in gedachte, maar deze verkopen ze in de winkel niet meer
(maat van me heeft dit scherm, en ik vind het enorm BadAss)

de pc moet dienen op een kot, waar ik een totale stroomvoorziening heb van MAX(!) 1kW! (maar dat moet zeker wel lukken o.b.v. die 650W supply)

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:53

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Wat is ten eerste je budget? Voor de rest geef je wel redelijk wat info, maar heb je ook muis, toetsenbord, speakers en/of een headset nodig naast een nieuwe monitor? En nee, dit is niet voor iedereen de beste prijs/kwaliteit opstelling, maar natuurlijk wel voor de gemiddelde met een 1250 gaming pc budget ;) . Ook is een SSD absoluut wel een must voor de meeste hier met zo'n budget, maar echt een prioriteit heeft het dus niet voor iedereen (voor mij wel). Als je deze info nog eventjes verstrekt, dan help ik je zsm wel op weg naar een gepersonaliseerde opstelling met een prachtig (IPS) scherm d'r bij en een relatief laag stroomverbruik :) .

[ Voor 3% gewijzigd door RoofTurkey op 11-07-2012 17:48 ]

Grillmeister

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55

amas

Law of Nature: Chaos

Wat betreft de P2370, niet nemen! Ik heb het scherm zelf ook gehad en was er zeer ontevreden over. Het is een TN-paneel, wat betekent dat je er letterlijk 90° op moet kijken anders krijg je al kleurverschuivingen. Ik ben overgestapt naar een IPS-scherm en ik zag kleuren die ik eerst helemaal niet had gezien.
Hier op tweakers bijvoorbeeld, als een post +2 krijgt kleurt de hele post lichtgroen. Zit je recht voor het scherm, dan zie je letterlijk een gradient van groen naar wit aflopen. Echt geen pretje en je gaat je er enorm aan storen.

En dan de SSD, ik kan zoiets alleen maar toejuichen. Een SSD is in mijn ogen de beste €100,- die je aan een PC kunt besteden.

De rest laat ik over aan RoofTurkey :) Succes!

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Een eerste opzet:
#ProductPrijsSubtotaal
1Aerocool Strike-X Advance€ 55,10€ 55,10
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 99,90€ 99,90
1Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart)€ 164,95€ 164,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,40€ 15,40
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 35,95€ 35,95
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 205,95€ 205,95
1Club3D Radeon HD 7950 royalKing€ 332,50€ 332,50
1Corsair Enthusiast TX550M€ 75,-€ 75,-
1Samsung 830 series 128GB€ 89,80€ 89,80
1Kingston KHX1600C9D3K2/8GX€ 46,58€ 46,58
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 127,-€ 127,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.248,13

Uitleg per component:
Behuizing: Een tower van Aerocool gericht op de gamer en die voldoende ruimte en koeling biedt voor je systeem.
2TB HDD: voor opslag van al je bestanden en deze heeft met €50/TB een mooie verhouding voor een 7200rpm schijf.
Monitor: Omdat dit een prachtige 23 inch 1080p monitor is die ook nog een beetje betaalbaar is.
DVD-brander: Voor het branden en lezen van DVD's ;) .
Koeler: Om je i5 lekker koel te houden met weinig geluidsproductie en ook ruimte te geven voor een dikke overclock.
CPU: Het hart van je PC en de i5 presteert geweldig in games (soms zelfs beter dan een i7 ivm de afwezigheid van hyperthreading).
GPU: Voor een mooie 1080p framerate bij zelfs de meest veeleisende games, zoals BF3 op ultra.
Voeding: Een modulaire, omdat dat makkelijk is bij het installeren en het wegwerken van de kabels. Ook biedt deze naar mijn weten genoeg voor een tweede 7950 in CF.
SSD: Omdat je er toch wel naar gaat verlangen, als je eenmaal weet hoe het is en zo duur zijn ze tegenwoordig niet meer. Deze is groot genoeg voor een OS en een aantal applicatie's/games, maar een grotere biedt natuurlijk meer ruimte :P .
Geheugen: Snel, betrouwbaar en een mooie grote voor de meest geheugen eisende games, zoals nogmaals Battlefield 3.
Moederbord: Lekker veel aansluiting, tegen een mooie prijs en ook ruimte voor een tweede 7950.

Edit: Ook is overal een zwart/rode kleur aangehouden voor eenheid :9 .

Grillmeister

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:07
Je kunt eventueel wel besparen door te beginnen met de mainstream, en naar wens upgraden met de gtx670, betere cpu koeler, grotere SSD en HDD uit het high-end systeem.
SSD zou ik er zeker wel in doen, ook al is het maar een kleine voor windows en program files.
Monitor ook gewoon uit de BBG pakken, die staat er niet voor niks in :P

Ik weet niet of pro-engineer iets heeft aan gpu acceleratie, anders misschien toch een AMD 7xxx of Nvidia 5xx (indien CUDA cores gebruikt worden).

@roof, die voeding is niet voldoende voor crossfire, dus besparen op het moederbord of een sterkere voeding pakken.

[ Voor 29% gewijzigd door mitsumark op 11-07-2012 18:27 ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Energieverbruik systeem - Load
Videokaart Vermogen in watt, lager is beter
Club3D 7850 ***** 282,5
Club3D 7870 ***** 286,7
Club3D 7950 ****** 311,3
Even van Tweakers geplukt ;) . Dat is dus een heel systeem met die 7950 erin. Dit haal ik erbij van de Club3D site:
TDP
Idle: 15W
Idle ZCP mode enabled: 3W
Maximum load: 200W
En dan kom ik toch echt uit op nog geen 515 watt onder load ;) . Wat natuurlijk wel krap is, maar hoe vaak gebruik je nou echt 100% en op die momenten zal een voeding als deze die piekspanningen wel op kunnen vangen lijkt me. Maar met een 600/650w versie van deze voeding zit je inderdaad iets veiliger voor langdurige piekspanningen :P .

Grillmeister

• mitsumark
Voornaamste probleem is dat je 2 aansluitingen mist, dan moet je met molex verloopjes werken.
Twee 7950's (overclocked) verbruiken inderdaad niet zo heel veel, maar incl systeem ga je toch al gauw richting 500W, wat mij wat krap lijkt.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Maar dan komt er nog de kans bij kijken hoe groot die is dat er ooit een tweede bij komt. Als je nu al bereidt bent meer uit te geven aan een videokaart, dan neem je 'gewoon' een 670 of desnoods 2 daarvan, meer performance, minder verbruik (toch?).

Grillmeister

• mitsumark
Eens, daarom zeg ik: besparen op moederbord en voeding :P

• devazox
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik snap alleen niet waarom iedereen zo gehecht is aan de Dell monitor, ik heb een tijdje geleden een iiyama e2475HDS gekocht die er volgens mij niet voor onder doet. Het enige nadeel is dat deze niet verstelbaar is.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 99,90€ 99,90
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 16,07€ 16,07
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,95€ 94,95
1Asus GTX670-DC2T-2GD5€ 405,-€ 405,-
1Intel Core i5 3550 Boxed€ 182,95€ 182,95
1XFX Pro 550W€ 57,90€ 57,90
1Samsung 830 series 256GB€ 169,-€ 169,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 48,25€ 48,25
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 78,40€ 78,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.188,37

Overklokken ga je waarschijnlijk niet doen, dus heb je ook niet nodig, dus heb ik bespaard op je cpu en moederbord. 256GB SSD, want daar heb je veel aan en het is duidelijk te merken. Als je het eenmaal hebt wil je niet terug. Asus gtx 670 top, omdat die even snel is als de gtx 680 en aantrekkelijk voor de prijs. Je moet wel geduld hebben, want hij is niet toppie leverbaar. Rest wijst zich wel uit dat het goed is.

Als dat scherm wat je wil kopen doorgerekend moet worden in de prijs dan zou ik ongeveer kijken 150 euro voor een scherm. Op de kast dan 30-40 euro te besparen en hdd 30 en eventueel als echt niet kan een ssd van 128GB nemen.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Iedereen blijft maar die Asus GPU aanraden ... hij is niet beschikbaar voor 400€ !!
Als je persé een goede GTX670 wil hebben die wel beschikbaar is waarom raad je de pricewatch: Zotac GeForce GTX 670 AMP! Edition dan niet aan?
Deze is bijna even duur als de Asus als je naar beschikbaarheid kijkt en kwam als de snelste uit de test van tweakers en enkele andere review sites...

Echter in dit geval, waarom neem je niet gewoon de 7950 uit de BBG van Juli. Deze is reeds heel snel, een pak goedkoper en overal verkrijgbaar. Het systeem dat RoofTurkey voorstelde dus. Allemaal kwalitatief goede onderdelen, strak snel systeem net in je budget. (enkel een lelijke case maar dat is persoonlijk ;))

• Inrage
devazox schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:25:
Ik snap alleen niet waarom iedereen zo gehecht is aan de Dell monitor, ik heb een tijdje geleden een iiyama e2475HDS gekocht die er volgens mij niet voor onder doet. Het enige nadeel is dat deze niet verstelbaar is.
Denk dat het voornaamste verschil is dat jouw iiyama een TN paneel heeft en die Dell een IPS. Meestal geeft een IPS betere kijkhoeken en kleurweergave. Aangezien ze bijna gelijk zijn in prijs en de Dell maar een half inchje kleiner is...

Ik kan echter weinig kwalitatieve reviews vinden van de iiyama. Wat wel vaststaat is dat de Dell zich al bewezen heeft als een goed scherm voor te gamen, fotoshop ed.. (in deze budgetklasse natuurlijk)

Als je echt een fanatieke gamer bent dan moet je wel eens in de richting van de 120hz schermen kijken natuurlijk. Al zie ik daar zelf niet zo'n verschil in. Wel ineens een pak duurder.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05 22:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

HD gamen kan ook vanaf 1280×720... 921600 pixels moeten renderen
1920×1080 2073600 pixels moeten renderen.

HD gamen zegt niks ;)

🠕 This side up

• Inrage
Koenvh.nl schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:42:
HD gamen kan ook vanaf 1280×720... 921600 pixels moeten renderen
1920×1080 2073600 pixels moeten renderen.

HD gamen zegt niks ;)
Wat heeft dit met deze discussie te maken?

De TS bedoelde met HD gaming duidelijk 1920x1080 (Full HD 1080p) want hij wenste een P2370 Syncmaster die deze als native resolutie heeft.

1280x720 is niet meer van deze tijd voor PC monitors...

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Heel simpel (als gamer), je neemt of een budget TN paneel, of een 'budget' IPS paneel of een 120hz TN paneel of een high-end IPS paneel afhankelijk van je budget. Budget IPS en 120hz high-end TN heeft vaak ieder zo zijn voorkeur aangezien de prijzen vaak ongeveer gelijk zijn.

Maar over het systeem van ionn:
-Waarom zou hij niet (in de toekomst desnoods) gaan overclocken? Iedereen kan het en desnoods helpt iemand hem daarbij. Het is zo ongeveer de makkelijkste performance winst die er maar te krijgen valt.
-Waarom een 670? Terwijl hij meer dan genoeg heeft aan die 7950 van Club3D en die hem ook meer zal helpen bij zijn schooltoepassingen.

En over de voeding:
Neem een 450w van Be quiet (oid) als je geen CFX gaat doen en een 650w van Corsair (oid) als je dat wel gaat doen.

Over het mobo:
Neem een MSI Z77-G43/G45 als je geen CFX gaat doen en neem anders gewoon die Gigabyte als je het wel wilt doen.

Over de SSD:
Die zou ik absoluut niet achterwege laten en inderdaad is 256GB misschien wel een betere optie dan 128GB, maar het kost wel meer.

Behuizing:
Is natuurlijk persoonlijk, maar als je hem ook zo lelijk vindt dan heeft Corsair inderdaad leuke 'strakkere' alternatieven.

Edit: En voor nu wacht ik mooi even een eerste reactie van TS af :) .

Grillmeister

• ion
  • Niet online

ion

RoofTurkey schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:04:
Heel simpel (als gamer), je neemt of een budget TN paneel, of een 'budget' IPS paneel of een 120hz TN paneel of een high-end IPS paneel afhankelijk van je budget. Budget IPS en 120hz high-end TN heeft vaak ieder zo zijn voorkeur aangezien de prijzen vaak ongeveer gelijk zijn.

Maar over het systeem van ionn:
-Waarom zou hij niet (in de toekomst desnoods) gaan overclocken? Iedereen kan het en desnoods helpt iemand hem daarbij. Het is zo ongeveer de makkelijkste performance winst die er maar te krijgen valt.
-Waarom een 670? Terwijl hij meer dan genoeg heeft aan die 7950 van Club3D en die hem ook meer zal helpen bij zijn schooltoepassingen.

En over de voeding:
Neem een 450w van Be quiet (oid) als je geen CFX gaat doen en een 650w van Corsair (oid) als je dat wel gaat doen.

Over het mobo:
Neem een MSI Z77-G43/G45 als je geen CFX gaat doen en neem anders gewoon die Gigabyte als je het wel wilt doen.

Over de SSD:
Die zou ik absoluut niet achterwege laten en inderdaad is 256GB misschien wel een betere optie dan 128GB, maar het kost wel meer.

Behuizing:
Is natuurlijk persoonlijk, maar als je hem ook zo lelijk vindt dan heeft Corsair inderdaad leuke 'strakkere' alternatieven.
Als ie het niet aangeeft dan doe je het niet en hij wil kunnen gamen en beetje standaard dingen doen.

Een 670 om dat hij zelf zegt dat hij met gemak de nieuwe games op hoogste settings wil spelen. 670 gaat langer mee dan 7950.

En ff serieus. Als dit toch allemaal in het budget past. Z77 heb je niet veel aan als je de non k versie hebt.

De voordelen van mijn lijst tegen over die van jou is: dat het geld beter geinvesteerd is qua graka en opslag.

Wat mij niet duidelijk is of de TS de prijs van het scherm wil door berekenen, want dan moet er een kleinere hdd en ook een andere kast komen.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dit soort kleine dingetjes maken het dan ook van belang dat de TS duidelijker is in wat hij wel/niet wil (doen ermee).

-Wel of niet overclocken?
-Wel of niet CrossFire/SLI?
-Wat is het budget nou echt?
-Wat moet er allemaal in dat budget?
-Hoeveel GPU-kracht is er gewenst?
-Etc.

Grillmeister

• Antares
sorry voor het late antwoord :( ;

ik hoop alle vragen ineens te kunnen beantwoorden, zoniet vraag nog maar eens
over de echte diepgaande discussie kan ik, spijtig genoeg, weinig verstaan. Hier kan ik dus niet mee helpen :s

- mijn budget voor de pc zelf (dus zonder dat scherm) ligt rond de 1250€
kans is zeer groot dat ik nog even rondkijk op het internet om een tweedehands scherm te pakken (laat
anders het scherm even weg, daar heb ik nog een beetje verstand van, dus kan ik deze zelf wel zoeken)

- laten we toch wel stellen dat de pc hoofdzakelijk dient om te gamen (aangezien pro engineer nog redelijk draait op deze 'slechte' pc)

- ook moet de pc echt wel stil zijn, de voedig van men huidige pc hoor je lucht blazen dat het niet schoon is en vind dit enorm irritant!

- Overclocken doe ik enkel indien de pc veroudert wordt (heb er ook geen verstand van)

- Crossfire/sli: dit ken ik zelfs niet. na snel dit even opgezocht te hebben, is dit de mogelijkheid om 2 gpu's aan elkaar te koppelen. maar wat is eigelijk beter (toekomstgerichter) 2 'slechtere' gpu's aan elkaar, of 1 'goede' gpu?

-SSD: is het niet beter om deze achterwege te laten en later desnoods bij te kopen? ik vind deze technologie nl. nog steeds te duur voor het volume dat je krijgt. En als ik deze neem, weet ik toch niet wat ik erop moet zetten

ik denk dat ik op alles een antwoord heb gegeven?
bedankt! Alain

• Inrage
Als je eenmaal een SSD hebt gebruikt wil je nooit meer terug. Tis de grootste performance boost in jaren en zou in iedere PC met een budget van meer dan 1000€ moeten zitten.

Merk je er iets van in games? Amper, een beetje, in sommige games niks, misschien in de toekomst meer?...
Merk je er iets van in alle andere PC toepassingen? JA! Een wereld van verschil!!!

Wat zet je er op? Je besturingssysteem en enkele van je meestgespeelde games/toepassingen. Je gebruikt het niet voor je downloads, muziek, film, massa data, foto's,...

Als je echt alles van je budget wil uitgeven dan koop je de setup van Ionn met een case die je leuk vind en als GPU de http://tweakers.net/price...+7970+OC+Dual-X+3GB+GDDR5 die evengoed en evenduur is. Of de 7950 die RoofTurkey al had gezegd die 100€ goedkoper is.

[ Voor 21% gewijzigd door Inrage op 12-07-2012 16:30 ]

• ion
  • Niet online

ion

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 98,76€ 98,76
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 16,07€ 16,07
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,95€ 94,95
1Asus GTX670-DC2T-2GD5€ 405,-€ 405,-
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 205,95€ 205,95
1XFX Pro 550W€ 57,90€ 57,90
1Samsung 830 series 256GB€ 169,-€ 169,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 48,-€ 48,-
1Asrock Z77 Extreme4€ 126,50€ 126,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.258,08

Jou eisen:

1250 ongeveer. Dat is het :)
Pc dient alleen voor gamen, dus vandaar een asus gtx 670 top. (gewoon 2-3 weken wachten op levering als je besteld want het is eht waard)
Optie overklokken is open gehouden.
Hangt er vanaf, maar het beste is voor een beginner, maar met 1 gpu te doen. Zelf koop ik cf sets, omdat die meer performance leveren en ben ze dan ook van plan na 2 jaar weer te verkopen.

SSD is een must!! :D Wat Inrage verteld! Alles is gewoon sneller. Wat ie ook zegt, geen downloads films muziek en andere backups etc erop zetten, maar die op je HDD zetten.

Ik zou wat inrage zegt, anders een overgeclockte 7970 als je niet kan wachten. Het voordeel wat je wel hebt is bij een 3GB videoram kaart is dat je op grote resoluties beter speelt dan tegen over 2GB videoram. Bijvoorbeeld bij BF3 is dat snel te merken tussen 1920x1080 en 2560x1440.

• Antares
OK, ik zal er maar op vertrouwen zeker ;-)
momenteel steekt er in mijn PC een harde schijf van 230 GB en deze is meer als voldoende groot :p (na de 2.5TB ehdd)
dus als ik ga voor een 2TB hdd, denk ik dat het voor mij een betere kost is om de 128GB SSD te pakken (ipv de 256GB). Uw voorgestelde Case vind ik nu zelf ook mooier (en minder opvallend ;) dan de strike-X )

aantal vraagjes:
1) Zit hierin echt alles in qua hardware?

2) mijn stereo kan ik toch rechtstreeks aansluiten op het mobo? ik heb atm wel een geluidskaart in mijn pc zitten (SB audigy) is deze de moeite om te hergebruiken?

3) omdat de totale prijs van de pc nu komt op 1178,88€ is het pakweg 100€ lager dan gepland. Is er een component die in deze setup werkt als een bottleneck? kan ik voor die 100€ nog een net iets beter systeem verkrijgen? Hoe lang kan deze setup meegaan? (mijn pc atm, destijds 1600€, gaat >5 jr mee; dus ik hoop op iets gelijkaardigs)

4) ik zie dat de setup inderdaad quasi gelijk is als de BBG, maar de 550W voeding is deze wel genoeg? en indien ik toch de 650W neem, is dat 650W continu verbruik? of past de voeding het geleverde vermogen aan de vraag aan?

5) mobo: is de Asrock Z77 extreme4 beter als de gigabyte van de BBG?

6) is er ruimte voor upgrades in de loop der jaren? (maw kan het mobo veel betere componenten aan?).

Alain

• ion
  • Niet online

ion

Ik zou toch voor 256GB gaan, want het past binnen het budget en als je veel games er op installeert raakt die ook op een gegevent moment vol hoor.

1) Bijna alles, ga je via de kabel of wireless spelen?

2) Ja direct, waarschijnlijk niet echt waard, want onboard zijn ze tegen woordig erg goed en je krijgt bij asrock moederbord ook een thx licentie, dus kun je nog meer aanpassen.

3) Gewoon mijn lijst pakken en je zit goed. Dit moet wel 3/4 jaar meegaan en misschien over 2,5 jaar een andere gpu als je nog alles op hoge settings wil blijven gamen.

4) 550W is genoeg voor single gpu. Als je later upgrade met een tweede erbij heb je minimaal 650-700W voeding nodig. Dit is niet continu verbruik het is gewoon de max wat ie kan geven. Systeem zal rond 300-400W gaan gebruiken onder gebruik;P

5)De verschillen zijn minimaal en niet te merken, alleen de asrock scoort net iets beter in games door virtu , maar mijn voorkeur gaat uit naar asrock vind hem zelf beter.

6) Ja, alleen als er van van cpu veranderd word niet, want waarschijnlijk word de socket niet meer gebruikt. Voor videokaart wel. Voor ram geheugen ook alleen over 2-3 jaar komt ddr4 uit, maar dan zie je het wel aan of het nodig is.

Voor nu is dit een prachtig systeem.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Antares schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:11:
dus als ik ga voor een 2TB hdd, denk ik dat het voor mij een betere kost is om de 128GB SSD te pakken (ipv de 256GB). Uw voorgestelde Case vind ik nu zelf ook mooier (en minder opvallend ;) dan de strike-X )
En wat vind je dan van de pricewatch: Aerocool Strike-X Air :P .
aantal vraagjes:
1) Zit hierin echt alles in qua hardware?
Ja.
2) mijn stereo kan ik toch rechtstreeks aansluiten op het mobo? ik heb atm wel een geluidskaart in mijn pc zitten (SB audigy) is deze de moeite om te hergebruiken?
Tegenwoordig alleen geluidskaarten van boven de 100 euro geven een echt verschil.
3) omdat de totale prijs van de pc nu komt op 1178,88€ is het pakweg 100€ lager dan gepland. Is er een component die in deze setup werkt als een bottleneck? kan ik voor die 100€ nog een net iets beter systeem verkrijgen? Hoe lang kan deze setup meegaan? (mijn pc atm, destijds 1600€, gaat >5 jr mee; dus ik hoop op iets gelijkaardigs)
Ja dmv een 680 te nemen ipv een 670, maar het verschil is de 100 euro bij lange na voor de meesten niet waard.
4) ik zie dat de setup inderdaad quasi gelijk is als de BBG, maar de 550W voeding is deze wel genoeg? en indien ik toch de 650W neem, is dat 650W continu verbruik? of past de voeding het geleverde vermogen aan de vraag aan?
Hij past zich inderdaad aan, maar een voeding is efficiënter wanneer deze meer dan 50% lading heeft en dat is bij een 650w bijna nooit het geval met zo'n systeem. Dus zal een 550w efficiënter zijn en een 450w misschien zelfs nog beter.
5) mobo: is de Asrock Z77 extreme4 beter als de gigabyte van de BBG?
De naam zegt het al (Asrock=kontsteen), maar tegenwoordig bewijst AR zich steeds meer dat ze wel hoge kwaliteit kunnen leveren.
6) is er ruimte voor upgrades in de loop der jaren? (maw kan het mobo veel betere componenten aan?).
Ja, maar dit systeem gaat (op de videokaart na, die kun je tussentijds upgraden voor betere game-performance) wel een tijdje mee hoor :Y .

Grillmeister

• Antares
Alrighty!
Dit zal het dus worden, nog even nadenken tussen de 128 en 256 GB SSD dan.

Omdat ik een pc ngo nooit in elkaar heb gestoken, hoe moet ik het allemaal aanpakken?
Componenten via de goedkoopste webshops zeker aankopen? (assembleren ze deze ook?)
alle componenten van 1 winkel of alle componenten bij de goedkoopste?
wat is beter en sneller? leveren aan Nl of Be? (heb voor beiden een adresje)

echt al bedankt! :)
Alain

edit: heb net gezien via "Index » Pricewatch » Winkelmand bestelkosten'
om alles te berekenen.
Blijkbaar is shipping naar belgië 18€ duurder, dus afleveren in nederland is de boodschap.
Nu heb ik 2 keuzes (voor het goedkoopste)
keuze 1: alles kopen bij SiComputers voor € 1.298,34
Keuze 2: 50/50 kopen bij SiComputers en Komplett.nl voor € 1.279,15

[ Voor 29% gewijzigd door Antares op 13-07-2012 17:22 . Reden: bijkomende info ]

• devazox
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Antares schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:08:
Alrighty!
Dit zal het dus worden, nog even nadenken tussen de 128 en 256 GB SSD dan.

Omdat ik een pc ngo nooit in elkaar heb gestoken, hoe moet ik het allemaal aanpakken?
Componenten via de goedkoopste webshops zeker aankopen? (assembleren ze deze ook?)
alle componenten van 1 winkel of alle componenten bij de goedkoopste?
wat is beter en sneller? leveren aan Nl of Be? (heb voor beiden een adresje)

echt al bedankt! :)
Alain
Via internet zijn er genoeg tutorials die je helpen bij het in elkaar zetten van je systeem.
Ik denk dan ook dat het het slimste is om bij 2/3 winkels te bestellen, hierbij moet je goed opletten met levertijd en eventuele verzendkosten. Assembleren kan alleen als je alles bij een webshop besteld, bij bijvoorbeeld Azerty. Ik geloof dat de meeste webshops hier wel ongeveer €50,- voor vragen.
Succes ermee!

• ion
  • Niet online

ion

Gewoon 256GB SSD nemen en je moet gewoon zelf bouwen. Genoeg filmpjes en guides op internet te vinden.

Ik zou voor optie 1 gaan, want dat is dan 10 euro duurder ipv bij 2 verschillende. Ik zou wel de optie kiezen, dat alles tegelijk bezorgd word.
Pagina: 1