Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game Pc crasht na een half uur!

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views

• gooien101
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-03-2022

gooien101

aka. Tha Real Slim Shady

Topicstarter
Hallo mensen,
Ik heb sinds een paar dagen een game pc samengesteld en deze crasht na een half uur als ik aan het gamen ben, ik heb geen idee waar dit aan zou kunnen liggen. Eerst valt mijn beeld uit daarna blijft mijn geluid hangen en blijft de pc wel doorgaan alleen hoor ik van een vriend van mij op skype dat ik ben weggevallen. Heeft een van jullie enig idee hoe dit zou kunnen?
Dit is mijn systeem:
Amd FX 6100 (niet overclocked, niks mee gedaan)
Boxed cooler
Asrock extreme3 990FX
Kingston HyperX 8gb 1333 mhz (1 module door verkeerde levering winkel), misschien zit het probleem in de memory?
Sapphire 7870 Hd (geen overclock edition)
Corsair CX600w Power supply
Wesern Digital Caviar Black 1TB
Sharkoon T9 Value green edition

Alle temperaturen in mijn systeem zijn prima tijdens het gamen:
Cpu= 45-50 Graden
Gpu= 65-70 Graden
Hdd=35 Graden
Gpu= 90-100%
Cpu= 30-40%

Ik hoop dat een van jullie weet waar het probleem zou kunnen liggen...

Mvg,
Gooien101
PS. Ik weet dat ik deze vraag ook heb gesteld op: http://nl.hardware.info/f...Pc-crasht-na-een-half-uur!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:02
Maar blijft memtest nu draaien voor een halve nacht?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11 22:01
ik zou Het algemeen beleid even doornemen. Staan redelijk handige tips in. Daarnaast is Hangen en Opstartproblemen troubleshooter een goed startpunt

Carpe Diem

• gooien101

gooien101

aka. Tha Real Slim Shady

Topicstarter
Sorry ik zie net dat hier nog de oude memory staat.. ik heb nu 1600mhz corsair 4X2GB en mijn systeem blijft crashen.. het kan dus niet aan de memory liggen...

• gooien101

gooien101

aka. Tha Real Slim Shady

Topicstarter
Dankje voor de tip muppet!

• gooien101

gooien101

aka. Tha Real Slim Shady

Topicstarter
Muppet wat er staat in de opstart problemen zou wel kunnen kloppen want hoe langer ik mijn pc draai hoe minder vaak hij uitvalt.. dit staat er over voedingen:

Problemen bij 'koude start'? Mogelijke oorzaken/oplossingen:
Gare/ontoereikende voeding.
Niet-geaarde voeding.
VCore iets verhogen.
4pins ATX 12V stekkertje gebruiken indien vereist door moederbord
24pins ATX/EPS stekker gebruiken indien vereist door moederbord
Mocht dat allemaal op niks uitlopen, dan is veelal het mobo gewoonweg gaar.

Zou het kunnen dat mijn voeding niet goed functioneerd? En wat zou ik hiertegen kunnen doen?

• BitsThatByte.nl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-11 19:09

BitsThatByte.nl

Bedrijfsaccount bitsthatbyte.nl
Je kan tijdelijk aan andere voeding aansluiten om PSU problemen te controleren. Werkt het met de tijdelijke voeding wel dan zit daar het probleem. Eventueel de voeding testen met een PSU-tester.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11 22:01
Je probleem omschrijving is nogal vaagjes. Je beel en geluid blijft hangen, maar je hoort via skype dat je weg bent? Graag iets ruimer omschrijven. Gezien het feit dat je pc pas na een 30 minuten uitvalt doet meer vermoeden dat het een koelingsissue is. Heb je de pc zelf gebouwd of is deze door een andere partij in elkaar gezet.

Ik verwees naar het algemeen beleid, omdat je openingspost nogal wat vragen kan oproepen. Hoe duidelijker jij het probleem omschrijft hoe gerichter wij tot een eventuele oplossing kunnen komen.

Carpe Diem

• gooien101

gooien101

aka. Tha Real Slim Shady

Topicstarter
Sorry voor de vaagheid van mijn post het is zo:
Eerst valt mijn beeld weg, gewoon zwart monitor zegt: No signal going to sleep...
Daarna hoor ik mijn geluid vasthangen dus gewoon trillen zegmaar.
Als ik mijn pc heb opgestart hoor ik van een vriend van miij op skype dat mijn skype (internet conectie denk ik) ook weg is gevallen wat dus betekend dat alle programma's zijn afgesloten denk ik. Ik denk niet dat het een koeling probleem is want mijn systeem blijft steeds langer aanstaan als hij eenmaal ''opgewarmd'' is. het is ongeveer zo:
Crash 1: Na 15 min
Crash 2: Na 30 min
Etc.
Op het einde van de dag valt hij bijna niet meer weg...
Het betreft hier een zelfbouw systeem maar ik zou niet weten wat er niet goed gekoeld zou zijn... Ik verwijs hierbij weer naar de originele post met de temperaturen.
Ik hoop iedereen hiermee voldoende geïnformeerd te hebben...

• Marcloggen
  • Laatst online: 11-03-2024
Het lijkt mij handig dit probleem te testen met een andere voeding, ook kan het als je een oude stekkerdoos hebt (indien je je apparatuur achter een stekkerdoos hebt) er misschien een lage piek ontstaat waardoor de pc niet geheel meer kan functioneren. Toch lijkt het erop dat je voeding langzaam aan het kapot gaan is.

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:03

bjp

er zijn mensen met problemen met een HD7870 videokaart waarbij bij het spelen volgende problemen opkomen:
- black screen (en scherm naar slaapstand)
- geluid dat blijft hangen.

Er blijkt geen software oplossing momenteel (t.e.m. driver 12.8 van AMD). Misschien een conflict met realtek audio driver.

Meeste mensen sturen hun kaart terug.

referentie (in het Frans): http://forum.hardware.fr/...phire-sujet_910870_37.htm

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:33

D4NG3R

kiwi

:)

Iets met ouwe koeien en een sloot..

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 24-09-2012 16:18 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10