Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastermr13
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11-2023
Yoo Tweakers :D ,

Ik ga dus binnenkort een nieuwe systeem samenstellen. En heb dus ook al een lijstje klaar staan.
Lijstje

Maar, ik heb een vraag over het Moederbord die ik erin ga zetten:

Het Moederbord:
pricewatch: Asrock H77 Pro4/MVP

Allereerst zoals te zien in mijn lijstje, ben ik van plan de Zalman Z9 plus te halen. Hierin zitten behoorlijk wat Chasis fans in. Ik zou het dus fijn vinden om deze allemaal te kunnen aansluiten op het Moederbord.
Wat ik nou lees op de site van ASRock, is dat er (als ik het goed heb) maar 5 connectors zitten op het moederbord voor de Fans. (Site ASRock ... in het tabel, bij ´Connector´.) Ook staan er verschillende soorten connectors voor de fans. (3 pins, 4 pins??) Zou iemand dit voor mij willen toelichten en Zullen die Case Fans van de Zalmon Z9 er wel in passen?

Daarnaast heb ik nog een vraag:

In mijn lijstje heb ik ook Corsair RAM geheugen staan. Dit zou ik ook graag in mijn PC willen hebben. Maar als ik in die compatibility list van Memory kijk op de site van ASRock. En check of het type nummerCML8GX3M2A1600C9 van het ram geheugen in het lijstje staat, is deze helaas nergens te bekennen. Mijn vraag is dus, zal het Corsair geheugen willen samenwerken met de ASRock Pro4 MVP MoBo?

Mijn dank is groot ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

5 connectoren op het moederbord is al vrij ruim, zeker voor een H77 bordje. 4 pins is PWM gestuurd, waarschijnlijk heb je er daar maar 1 of 2 van, die van je CPU zal in elk geval zeker een PWM gestuurde zijn. De 3 pins connectoren sturen de fans aan via het voltage.

Als je meer casefans wilt aansluiten kun je altijd een splittertje gebruiken, of die dingen gewoon aan een molex knopen.

Voor wat betreft het geheugen, geheugen dat niet op de QVL staat kan alsnog prima werken hoor. Pak bij voorkeur spul dat zich aan de JEDECspecs houdt, dan heb je een vrij goede kans dat het gewoon stabiel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastermr13
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11-2023
TERW_DAN schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:03:
Als je meer casefans wilt aansluiten kun je altijd een splittertje gebruiken, of die dingen gewoon aan een molex knopen.
Hier zat ik ook over na te denken. ´Het moet vast wel mogelijk zijn om een Fan aan te sluiten zonder een Mobo.´
TERW_DAN schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:03:
Voor wat betreft het geheugen, geheugen dat niet op de QVL staat kan alsnog prima werken hoor. Pak bij voorkeur spul dat zich aan de JEDECspecs houdt, dan heb je een vrij goede kans dat het gewoon stabiel werkt.
Okey, zal even rond kijken.

Bedankt !