Donate me?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 09:36
"Schenking

Een schenking, gift of donatie is een eenzijdige overeenkomst en een meerzijdige onverplichte rechtshandeling waarbij een schenker roerend of onroerend goed op overdraagt aan een ontvanger zonder tegenprestatie, uit genegenheid of uit erkentelijkheid." Quote, komt hier vandaan.

Op steeds meer plaatsen op het web zie je:

Donate me

En uiteraard is het fijn als mensen die je werk waarderen (in welke vorm dan ook) een (kleine) donatie geven.

Ga je b.v. naar http://www.xda-developers.com/, dan zie je op diverse plaatsen MEGA grote logo's met "donate me/us", b.v. voor het maken van een simpele lijst van ROM's, die compleet in het niets valt bij de grote van het logo. IMHO erg opdringerig en irritant omdat ze vaak (erg) afleiden van de daadwerkelijke content.

Ik vraag me dan ook af of er mensen zijn, die van deze "eenvoudige" donatie methode gebruik maken?

In ieder geval plaats ik vanaf nu ook overal:
Donate me

Al is het alleen maar een tegemoetkoming in de hosting-kosten/ de tijd die je ergens mee bezig bent geweest. Tevens vraag ik me af, stel dat je een "donate" knop hier op Tweakers plaatst in bijvoorbeeld een product review, waarbij een serieuze review behoorlijk wat tijd in gaat zitten, of dat:

a) Mag (ik kan het niet zo 1, 2, 3 uit de voorwaarden van Tweakers halen)?
b) Gewaardeerd wordt?
c) Donaties gegeven worden?

Bovenstaande als voorbeeld. Ik ben van mening dat een (kleine) 'donate' knop alla de facebook 'like' knop bij de T gebruiker, zoals de 'myReact', 'gallery' & 'homepage' icoontjes (uiteindelijk) tot betere content leidt.

Graag uw reactie!!!

edit:
Link van de 'donate' knop verwijderd, daar het doel van deze post compleet verkeerd geïnterpreteerd is

Lees s.v.p. de reacties om de context van dit bericht beter te begrijpen, ook graag de (eerdere) reacties.

[ Voor 126% gewijzigd door MrBreaker op 11-07-2012 20:09 ]

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 07:49
Makkelijker als je hier al meer informatie erover plaatst.. Zo hoeven mensen niet eerst te klikken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar gaat dit over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ah, je wilt een donate-knop op Tweakers?
Dat kan, en die is er al.....

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
AW_Bos schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:13:
Ah, je wilt een donate-knop op Tweakers?
Dat kan, en die is er al.....
Waar dan, want ik kan hem niet vinden op de pagina van je link (en ook niet in de achterliggende pagina's)?

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

AW_Bos denkt dat jij een donatie aan tweakers wilt geven. Dat "kan doormiddel" van een abonnement.

Als ik het goed lees wil je echter weten of jij onderaan je recenties een donatieknop kan plaatsen zodat jij donaties kan ontvangen.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 11-07-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:26
Ik denk dat je met zo'n link je persoonlijke gewin voor die van de hier aanwezige community zet.

Trouwens snap ik je ook niet. Eerst geef je aan dat je het van anderen irritant vind, daarna plemp je hemzelf neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een donatieknop is geen onderdeel van een productrecensie en zou derhalve in mijn ogen niets te zoeken hebben in een productreview. Let wel: ik ga daar niet over en heb er dus niks over te zeggen, maar als medegebruiker van het platform Tweakers vind ik dat zelf gewoon onwenselijk. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat mensen gaan betalen voor een review, hoe goed ook, als er gewoon gratis reviews te vinden zijn en er sowieso geen verplichting tot doneren is.

Wat Tweakers zelf betreft: dat is gewoon een BV die netjes geld verdient aan adverteerders. Als je daar als gebruiker aan wil bijdragen dan kan dat met een abo. Doneerknoppen dienen verder geen doel en zijn alleen maar lelijk. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
__R__ schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:24:
Ik denk dat je met zo'n link je persoonlijke gewin voor die van de hier aanwezige community zet.

Trouwens snap ik je ook niet. Eerst geef je aan dat je het van anderen irritant vind, daarna plemp je hemzelf neer.
Uuuh, niet gelezen????????

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:52

Rhapsody

In Metal We Trust

Kreeg je niet voldoende views op je blog? ;)
Wat wil je hier nou mee bereiken....?

[ Voor 3% gewijzigd door Rhapsody op 11-07-2012 14:34 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MrBreaker schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:29:
[...]

Uuuh, niet gelezen????????
Uuuh, jawel???????
MrBreaker schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:10:
IMHO erg opdringerig en irritant omdat ze vaak (erg) afleiden van de daadwerkelijke content.
MrBreaker schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:10:
In ieder geval plaats ik vanaf nu ook overal:
[afbeelding]
Does not compute. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
NMe schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:33:
[...]

Uuuh, jawel???????

[...]

[...]

Does not compute. ;)
Strekking in iedergeval niet begrepen :'(

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
Rhapsody schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:31:
Kreeg je niet voldoende views op je blog? ;)
Wat wil je hier nou mee bereiken....?
[sarcasm]Ja, dat is het. Ik wil idd meer views op mijn blog want ALS ik dan die donate knop mag plaatsen, nou dan loop ik binnen hoor! [/sarcasm]

Een open discussie is dus niet mogelijk?

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBreaker schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:41:
[...]

Een open discussie is dus niet mogelijk?
Jawel hoor, alleen als je wat meer zou verduidelijk... oh laat ook maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:42:
[...]

Jawel hoor, alleen als je wat meer zou verduidelijk... oh laat ook maar.
De reacties niet gelezen dus... Oh laat ook maar...

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
NMe schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:33:
[...]

Uuuh, jawel???????

[...]

[...]

Does not compute. ;)
Eerste puntje gaat over de grote knoppen op XDA-developers toch? Niet zozeer over het plaatje wat hij hier zelf heeft staan.

Ook van mijn kant op een persoonlijke note. Ik schrijf een productreviews om 2 redenen: deels om eigen ervaring te delen en deels om medetweakers van info over het product te voorzien. Waarom zou je daar wat aan willen verdienen? Als het zoveel moeite is of tijd kost, dan doe je het toch beperkter? Of helemaal niet?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit, je zou toch in je signature een Donate me URL kunnen maken? Probleem ook opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
Rupie schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:44:
[...]

...

Ook van mijn kant op een persoonlijke note. Ik schrijf een productreviews om 2 redenen: deels om eigen ervaring te delen en deels om medetweakers van info over het product te voorzien.
Helemaal mee eens.
Waarom zou je daar wat aan willen verdienen? Als het zoveel moeite is of tijd kost, dan doe je het toch beperkter? Of helemaal niet?
Ik heb idd het voorbeeld van een product review aangehaald, maar wat is er mis met een donate optie voor gebruikers op tweakers (welk onderdeel dan ook)?

En van verdienen zal niet snel sprake zijn... Zoals in andere reacties gesproken wordt van 'gretig', zie ik het meer als waardering en een mogelijkheid tot blijk van waardering.

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:48:
Shit, je zou toch in je signature een Donate me URL kunnen maken? Probleem ook opgelost :P
Alles kan en er is geen probleem, anders dan dat ik graag deze discussie voer en de optie tot donatie volgens mij van toegevoegde waarde voor Tweakers en haar gebruikers kan zijn (mist goed geïmplementeerd).

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
MrBreaker schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:49:

mogelijkheid tot blijk van waardering.
Volgens mij is het sterren systeem daar voldoende voor, maar als het mag van de site kan je het natuurlijk proberen...

edit:
als ik zie hoeveel werk je er van maakt kan ik je motivatie begrijpen... ;)
productreview: Ebode IP Vision 58 review door MrBreaker

[ Voor 28% gewijzigd door ArnoAG op 11-07-2012 14:55 ]

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

b) Gewaardeerd wordt?
c) Donaties gegeven worden?
Gewaardeerd? Absoluut niet. Ik doneer geld aan mensen die iets voor de community doen, is het een XDA rom (of recent nog iemand die een ROM had gemaakt voor een oud HP WM5 apparaat). Waar ik gebruik ga maken van iemands creatie, inzet of puur vrije tijdhobby. Een review valt daar nooit onder, zeker niet als het neerplempen is en daarna nooit meer naar omkijken, of als het niet meer is (al dan niet wat gedetaileerder) dan wat er op internet standaard te vinden is over een product.

Maar wat is nu concreet je stelling/vraag? Je wil geld zien voor je inzet van een review, dus je gaat uiteindelijk reviews schrijven voor het geld, onlogisch.Veel donate opties zijn vanuit een hobby die gedeeld wordt, iemand die zijn ding of creatie deelt met anderen. En dat zie ik absoluut niet in reviews.

Zelf zou ik bv 123 niemand op tweakers kunnen noemen die ik geld zou doneren op enkele uitzondering na :P Kudo/waarderingsysteem zou al genoeg zijn, al zou Karma op het forum toepassen in dat geval al genoeg zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
SinergyX schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:53:
[...]

Gewaardeerd? Absoluut niet. Ik doneer geld aan mensen die iets voor de community doen, is het een XDA rom (of recent nog iemand die een ROM had gemaakt voor een oud HP WM5 apparaat). Waar ik gebruik ga maken van iemands creatie, inzet of puur vrije tijdhobby. Een review valt daar nooit onder, zeker niet als het neerplempen is en daarna nooit meer naar omkijken, of als het niet meer is (al dan niet wat gedetaileerder) dan wat er op internet standaard te vinden is over een product.
Want daarom kun je wat dan ook aan Tweakers bijdragen, omdat het NIETS bijdraagt?????? Dat sterrensysteem kunnen ze DAN ook wel afschaffen.
Maar wat is nu concreet je stelling/vraag? Je wil geld zien voor je inzet van een review, dus je gaat uiteindelijk reviews schrijven voor het geld, onlogisch.Veel donate opties zijn vanuit een hobby die gedeeld wordt, iemand die zijn ding of creatie deelt met anderen. En dat zie ik absoluut niet in reviews.
Deze reactie (zoals al vaker gelezen) geeft echt het probleem van interpretatie aan. Ik wil geen geld zien. Graag wil ik de mogelijkheid voor ALLE Tweakers om zich voor welke bijdrage dan ook aan Tweakers zich te kunnen laten doneren. Het is een vrijwillige optie... Of staat er als jij naar XDA gaat opeens een gast met een pistool op je hoofd? Of heb je zonder donatie geen toegang tot XDA?
Zelf zou ik bv 123 niemand op tweakers kunnen noemen die ik geld zou doneren op enkele uitzondering na :P ...
Wel dus ;)

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nee, die mensen zou ik geld doneren voor het werk wat zij _buiten_ T.net deden, dus niet direct gerelateerd aan T.net (of hun activiteiten hier).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op persoonlijke titel, over mogen heb ik niets te zeggen vwb reviews:

Half Tnet draait op de vrijwilligers, of het nu gaat over reviews, shop survey, reacties bij artikels of forumposts. Ik zou het erg jammer vinden als forumbezoekers geld verwachten voor goede behulpzame reacties. Laat staan wij forumcrew die bestaat uit vrijwilligers, we maken echt niet minder uren dan het schrijven van een review kost ;)

V.w.b. fotohosting valt vast wel wat te regelen, mocht het Tnet fotoalbum niet voldoen. Zo zijn we op het forum graag bereid om foto's van FAQ-items / grote topics te hosten.

offtopic:
Als ik een random review van je open, zie ik dat je hardware van de fabrikant krijgt. Ik neem aan dat dat niets uitmaakt voor je strengheid. Maar dat lijkt me toch al zat, naast een digitale camera ook nog geld lijkt mij persoonlijk wat overdreven.

Hoe dan ook: mooi uitgebreide reviews :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
SinergyX schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:21:
[...]

Nee, die mensen zou ik geld doneren voor het werk wat zij _buiten_ T.net deden, dus niet direct gerelateerd aan T.net (of hun activiteiten hier).
Met een donate knop HIER zo je dat dan alsnog kunnen doen (ook al is het niet gerelateerd aan T.net) ;) .

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
F_J_K schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:25:
Op persoonlijke titel, over mogen heb ik niets te zeggen vwb reviews:

Half Tnet draait op de vrijwilligers, of het nu gaat over reviews, shop survey, reacties bij artikels of forumposts. Ik zou het erg jammer vinden als forumbezoekers geld verwachten voor goede behulpzame reacties. Laat staan wij forumcrew die bestaat uit vrijwilligers, we maken echt niet minder uren dan het schrijven van een review kost ;)

V.w.b. fotohosting valt vast wel wat te regelen, mocht het Tnet fotoalbum niet voldoen. Zo zijn we op het forum graag bereid om foto's van FAQ-items / grote topics te hosten.

offtopic:
Als ik een random review van je open, zie ik dat je hardware van de fabrikant krijgt. Ik neem aan dat dat niets uitmaakt voor je strengheid. Maar dat lijkt me toch al zat, naast een digitale camera ook nog geld lijkt mij persoonlijk wat overdreven.

Hoe dan ook: mooi uitgebreide reviews :)
Over geld 'verwachten' heb ik het niet. Ook jullie inzet wordt door velen van ons ontzettend gewaardeerd _/-\o_ . Het zou toch 'LEUK' wezen als deze waardering zich (b.v. in paypal) donaties zich (ook) uitdrukt?

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zou leuk zijn, maar ik zou het absoluut niet overschatten. Als mensen er nog enigszins iets tastbaars voor terugkrijgen willen ze wel doneren, maar een review zou wel eens lastig kunnen worden. Nogmaals, ik zeg geen nee omdat ik er niets over te zeggen heb, maar ik verwacht niet dat je er een cent mee op gaat schieten, zelfs als die knop er staat. In die zin zou het alleen maar demotiverend werken, omdat je dan mogelijk gaat denken dat je review niet genoeg gewaardeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 10:51

Koenvh

Hier tekenen: ______

Mijn opinie:

Een donatie kan, maar dan zie ik dat eerder gebeuren bij grotere projecten (Denk aan Synergy o.i.d.), die kosten zullen niet al te hoog zijn (Niet boven de €50 p. j. gok ik..), dus die zijn wel te dekken.. Waarom is het niet mogelijk om gewoon aardig te zijn zonder er iets voor terug te vragen of de mogelijkheid er toe te bieden.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
NMe schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:32:
Zou leuk zijn, maar ik zou het absoluut niet overschatten. Als mensen er nog enigszins iets tastbaars voor terugkrijgen willen ze wel doneren, maar een review zou wel eens lastig kunnen worden. Nogmaals, ik zeg geen nee omdat ik er niets over te zeggen heb, maar ik verwacht niet dat je er een cent mee op gaat schieten, zelfs als die knop er staat. In die zin zou het alleen maar demotiverend werken, omdat je dan mogelijk gaat denken dat je review niet genoeg gewaardeerd wordt.
Zou kunnen en dat is onder andere de reden van mijn post, want als mensen al gaan doneren voor een lijst van 10 ROM's die je in hooguit een 30 minuten bij elkaar gezocht hebt...

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MrBreaker schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:37:
Zou kunnen en dat is onder andere de reden van mijn post, want als mensen al gaan doneren voor een lijst van 10 ROM's die je in hooguit een 30 minuten bij elkaar gezocht hebt...
Als jij zo kijkt naar XDA, krijg jij 0,0 waardering van mijn kant voor welke review je ook zou schrijven.

Donaties zie je trouwens op T.net al een tijdje, kijk naar de diverse MMO's met GoT clans of vent servers, donaties tbv hosting/onkosten, niet voor de moeite die men neemt ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

MrBreaker schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:37:
[...]

Ga er eerder van uit dat bij een project van ca. 60u een donatie misschien mogelijk is...

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
SinergyX schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:39:
[...]

Als jij zo kijkt naar XDA, krijg jij 0,0 waardering van mijn kant voor welke review je ook zou schrijven.

Donaties zie je trouwens op T.net al een tijdje, kijk naar de diverse MMO's met GoT clans of vent servers, donaties tbv hosting/onkosten, niet voor de moeite die men neemt ervoor.
Que? Voor ontwikkelaars en ROM bakkers heb ik respect, voor iemand die met hun werk aan de haal gaat door een opsomming van hun werk te maken en daarvoor gedoneerd wil worden ABSOLUUT NIET!

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MrBreaker schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:45:
[...]

Que? Voor ontwikkelaars en ROM bakkers heb ik respect, voor iemand die met hun werk aan de haal gaat door een opsomming van hun werk te maken en daarvoor gedoneerd wil worden ABSOLUUT NIET!
Het is zwaar offtopic hier, maar ik denk dat jij onderschat hoeveel werk er gaat zitten in het samenstellen van een goede ROM (het testen alleen al) en dat SinergyX op zijn beurt onderschat hoeveel werk er kan gaan zitten in het schrijven van een goeie review. Zullen we het daar maar bij laten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
NMe schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:51:
[...]

Het is zwaar offtopic hier, maar ik denk dat jij onderschat hoeveel werk er gaat zitten in het samenstellen van een goede ROM (het testen alleen al) en dat SinergyX op zijn beurt onderschat hoeveel werk er kan gaan zitten in het schrijven van een goeie review. Zullen we het daar maar bij laten? ;)
Ik bedoel het echt zo letterlijk als dat het er staat (gewoon een lijst met hyperlinks naar de gemaakte ROMS, zonder dat diegene ook maar half betrokken is bij het tot stand komen van die ROM's =>ik zal de link op zoeken, dat verklaart waarschijnlijk een hoop).

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NMe schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:51:
Een review is eenmalig een berg tekst neerzetten, geweldig en leuk, maar na het posten is het klaar. Mischien nog wat kleine reacties geven, maar daarna houd het verder op*. En begrijp me niet verkeerd, maar voor deze review nog 10 anderen op het internet, diverse zelfs met complete video's en tutorials.
*grootste tijdspanne die ik zo 123 kan vinden op een review is 4 maanden, wat 99% is tekstaanpassing is.

Zo'n lijst (net zoals de TS van het WoW topic die al jaren door Rakker wordt gedaan) is niet eenmalig wat in elkaar slingeren, dat is continue bijlezen, bijhouden en bijwerken van de gegevens. Verder kan zo'n persoon ook actief developer zijn of veel meer van zulke verzameltopics hebben, waar standaard zo'n knop bij staat. Maar zo'n enkele 'simpele lijst' uitzondering veranderd mijn mening over donatie voor reviews absoluut niet.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 11-07-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
SinergyX schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:14:
[...]

Een review is eenmalig een berg tekst neerzetten, geweldig en leuk, maar na het posten is het klaar. Mischien nog wat kleine reacties geven, maar daarna houd het verder op*. En begrijp me niet verkeerd, maar voor deze review nog 10 anderen op het internet, diverse zelfs met complete video's en tutorials.
*grootste tijdspanne die ik zo 123 kan vinden op een review is 4 maanden, wat 99% is tekstaanpassing is.
Als je het zo bekijkt is een ROM maken niet anders (en ik ben zelf developer).
Zo'n lijst (net zoals de TS van het WoW topic die al jaren door Rakker wordt gedaan) is niet eenmalig wat in elkaar slingeren, dat is continue bijlezen, bijhouden en bijwerken van de gegevens. Verder kan zo'n persoon ook actief developer zijn of veel meer van zulke verzameltopics hebben, waar standaard zo'n knop bij staat. Maar zo'n enkele 'simpele lijst' uitzondering veranderd mijn mening over donatie voor reviews absoluut niet.
Ik deel je mening niet, mijn reviews onderhoud ik wel degelijk. Ik erken het werk van velen die (idd vaak nog veel) meer doen dan alleen een (simpele) lijst maken. Daar was in dit voorbeeld echter geen sprake van (zal je zien dat ik die link niet meer kan vinden... :( ).

Maar los van die discussie, wat is het probleem van een alla 'like' knop bij een T user waardoor je hem/haar kunt doneren?

[ Voor 3% gewijzigd door MrBreaker op 11-07-2012 16:30 ]

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MrBreaker schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:26:
Maar los van die discussie, wat is het probleem van een alla 'like' knop bij een T user waardoor je hem/haar kunt doneren?
Kan je beter stellen: wat is de toegevoegde waarde van zo'n knop?
Kan iemand beter een DM sturen voor bankgegevens (of paypal), dan dev-team van T.net hier aan te laten werken. (wat ws al duurder is dan het totaal wat aan donaties zal worden gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
SinergyX schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:29:
[...]

Kan je beter stellen: wat is de toegevoegde waarde van zo'n knop?
Kan iemand beter een DM sturen voor bankgegevens (of paypal), dan dev-team van T.net hier aan te laten werken. (wat ws al duurder is dan het totaal wat aan donaties zal worden gedaan).
Dat is een redenatie...

Ik snap niet waarom die knoppen er zijn want iedereen stuurt een DM, waarna het allemaal geregeld is 8)7 .

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

MrBreaker schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:26:
Nee, jij stelt iets voor, dus jij moet vertellen waarom het wel een goed idee is. Is er grote behoefte aan, is het al vaker gevraagd, of wil jij gewoon geld hebben voordat je gaat bloggen of reviewen?

Als je nou nog eens probeert een hele zin neer te pennen, je argumenten te onderbouwen, duidelijk te maken wat je precies bedoelt en te STOPPEN met willekeurige woorden in CAPS te zetten (want dat leest echt niet makkelijker) wil ik nog pogen te reageren.

[ Voor 47% gewijzigd door CodeCaster op 11-07-2012 16:41 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Zal ik in al mijn topicstarts ook maar een donate-knop zetten. Daar zit immers ook vele uren, zoniet dagen werk in.

Nee, zo'n donate knop heeft op Tweakers totaal geen toegevoegde waarde. T.net is een IT comunity. We delen elkaar informatie over de IT wereld gratis. Net als reviews. Als mensen gaan doneren voor reviews dan is het vrij snel gebeurd met Tweakers. Dan is ineens iedereen geldwolf enzo en zal de kwaliteit van de reviews rap achteruit gaan. Ik denk niet dat dit de bedoeling is. Als je zo graag geld wilt zien voor je review dan ga of maar solliciteren voor een baan als T.net reviewer of anders ga je maar op een andere site rondhangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 11-07-2012 16:41 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
CodeCaster schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:39:
[...]

Nee, jij stelt iets voor, ...
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
dus jij moet vertellen waarom het wel een goed idee is. Is er grote behoefte aan, is het al vaker gevraagd, of wil jij gewoon geld hebben voordat je gaat bloggen of reviewen?

Als je nou nog eens probeert een hele zin neer te pennen, je argumenten te onderbouwen, duidelijk te maken wat je precies bedoelt en te STOPPEN met willekeurige woorden in CAPS te zetten (want dat leest echt niet makkelijker) wil ik nog pogen te reageren.
Lezen zou ik zeggen, maar je komt niet verder dan halve zinnen lezen :?
P.s. ik heb HET met SHIFT gedaan :X

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
Zeror schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:39:
Zal ik in al mijn topicstarts ook maar een donate-knop zetten. Daar zit immers ook vele uren, zoniet dagen werk in.

Nee, zo'n donate knop heeft op Tweakers totaal geen toegevoegde waarde. T.net is een IT comunity. We delen elkaar informatie over de IT wereld gratis. Net als reviews. Als mensen gaan doneren voor reviews dan is het vrij snel gebeurd met Tweakers. Dan is ineens iedereen geldwolf enzo en zal de kwaliteit van de reviews rap achteruit gaan.
Dat denk ik juist niet, maar je mening is welkom!
Ik denk niet dat dit de bedoeling is. Als je zo graag geld wilt zien voor je review dan ga of maar solliciteren voor een baan als T.net reviewer of anders ga je maar op een andere site rondhangen.
Waarom? Vragen stellen, een idee opperen mag niet? Maar ja helaas zie ik dit wel vaker bij Tweakers, dus als er dan de optie komt om dit soort opmerkingen uit te kopen met donaties, ga ik erg mijn best doen om een donatie te krijgen >:) .

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MrBreaker schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:51:
Lezen zou ik zeggen, maar je komt niet verder dan halve zinnen lezen :?
Niet lullig bedoeld, maar je verwijt nu al de derde keer in dit topic een ander dat 'ie niet leest terwijl eigenlijk je zinnen niet bepaald makkelijk weglezen waardoor ik ook (vooral met je topicstart) wat moeite had met begrijpen wat je bedoelde. Als je daar wat meer op let komt je punt misschien ook beter over. :)
MrBreaker schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:55:
Waarom? Vragen stellen, een idee opperen mag niet? Maar ja helaas zie ik dit wel vaker bij Tweakers
Ho even, een idee opperen mag best, maar andere users hoeven het daar niet per se mee eens te zijn natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Een review schrijven is hooguit 5u werk (Met video e.d. erbij)... Dat is bij lange na niet genoeg voor een doneer-knoppie. Ik ga niet doneren voor een review, ik zou wel doneren voor dingen die echt meer tijd kosten, denk aan applicaties als Synergy (Ga ik weer :X), daarvoor zou ik doneren*

*Als ik PayPal had...

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
NMe schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:59:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar je verwijt nu al de derde keer in dit topic een ander dat 'ie niet leest terwijl eigenlijk je zinnen niet bepaald makkelijk weglezen waardoor ik ook (vooral met je topicstart) wat moeite had met begrijpen wat je bedoelde. Als je daar wat meer op let komt je punt misschien ook beter over. :)
Mee eens, wellicht als toevoeging dat dit een totstandkoming is uit het ander...

Een volgende keer zal ik meer structuur aanbrengen (waarvoor het ontbreken daarvan mijn excuses).
[...]

Ho even, een idee opperen mag best, maar andere users hoeven het daar niet per se mee eens te zijn natuurlijk. ;)
Ook mee eens, maar ik hoef geen woorden in mijn mond gelegd te krijgen.
Als je zo graag geld wilt zien voor je review...

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Doneren voor informatie is een hoogst bizarre bezigheid. De gemiddelde internetgebruiker verwacht nu al zowat dat alles gratis is (al dan niet legaal). Waarom zou ik doneren voor een bespreking, hoe grondig hij ook is? Meestal is 80% van die bespreking irrelevant voor mij, ik documenteer mij online over een product, ik wil graag gebruikerservaringen, maar zelfs een goede review herkauwt nog altijd wel het een en het ander (benches, voornamelijk, maar niet uitsluitend).

Als jij geld wilt zien voor reviews dan moet je jezelf de vraag stellen waarvoor je de review juist schrijft. Ik heb zelf ook al wat besprekingen van producten toegevoegd aan Tweakers, en ik beschouw dat als mijn bijdrage aan de kennisdatabank die deze site is. Net zoals mijn posts op het forum trouwens.

Ik vind het irrelevant hoeveel tijd er in een review gestoken wordt; daar beslis je als bespreker vollédig zelf over; het is jouw tijd. Als je vindt dat je daarvoor geld verdient zoek dan a) een job waar je voor dat soort dingen betaald wordt of b) schrijf de volgende keer gewoon een kortere review. Aangezien je nu al gecompenseerd lijkt te worden voor je tijd (je krijgt hardware toegestuurd?) zit je al voor een deel in scenario 1. Sowieso is dat soort dingen van twee walletjes eten: als jij spullen bespreekt die je kosteloos ter beschikking gesteld zijn doet dat ook vragen rijzen over je neutraliteit. Ik zou nog minder geneigd zijn om iemand die spullen gedoneerd (of van fabrikanten ter beschikking gesteld krijgt) krijgt zelf dan ook nog es geld te doneren. Je bent geen liefdadigheidsiinstelling. Had jij nu gezegd 'ik bouw je een ROM als je zo'n GSM doneert' of 'ik zorg voor ondersteuning in OpenWrt als je zo'n router aan het project doneert dan zou ik maar al te graag doneren. Maar voor informatie? Sorry. Misschien als het kritische en diepgaande informatie is die een totaal ander (en gefundeerd) licht op iets werpt, maar dat is bij technologie nauwelijks het geval. Dat is meestal gortdroge kost - dit werkt wel, dat werkt niet, dit was geadverteerd, dat weer niet, dit zijn de hacks, dit kan je zelf, hiervoor moet je wat kunnen solderen: allemaal droge kost.

De vraag die je je moet stellen is: hoe concreet is jouw bijdrage aan het totaalbeeld dat een koper kan krijgen over het product in kwestie? Vaak levert wat doorgedreven googlen immers een vrij volledig beeld op van een product. Zelfs een heel goede review kan daar weinig extra info aan toevoegen.

[ Voor 16% gewijzigd door Borromini op 11-07-2012 17:15 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op internet zoeken ze wel nog Redacteurs....... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
Borromini schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:11:
Doneren voor informatie is een hoogst bizarre bezigheid...
Bedankt voor je onderbouwde post. Ik snap je punt dat je zegt dat ik hardware gekregen heb. Dat je mijn neutraliteit van de review in twijfel trekt minder (ok, als je me niet kent wellicht wel).

Van twee walletjes eten is zeker geen sprake:

1) Het krijgen van hardware (maar zonder dat ik hardware krijg komen ze ook & net zo uitgebreid tot stand) is net zo mooi 'meegenomen' als b.v. het krijgen van een donatie. Ook heb je niet per definitie iets aan wat je gekregen hebt;
2) Mijn review wordt er echt niet anders van (is het troep dan zal ik dat ook zeker schrijven en meteen na de review weggooien/terug sturen).

De reacties zijn vooral op reviews gericht (wellicht, omdat ik dat als voorbeeld heb gegeven) maar het gaat mij om 'welke bijdrage dan ook aan T.net' (en aanverwanten), door 'wie dan ook'.

Verplicht iemand jullie een donatie te doen voor elke donatie knop die jullie zien of zo?

Maar in veel reacties (waaronder ook deze) vullen jullie 'in' voor een gebruiker.
De vraag die je je moet stellen is: hoe concreet is jouw bijdrage aan het totaalbeeld dat een koper kan krijgen over het product in kwestie?
Laat dat nou een beslissing van de review/informatie gebruiker zijn.

Wellicht is dit dan een optie 'Ik krijg nog geld van je voor het verdoen van mijn tijd' knop? 8)7

Nee, wacht doe maar niet, daar loop ik op leeg...

[ Voor 12% gewijzigd door MrBreaker op 11-07-2012 17:57 ]

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens mij heb je je antwoord gisteren al op je Blog van Zeef gekregen:
Door zeef, dinsdag 10 juli 2012 17:23

Tweakers.net staat het gebruik van de donatie knop in niet toe tenzij daar vooraf toestemming voor is gegeven. Om eerlijk te zijn denk ik niet dat we die voor een review gaan geven maar als iemand een inzameling zou doen voor een goed doel dan valt er over te praten.

Bij Mux hebben we inderdaad bij wijze van uitzondering toestemming gegeven om het project enigszins behapbaar te houden.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 10 juli 2012 17:26]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
alt-92 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:04:
Volgens mij heb je je antwoord gisteren al op je Blog van Zeef gekregen:

[...]
Wat ^^ zegt. ;) Overigens kan ik hier melden dat het bij Mux een eenmalige actie was en dat we die niet gaan herhalen.

Wat ik wel kan toezeggen is dat we nog eens naar het karmasysteem gaan kijken en of daar niet wat meer mee te doen is. Nee, niet financieel maar qua status. Iemand die heel veel reviews over een bepaalde productsoort maakt of daar veel over post op GoT f op reageert op de FP die zou wat mij betreft een zichtbare 'expert' status moeten kunnen krijgen. Hoe we dat precies gaan doen dat weet ik nog niet maar dat we dat gaan doen is wel een hele grote wens van mij. Ook jullie input is daarbij van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
^^ Klopt. Wellicht niet helemaal duidelijk (mijn excuses daarvoor) wou ik de discussie hier voeren en graag andere inzichten op doen. Tevens is dit toch de juiste plek hiervoor? Zeef heeft gisteren aangegeven waarom Mux wel en andere niet, met een mogelijkheid tot..., dat per situatie zal verschillen.

Het gaat het mij om:
Bovenstaande als voorbeeld. Ik ben van mening dat een (kleine) 'donate' knop alla de facebook 'like' knop bij de T gebruiker, zoals de 'myReact', 'gallery' & 'homepage' icoontjes (uiteindelijk) tot betere content leidt.

Graag uw reactie!!!
Ook snap ik de willekeur niet, want (en begrijp me niet verkeerd) Mux zijn tijd is wel donaties waard en een ander zijn tijd niet? Wanneer is een project cool, gaaf, groot, duur, enz. genoeg om donaties waard te zijn en wat zijn de criteria? En dit zeg ik niet voor mezelf: 'ik doe bij deze afstand van welke vorm van opbrengst dan ook op T.net & zou die optie er ooit komen, zal ik deze nimmer gebruiken, u heeft mijn woord' ;)

@all
Helaas ben ik nauwelijks deugdelijke inhoudelijk argumentatie tegen gekomen en worden woorden in mijn mond gelegd. Zonder dat men zich verdiept in mijn motivatie (ik erken dat dit grotendeels mijn fout is, doordat dit een voortborduursel van mijn blogpost is, welke overigens geheel in stijl van een blogpost geschreven is) is een uniforme 'donate' knop bij voorbaat fout, zo 'gaat men nooit niet betalen voor review, of wat dan ook hier op Tweakers'. Dat is ook nooit mijn stelling geweest en ik zal de laatste zijn die geld wil vragen voor welke bijdrage dan ook op Tweakers. Tussen geld krijgen en vragen zit mijns inziens een wereld van verschil en nu wordt de discussie volledig op Tweakers gericht, maar ik heb mijn vragen breder gesteld.

Jammer dat een open discussie niet mogelijk lijkt te zijn... Inmiddels ben ik er eigenlijk ook wel klaar mee want 'Ik ben op geld en eigen gewin' uit. Niets van dat alles klopt, ik heb mijn sporen elders verdiend. Maar voor de mensen die willen geloven dat ik op eigen gewin en op geld uit ben, ik zeg doen :-)

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Discussie is van harte welkom en ik neem het je absoluut niet kwalijk dat je de vraag stelt. :) Ik verzoek de rest ook om de discussie open in te gaan en met elkaar van gedachten te wisselen zonder aanname's.

[ Voor 37% gewijzigd door zeef op 12-07-2012 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 19:44
zeef schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:54:
[...]

Overigens kan ik hier melden dat het bij Mux een eenmalige actie was en dat we die niet gaan herhalen.
Nieuwsgierig: was het een slechte ervaring, achteraf spijt van of simpelweg omdat het een enigzins unieke situatie was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Nou, geen slechte ervaring dat zeker niet. Zeker niet qua inhoud en inzet van Mux. Maar meer als in "willen we dit verder toelaten", en daarop is het antwoord "liever niet". Je gaat toch scheve gezichten krijgen en het risico op fraude speelt ook een rol. Het was een unieke situatie, dat is inderdaad een juiste formulering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Ik heb dit topic even doorgescand, maar in zo'n beetje driekwart van MrBreaker z'n reacties zegt 'ie "heb je niet gelezen?!?!". Als je zo vaak moet vragen of mensen het wel hebben gelezen, ben je dan misschien gewoon niet duidelijk genoeg :? Of heel misschien hebben de mensen die dit topic lezen toch minder voorkennis dan waar jij vanuit ging...

Hoe dan ook, als je meer dan één keer moet vragen of iemand wel heeft gelezen, dan ligt het misschien niet aan anderen, maar aan wat jij hebt getypt (of juist niet hebt getypt)...

En wat betreft donaties willen vragen, ik denk dat je blij mag zijn als je eens in de week een euro gedoneerd krijgt als je dat gaat doen. Dus als je het voor het geld zou doen zou ik zeggen: bespaar je vooral de moeite. Ik ben wel benieuwd eigenlijk hoeveel mux gedoneerd heeft gekregen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:14

Qwerty-273

Meukposter

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
Hahn schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:41:
Ik heb dit topic even doorgescand, maar in zo'n beetje driekwart van MrBreaker z'n reacties zegt 'ie "heb je niet gelezen?!?!". Als je zo vaak moet vragen of mensen het wel hebben gelezen, ben je dan misschien gewoon niet duidelijk genoeg :? Of heel misschien hebben de mensen die dit topic lezen toch minder voorkennis dan waar jij vanuit ging...
Deze valt op zeker in de categorie niet gelezen, want in ongeveer twee kwart van mijn reacties onderken ik dat en maak daarvoor excuses.
Hoe dan ook, als je meer dan één keer moet vragen of iemand wel heeft gelezen, dan ligt het misschien niet aan anderen, maar aan wat jij hebt getypt (of juist niet hebt getypt)...
Idem als mijn bovenstaande reactie.
En wat betreft donaties willen vragen, ik denk dat je blij mag zijn als je eens in de week een euro gedoneerd krijgt als je dat gaat doen. Dus als je het voor het geld zou doen zou ik zeggen: bespaar je vooral de moeite. Ik ben wel benieuwd eigenlijk hoeveel mux gedoneerd heeft gekregen.
Bedankt voor je mening.

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 18:23
Naast dat ik die knop foeilelijk vind ben ik het volledig eens met Zeef. :)

Een donate-knop doet imho meer kwaad dan goed om de in dit topic genoemde redenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Een donate-knop zou alleen maar negatieve effecten hebben als deze in een review wordt toegevoegd, omdat ik (laat ik voor het gemak alleen voor mezelf spreken) daardoor het gevoel krijg dat de Tweaker geld wil verdienen; niet alleen om gecompenseerd te worden voor de paar uur die hij/zij in een review heeft gestoken. Tweakers.net is juist zo sterk door zijn user generated content en omdat deze wordt geplaatst uit de behoefte elkaar te helpen. Hierbij wordt als enige tegenprestatie verwacht dat er een rating wordt gegeven, feedback wordt geplaatst of dat de lezer ook helpt door eigen reviews te plaatsen. Voor leden zie ik het als een community en niet als een bedrijf waar je voor je diesten wordt betaald, en dat moet imo zo blijven.

Verder wil ik heel kort off-topic nog zeggen (en onderstrepen wat al meerdere keren is gezegd), dat je manier van 'discussiëren' geen open discussie bevordert. De vraag stellen op zich is natuurlijk prima, maar als je meerdere keren in hetzelfde topic je excuses moet aanbieden voor hetzelfde gedrag, stel je de vraag toch niet op de goede manier.

[ Voor 3% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 12-07-2012 11:06 . Reden: toevoegingen t.b.v. duidelijkheid ]

Pagina: 1