Toon posts:

Na RMA alternatief kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

na mijn defecte Club3D Radeon HD 6950 2GB Coolstram Edition terug te hebben gestuurd krijg ik van het betreffende bedrijf nu, als gevolg van leveringsmoeilijkheden, een alternatief aangeboden.

Dit alternatief is de Sapphire HD 6950 2GB OC. Ik heb een tijdje rondgesnuffeld op internet maar ik wordt niet veel wijzer wat betreft prijsvergelijkingen (zitten ze in hetzelfde segment?) en/of prestaties of betrouwbaarheid.

Nu ben ik tevreden met de service die het bedrijf mij heeft geboden dus wil ik hen geen poot uitdraaien, maar ik wil zelf wel een goed/beter alternatief voor mijn oude Club3D terug. Kan iemand mij hiermee helpen?

Bij voorbaat dank.

mvg

Lodewijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 16:54

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik denk dat je moet uitgaan van een HD7850, deze is ongeveer even snel en zuiniger.
Hij is wel +/- 20 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:30
Qua prijs kan je zien in de pricewatch. De Club3D kost nog 200-220 euro, terwijl de Sapphire 170-200 euro kost.
Verder is de Sapphire wel licht overclocked, dus iets sneller.

De Sapphire heeft Display Port, 2x DVI-I, HDMI aansluitingen,
de Club3D DVI-D, DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port.

Betrouwbaarheid valt niet veel over te zeggen, en dingen als geluidsproductie moet je even opzoeken in reviews. Maar sowieso kan je niet echt veel voor- of achteruit gaat als je bij een 6950 blijft.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-10 01:23

H.Boss

Hugo Boss

Dat is een prima alternatief. Die Sapphire is sneller ook nog.

(CLUB3D)

http://www.club-3d.com/in...oduct/radeon-hd-6950.html

(SAPPHIRE)

http://www.sapphiretech.c...id=1530&psn=&lid=1&leg=0#

[ Voor 63% gewijzigd door H.Boss op 11-07-2012 14:13 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:31
pricewatch: Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
pricewatch: Sapphire HD 6950 2GB OC GDDR5

Videochip is 20MHz sneller dan je ouwde kaart.

Verder wat verschil in de videopoorten, maar beide kaarten hebben van alle types HDMI, DVI, displayport minstens één.

Aanbod is zeer biddelijk. Je kan ze vragen of je met bijbetaling een nieuwere kaart kan kopen, maar omdat ze een passend alternatief bieden, zijn ze hier niet toe verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Hartelijk dank voor jullie berichten!

Heb het bedrijf gewezen op het prijsverschil en gevraagd om een alternatief. Als dat niet mogelijk is ga ik gelijk akkoord. Heb ik met een beetje mazzel morgen weer een verse kaart in huis!

Groeten,

Lodewijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Laat even weten of het gelukt is en welke shop het betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Componenten Aankoopadvies

Move VB->CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:25

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Jongens wat doen sommige moeilijk, hoezo moet er naar een kaart gekeken worden uit een nieuwere serie? TS levert per RMA een kaart in met 6950 GPU en krijgt ook terug aangeboden een kaart met 6950 GPU, beide kaarten zijn voorzien van 2GB geheugen waarbij het in de Sapphire om een OC editie gaat.

Sapphire staat er bekend om om heel nette kaarten te maken, de VAPOR-X en OC edities hebben zeker geen reference koelers, welke ook uitstekend presteren. Naar mijn idee wordt TS een heel goed alternatief aangeboden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTHUGGA
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-08 23:01
_Dune_ schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:11:
Jongens wat doen sommige moeilijk, hoezo moet er naar een kaart gekeken worden uit een nieuwere serie? TS levert per RMA een kaart in met 6950 GPU en krijgt ook terug aangeboden een kaart met 6950 GPU, beide kaarten zijn voorzien van 2GB geheugen waarbij het in de Sapphire om een OC editie gaat.

Sapphire staat er bekend om om heel nette kaarten te maken, de VAPOR-X en OC edities hebben zeker geen reference koelers, welke ook uitstekend presteren. Naar mijn idee wordt TS een heel goed alternatief aangeboden.
Mee eens. Het bedrijf biedt hem zeker een goed alternatief aan. Hij gaat er zowiezo er niet op achteruit! en dat is waar het om draait.
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:02:
Nu ben ik tevreden met de service die het bedrijf mij heeft geboden dus wil ik hen geen poot uitdraaien, maar ik wil zelf wel een goed/beter alternatief voor mijn oude Club3D terug.
Zelf ben ik een asus fanboy maar ik moet toegeven dat Sapphire altijd hele goede kaarten heeft voor zeer schappelijke prijzen dus als je voor de Sapphire gaat is dat zeker geen slechte keus. De aangeboden kaart presteert zelfs iets beter dan je oude kaart.
Pagina: 1