• Politiepet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-01 19:37
Hallo,

Ik heb een nieuwe computer in elkaar gezet en ik heb er een beetje problemen mee. Wat er gebeurd is eigenlijk dat ik af en toe een blue screen of death krijg met de melding BAD_POOL_HEADER (0x00000019) maar behalve dat heb ik ook het gevoel dat de computer sneller zou moeten kunnen en vooral heb ik veel last van applicaties die uit zichzelf afsluiten. Mijn vraag is of dit aan mijn geheugen kan liggen? Het moederbord en de processor zijn in ieder geval wel compactibel als gezien op de Asus site, ik kan alleen nergens vinden of het geheugen dat ook is. En als het aan het geheugen ligt moet ik dan nieuw geheugen halen of kan het ook aan een verkeerde bios instelling liggen?

Wanneer applicaties afsluiten krijg ik ook zo'n soort pop-up:
http://cdn.blogsdna.com/w...lorer-stopped-working.jpg

Dit is een plaatje die ik van de monitor heb genomen met de bsod:
http://imgur.com/Ox1r2

En de volgende link geeft mijn systeem weer:
gallery: Politiepet

bij voorbaat dank

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:22
Als ik het even door google haal, lijkt het probleem met bepaalde drivers/programma's samen te hangen. Wat heb je allemaal geinstalleerd op je nieuwe pc, naast windows? Welke drivers heb je gebruikt?

Vette shit!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Memory kan je testen met memtest.

Maar als eerste zou ik eens checken of je de laatste bios voor je moederbord hebt, en dat je de juiste drivers hebt geinstalleerd.

Doet het probleem zich ook voor in safe mode?

• Politiepet
Bedankt voor de reacties,

Ik heb nog niet geprobeerd in safe mode te runnen, ik heb namelijk steeds windows gewoon opgestart na de crashes. Ik ben er vrij zeker van dat de laatste bios er op staat, ik heb namelijk gisteren nog het moederbord opgehaald bij de zaak omdat een bios update nodig was voor de chipset compactibaliteit.

De drivers die ik heb geïnstaleerd zijn de standaard dingen die op de cd rom van de videokaart en moederbord stonden. Ik weet in ieder geval wel dat van de videokaart (catalyst control center) goed geïnstalleerd was. Bij het moederbord kreeg ik een bsod toen ik software wou instaleren voor de bleutooth compactibaliteit, deze heb ik toen later niet afgemaakt aangezien ik dacht dat dit niet belangrijk zou zijn.

Ik moet er trouwens ook nog bij vermelden dat het updaten van de windows software updates zeer stroef ging, hij liep namelijk vaak vast tijdens het updaten. Na een paar keer troubleshooten en opnieuw opstarten staan nu wel zo'n beetje alles erop. De programma's die er nu opstaan zijn: Steam, Mafia 2, keepass, chrome, adobe reader en ook nog drivers van xbox controller.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Aan de beschrijving van het probleem hebben we verder niet zo veel.
Je zal moeten gaan testen, en zaken uitvoeren die naar de oplossing van je probleem gaan.

• Politiepet
Ik ben nu bezig met echt alle drivers te updaten, dus ook voor de muis en webcam die ik voorheen helemaal niet eens gedownload had. Maar in principe zou dat toch ook niet zo veel moeten uitmaken?

edit:
Ik heb nou van mijn vader een cd gekregen waar allerlei soorten systeem checks op staan (Hiren's boot cd). Daar stond memtest 4.1 uit mijn hoofd op, een verouderde versie denk ik. Ik starte het in ieder geval op en ik kreeg een blauw scherm waarvan ik niet kon lezen wat er op stond, het scherm werd binnen een seconde zwart en ik kwam na een paar seconde terug in het scherm waar ik kon kiezen tussen de cd booten of via de hard drive.

Betekend dit nu dat mijn ram geheugen defect is, kan dit liggen aan de verouderde versie van het programma in combinatie met het vrij nieuwe ram geheugen, of is hier iets anders aan de hand?

[ Voor 62% gewijzigd door Politiepet op 12-07-2012 12:22 ]

Pagina: 1