Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar 'link analysis software'

Pagina: 1
Acties:

• daanmsvl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2021
Ik ben op zoek naar (bij voorkeur freeware/shareware) link analysis software. Deze is te herkennen aan o.a. van die plaatjes zoals deze. Een bekende tool is Analyst Notebook van IBM. Maar dit is verre van gratis.

Ongetwijfeld bestaat er een freeware variant maar heb ik nog nét niet de goede zoektermen gebruikt op Google. Vandaar deze oproep.

Eigenschappen:
- Moet in staat zijn relaties te definiëren tussen diverse actoren (mensen)
- Moet die inzichtelijk kunnen maken met van die 'spinnenweb' plaatjes

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[google=i2 analyst notebook alternative] geeft al snel Wikipedia: Social network analysis software als tip. Loop die even door, welke tools daarvan werken wel/niet voldoende? :)

edit: en http://www.casos.cs.cmu.edu/computational_tools/tools.html die blijkbaar niet op wikipedia staat. Geen idee of het wel in dezelfde categorie hoort. Zo ja: vul wikipedia even aan ;)

[ Voor 27% gewijzigd door F_J_K op 11-07-2012 13:45 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• daanmsvl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2021
Daar ga ik gelijk induiken, dank.
[Edit]Gephi voldoet volledig aan mijn verwachtingen en is gratis. Nogmaals dank

[ Voor 55% gewijzigd door daanmsvl op 11-07-2012 14:14 . Reden: Gephi toegevoegd ]

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977