Computer wordt vanzelf wakker uit slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmmeeehhh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 14:03
Aloha mede tweakers!

Ok, ik heb sinds kort een nogal vreemd probleem, en ik vraag me een beetje af of het hardware of software matig is.

Ik ben de laatste maanden mijn hele pc wezen upgraden, enige origele onderdeel is de kast nog eigenlijk (en wat harde schijven) Na moederbord en processor upgrade kon hij gewoon in slaapstand, geen probleem dus daar zal het (denk ik) niet aan liggen.

Heb kort daarna mijn gpu en voeding geupgrade, en heb hem in de tussentijd eigenlijk niet in slaapstand gezet, iig wilde ik dat laatst weer doen... maar hij wordt na ongeveer 1minuut in slaapstand weer automatisch wakker.
Nu heb ik eergister mijn pc opnieuw geinstalleerd (had een ssd aangeschaft) en nog steeds hetzelfde probleem.

Nu vraag ik me een beetje waar dit aan kan liggen. Kan dit een probleem met de voeding of gpu zijn? Of misschien gewoon iets met m'n drivers?

Ik heb al geprobeerd mijn internetkabel er uit te trekken dus het kan niet dat hij wakker wordt door binnenkomende data packages.

Mijn specs zijn:
p9x79 pro moederbord
3930k processor
evga 570gtx 2.5gb videokaart (main kaart)
Palit 220gt videokaart (voor aansluiten 3e scherm)
samsung 830ssd
OCZ Fatal1ty 750w PSU

Hopelijk weet iemand

Voor het geval het hulpzaam is, voltages voeding, sensorinfo etc... vanuit asus AI suite:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/HC4V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Je kan via een tool als de MCE Stanbey tool wellicht achterhalen waarom het gebeurt, die tool heeft de mogelijkheid om een log te laten draaien. Zeggen de windows logs er wat specifieks over verder?

Niet toevallig ingesteld dat toetsenbord of muis het systeem wakker mogen maken? Kan je dat uitzetten in je BIOS?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:16

K-Jay

Klaas Jan

Kijk meteen ook even in het BIOS of wake-on-lan aanstaat. Kan ook de oorzaak zijn.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmmeeehhh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 14:03
Wake on lan uitgezet bij instellingen van m'n netwerkadepter, maar helpt niet, hij blijft aan gaan na ongeveer 1 minuutje standby.
In m'n bios zelf kan ik niks daarover vinden qua instellingen iig.

Muis en toetsenbord er even uitgetrokken en helpt ook niks.

Het is me nu wel opgevallen dat de LED van m'n voeding blijft branden in standby (of de fan ook draait kan ik even niet zien) Hoort dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:20

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Klinkt misschien als een beetje teveel van het goede, maar BIOS resetten? Ik weet wel dat in een oud systeem van mij je in de BIOS kon instellen om zo laat weer te ontwaken.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?