Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Server 2003 SBS migratie naar Server 2008 SBS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil een server 2003 SBS migreren naar een nieuwe server met 2008 SBS. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat is nu de beste manier om dit te doen?

In princiepen hoef hoef ik alleen AD en de mailboxen te migreren en de user shares. Ik had een handleiding gevonden: http://demazter.wordpress...2010-and-windows-2008-r2/.

Zou ik een handleiding als deze het beste aan kunnen houden? De DNS instellingen van het domein zijn verwezen naar het huidige IP adres van de server. Als alles over is gezet moet ik de nieuwe server dan dit ip adres geven?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 13:26
Als je het niet op een normale manier kan brengen, doe het dan liever niet?

[ Voor 83% gewijzigd door alt-92 op 11-07-2012 22:14 ]

iRacing Profiel

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:49
Ik gebruik zelf ter referentie altijd de handleiding van microsoft zelf: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=4023

Het is vrij simpel, server indien nodig even updaten en de nodige checks uit laten voeren door de nodige BPA's van SBS en Echange bijvoorbeeld.

Voordat je migreert even je netwerk AD en netwerk controleren met dcdiag/netdiag en de exchange pre-deployment analyzer. Ook even in de gaten houden dat je eventuele applicaties netjes overzet.

Verwijderd

Topicstarter
HouseQ schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:45:
Ik gebruik zelf ter referentie altijd de handleiding van microsoft zelf: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=4023

Het is vrij simpel, server indien nodig even updaten en de nodige checks uit laten voeren door de nodige BPA's van SBS en Echange bijvoorbeeld.

Voordat je migreert even je netwerk AD en netwerk controleren met dcdiag/netdiag en de exchange pre-deployment analyzer. Ook even in de gaten houden dat je eventuele applicaties netjes overzet.
Oke. Ik ga die handleiding eerst eens helemaal doorlezen! Bedankt!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11 16:22

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik ga me op korte termijn wagen aan een SBS 2003 naar SBS 2011 migratie :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• kroegtijger
CAP-Team schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:54:
Ik ga me op korte termijn wagen aan een SBS 2003 naar SBS 2011 migratie :)
Ik doe in principe geen migraties meer van SBS-omgevingen. Puist ellende die je er altijd door krijgt... :{ Ik bouw dan liever effe alles opnieuw op. Vaak is het toch maar een handje vol users en een klein beetje data. Dat weegt niet op tegen de uren die je daarna kwijt bent om alles wat toch niet zo perfect ging met migratie te herstellen.

iRacing Profiel

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 10:54

stuffer

Ondertietel

Draai anders een VM van de 2003 bak en voer hem eerst als test uit als je niet zeker bent van je zaak.

Daarna weet je ook wat er wel en niet goed gaat zodat je goed voorbereid begint. Document van HouseQ is zeker een goed begin.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11 16:22

CAP-Team

XBL: CAPTeam

- ik wil de AD behouden
- ik wil geen 25 pc's opnieuw in lid maken van een domein
- ik wil niet op 25 pc's de mail client opnieuw gaan instellen

Vandaar dus: migratie

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• kroegtijger
Want..?? Heb je daar extreem veel groepen oid in gemaakt? Meestal is het een handje vol, en is de bezem er doorheen halen van tijd tot tijd ook niet gek. D
- ik wil geen 25 pc's opnieuw in lid maken van een domein
Zeker met SBS is dat in een hand-omdraai gedaan
- ik wil niet op 25 pc's de mail client opnieuw gaan instellen
Met office >2007 en exchange2010 hoef je alleen even een URL te bezoeken en klaar is 't.. Dat stelt nu nog wel het minste voor van alles.
Vandaar dus: migratie
Test het dan eerst even, zoals al eerder was voorgesteld. Met name OWA en SharePoint geven nog wel eens problemen met SSO

iRacing Profiel

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:49
als je zorgvuldig de checks uitvoert zoals beschreven in het document vallen die problemen bij de migratie wel mee. In mijn beleving is migreren in ieder geval een stuk sneller als je boven de 15 werkstations komt.
Pagina: 1