Recent heeft mijn Palit Geforce GTX 460 1GB Sonic het begeven, en ben dus derhalve op zoek naar een nieuwe videokaart, die niet onderdoet voor een GTX 460, en het liefst natuurlijk nog beter presteert.
De GTX-460 is destijds voor €160,- gekocht. Bijna 2 jaar na dato zou je denken dat voor die prijs nu een betere videokaart kan worden aangeschaft.
De videokaart komt in het volgende (mini-itx) systeem:
inventaris: SFF PC (jan 2011)
De meest beperkende factoren zullen zijn:
- Budget: €200,-
- De voeding van 450W
- De lengte van de kaart mag maximaal 22.86 cm zijn (9")
- Vanwege de beperkte ruimte is het wenselijke dat de 6 pins voedingsconnector(en) aan de zijkant van de kaart zitten, en dus niet aan de achterkant.
Mijn voorkeur gaat uit naar nVidia, dit is omdat ik 5-6 jaar geleden een ATI kaart had en niet erg vrolijk werd van de Catalyst software, maar misschien is dit inmiddels beter.
Nu zie ik dat in het Nvidia kamp de 500 serie flink meer verbruikt dan mijn oude 460 en de GTX 560 eigenlijk niet eens veel beter presteert dan de 460. De 600 serie daarin tegen is weer redelijk boven het budget.
Wat zouden jullie mij aan raden?
De GTX-460 is destijds voor €160,- gekocht. Bijna 2 jaar na dato zou je denken dat voor die prijs nu een betere videokaart kan worden aangeschaft.
De videokaart komt in het volgende (mini-itx) systeem:
inventaris: SFF PC (jan 2011)
De meest beperkende factoren zullen zijn:
- Budget: €200,-
- De voeding van 450W
- De lengte van de kaart mag maximaal 22.86 cm zijn (9")
- Vanwege de beperkte ruimte is het wenselijke dat de 6 pins voedingsconnector(en) aan de zijkant van de kaart zitten, en dus niet aan de achterkant.
Mijn voorkeur gaat uit naar nVidia, dit is omdat ik 5-6 jaar geleden een ATI kaart had en niet erg vrolijk werd van de Catalyst software, maar misschien is dit inmiddels beter.
Nu zie ik dat in het Nvidia kamp de 500 serie flink meer verbruikt dan mijn oude 460 en de GTX 560 eigenlijk niet eens veel beter presteert dan de 460. De 600 serie daarin tegen is weer redelijk boven het budget.
Wat zouden jullie mij aan raden?