[Win7] computer freezed na elk half uur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politiepet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-04 17:34
Hallo,

Ik heb afgelopen maand een computer besteld en omdat ik een beetje problemen had met de webshop waarvan ik het besteld heb kon ik hem pas gisteren in elkaar zetten. Nu komen er helaas alleen maar problemen bij, de windows update willen namelijk slecht downloaden (de eerste paar updates download hij nog maar daarna bllijft hij stil staan bij een bepaalde update, dan troubleshoot ik het installeert hij weer een paar meer updates en dan herhaalt zich hetzelfde probleem weer.

Buiten dit om zijn er nog veel ergere problemen. Na ongeveer een halfuur (niet geteld) loopt de hele computer vast en de enige manier om weer terug te komen is om de computer uit te zetten doormiddel van de aan/uit knop ingedrukt te houden. Ook is er inmiddels al 2 keer zo'n blue screen voorbij gekomen (http://www.question-defen...s-7-blue-screen-crash.gif) ziet er precies zo uit.

Verder werkt ook niet alles in Windows naar behoren, zo kon ik op een gegeven moment mijn driver software van mijn internet stickje openen, en na sommige keren opnieuw opstarten vind hij helemaal geen internet. Ik heb Windows 7 Ultimate 64 bit. gallery: Politiepet dit is de link naar mijn computer onderdelen.

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een Blue Screen of Death, BSOD, is een crash van Windows.
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL is meestal kapot geheugen.

Zie ook Windows XP en 2000 BSOD guide

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politiepet
hmmm, het geheugen is net nieuw. Zou het misschien ook kunnen liggen aan verkeerde drivers of aan een verkeerde afstelling in het bios scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kan allebei.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politiepet
Wacht trouwens even.. ik moet wel zeggen dat ik het plaatje gewoon van internet heb geplukt en die waarschijnlijk niet precies hetzelfde zal zijn als mijn foutcode. ik ben nu eigenlijk aan het wachten op weer een fout zodat ik de code kan noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Politiepet schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:37:
Wacht trouwens even.. ik moet wel zeggen dat ik het plaatje gewoon van internet heb geplukt en die waarschijnlijk niet precies hetzelfde zal zijn als mijn foutcode. ik ben nu eigenlijk aan het wachten op weer een fout zodat ik de code kan noteren.
Jij zegt zelf dat ie er hetzelfde uitzag ;)

Neemt niet weg dat je gewoon kunt googlen naar de fout die je krijgt, zoals in de guide aangegeven die ik eerder postte.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politiepet
Ja, ik weet het.. maar ik heb eigenlijk nog nooit eerder zo'n scherm gehad dus ik wist niet dat er veel verschil in zat, ik herkende alleen de tekst eronder over 'colecting data over crash dump'. Maar ik zit nou nog wel op deze pc gewoon alles te doen, alleen als straks het blauwe scherm komt zal ik wel even kijken op die link, btw bedankt voor die link! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politiepet
http://imgur.com/Ox1r2

Ik heb nu wel een foto kunnen maken van het scherm hij zegt dus BAD_POOL_HEADER

deze staat niet erbij in jou post, ik zal wel even kijken op internet maar heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THA_ErAsEr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-03 10:56
Lijkt me een driver issue.

-Update eens je drivers (en update Windows, dit zal voor jou misschien niet mogelijk zijn)
-Scan eens op virussen of malware
-Laat een checkdisk lopen op je harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Politiepet schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:14:

Ik heb nu wel een foto kunnen maken van het scherm hij zegt dus BAD_POOL_HEADER
Wat doe je onnodig moeilijk? :)
In je eventviewer kun je dezelfde errorcode terugvinden die je vervolgens via je favoriete searchengine kan opzoeken.
Daarnaast zijn er meerdere topics terug te vinden hier waar verrekt nuttige info in staat over BSOD debugging - er staat zelfs een FAQ/Howto bovenaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1