Ik heb een Athon 1200, die ik op 12 x 100 heb draaien.(ASUSV133 moederbord). Voorts heb ik een Super Orb cooler. Als ik de computer een tijdje aan heb, wat spelletjes draai, benchmack, loopt de temperatuur tenslotte op naar 61 graden Celsius. Is dit niet een beetje veel? Ik weet dat ze wel 95 graden kunnen hebben, maar zie in veel tests met dezelfde cooler de temperatuur niet boven de 45 graden uitkomen (ookal was dat met een overgeklockte Duron 600)
Verwijderd
Orb is ook geen goeie koeler!!!! Nou zal ik wel weer van die orb aanhangers tegen me in krijgen, maar het is de waarheid....
Die dingen zijn KLOTE!!!!
Lekker generaliseren is dat weer, IK heb een Golden Orb en die heb ik niet gekocht omdat die het beste koelt maar omdat deze relatief weinig lawaai maakt. Daarnaast stelt deze me nog steeds in staat om mijn Athlon 750 (slotA) op 1000 te laten draaien met een redelijke max temp.. (54 full load, closed case, 1,8v) en dat is beter dan de noname dual-fan cooler die ik had met een lager geluidsniveau..Op dinsdag 27 maart 2001 12:29 schreef igor het volgende:
Orb is ook geen goeie koeler!!!! Nou zal ik wel weer van die orb aanhangers tegen me in krijgen, maar het is de waarheid....
Overigens wil ik nog wel even kwijt dat veel mensen zich danig vergissen in de temperatuur die het MB aangeeft voor de CPU (bij AMD's). De sensor onder het socket kan namelijk nooit een correcte waarde voor de core aangeven. Leg maar eens een losse platte sensor tegen de core (er naast dus, tussen cooler en cpu behuizing, kan makkelijk) en je krijgt gegarandeerd een waarde die zo'n 10 graden hoger ligt als de sensor ONDER de CPU. Deze waarde is veel betrouwbaarder en benaderd meer de werkelijke core temp.
De opgegeven max. die/core tempartuur is de waarde die geld voor de plek daar waar de CPU-core tegen het koellichaam aanzit, en die is bijna niet te meten als er een cooler op zit
Laat maar.. .
Heel mooi allemaal, maar ik vroeg niet om een tirade m.b.t. coolers/
Een Athlon op 54 graden is leuk (een 800 dus), maar is 61 graden voor een, niet overgeklockte, 1200 niet hoog? Of hebben die dingen van nature al hogere temperatuur?
Een Athlon op 54 graden is leuk (een 800 dus), maar is 61 graden voor een, niet overgeklockte, 1200 niet hoog? Of hebben die dingen van nature al hogere temperatuur?
Verwijderd
amd staat bekend om de van nature hoge temps ( daarom heb ik ook van te voren al een cooler besteld )
heb een duron 700@1150 met een temp van 38 graden
met die kloten golden (sn)orb had ik 64 graden en met de silverado die ik besteld had draait ie lekker op 38 ( en warmste wat ie word is 45 tot 50 graden )
heb een duron 700@1150 met een temp van 38 graden
met die kloten golden (sn)orb had ik 64 graden en met de silverado die ik besteld had draait ie lekker op 38 ( en warmste wat ie word is 45 tot 50 graden )
Verwijderd
Heb je blauwe schermen, VXD fouten en andere vage vastlopers? Nee, lekker houden zo
.
Twee extra casefans (onder-intake, boven-outtake) in je kast en je temp kan 10 graden dalen (was bij mij zo)! Heb zelf een simpele coolermaster DP5-6H51 met 2 casefans (en coolermaster HD-cooler) op 37 graadjes.
Twee extra casefans (onder-intake, boven-outtake) in je kast en je temp kan 10 graden dalen (was bij mij zo)! Heb zelf een simpele coolermaster DP5-6H51 met 2 casefans (en coolermaster HD-cooler) op 37 graadjes.
Orbs zijn niet de beste koelers, maar slecht zijn ze niet, en relatief stil.
Als ie stabiel loopt, lekker houden zo, mag ie gewoon hebben
Als ie stabiel loopt, lekker houden zo, mag ie gewoon hebben
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Niks aan de hand, zolang ie niet vastloopt.
Weet je wat een hoop rust geeft, heb ik ook gedaan namelijk: alle progjes die de temp aangeven eraf gooien ! Ik bleef maar kijken, en ik bleef maar klooien om de temp omlaag te krijgen. Het word als een opsessie LOL
Als ie niet vastloopt, gewoon er niet meer op letten
Weet je wat een hoop rust geeft, heb ik ook gedaan namelijk: alle progjes die de temp aangeven eraf gooien ! Ik bleef maar kijken, en ik bleef maar klooien om de temp omlaag te krijgen. Het word als een opsessie LOL
Als ie niet vastloopt, gewoon er niet meer op letten
Geen inspiratie
Ik heb inderdaad nog aan twee kanten van mijn kast van die gaten zitten voor eventuele cooling. Ik heb die cooler er trouwens niet zelf op gezet, misschien zijn ze de pasta vergeten ofzo.
Als ik de kast open heb, scheelt dat trouwens ook weer een graad of 12, terwijl ik zou verwachten dat een kast is gemaakt voor optimale doorstroming van lucht!
Mijn ultra videkaart strooit ook een hoop lucht door de kast (die fikt bijkans ook af door het overklocken, wel zonde voor een kaartje van 1500 piek, maar je moet wat). Trouwens door die videokaart ben ik weer een PCI slot kwijt, en nou heeft AV133 er maar 5!
Dat komt doordat de koeler een PCI slot blokkeert.
Weinig ergonpmisch, dat moederbord)
Als ik de kast open heb, scheelt dat trouwens ook weer een graad of 12, terwijl ik zou verwachten dat een kast is gemaakt voor optimale doorstroming van lucht!
Mijn ultra videkaart strooit ook een hoop lucht door de kast (die fikt bijkans ook af door het overklocken, wel zonde voor een kaartje van 1500 piek, maar je moet wat). Trouwens door die videokaart ben ik weer een PCI slot kwijt, en nou heeft AV133 er maar 5!
Dat komt doordat de koeler een PCI slot blokkeert.
Weinig ergonpmisch, dat moederbord)
Verwijderd
Dat PCI slot naast de AGP Video kaart, die nu geblokkerd is dooe die koeler, kun je toch meestal niet gebruiken....
Hij is op de print doorverbonden met dezelfde interrupt aansluiting, dus als je daar een kaart insteekt doet 'ie het niet of maakt je dure grafische kaart alleen maar langzamer.
Ik zou d'r niet om treuren !
Hij is op de print doorverbonden met dezelfde interrupt aansluiting, dus als je daar een kaart insteekt doet 'ie het niet of maakt je dure grafische kaart alleen maar langzamer.
Ik zou d'r niet om treuren !
Pagina: 1