Stappen upgrade :)

Pagina: 1
Acties:

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-02 19:28
Hallo!

Op dit moment ben ik de trotse eigenaar van een pc met de volgende specs:
e6320 overgeklokt naar ongeveer 3 ghz
Asus p5k-vm
4gb kingston 800mhz ddr2
Asus gtx260

Voor mijn cash flow is het belangrijk in stappen te upgraden :) Ik kan dus niet alles in een keer kopen, maar uitgesmeerd over een maand of wat moet ik best ver komen.
Ik game wat op mijn pc, ik internet wat, ik download wat.... Het gebruikelijke.
Op dit moment speel ik Diablo 3, world of tanks. Het zou me niets verbazen als ik ineens weer wow speel als er weer eens wat nieuws uitkomt :) Ook Guildwars 2 staat op mijn to-do list.
Ik loens ook naar BF3, maar denk dat mij systeem daar nu nog niet zoveel mee kan.

Eerder was nieuwe hardware uitzoeken nogal makkelijk... Je koos een hoger nummer totdat je portemonnee niet meer mee kon. Op dit moment verzand ik in alle mogelijkheden.
Ik hoef geen high end systeem. Mijn monitor kan max 1680x1050.
Graag hoor ik van jullie wat het verstandigste is om mee te beginnen. Ik schuw ook geen 2de hands onderdelen trouwens :) Een v&a suggestie is ook zeer gewenst.

Stappen: 100-150 euro? Als ik nu hele rare dingen zeg verbeter me dan :)

Gr. Dennis

[ Voor 0% gewijzigd door Dennis1109 op 10-07-2012 23:41 . Reden: Vergeten component ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:51
Hoeveel stappen wil je maken, wat is het uiteindelijke doel?
Ik zou beginnen met moederbord/processor/geheugen, dan videokaart/voeding?, dan SSD.

Als het goedkoper moet kun je eventueel beginnen met alleen een 2e hands quadcore processor.
Support list van je mobo: http://www.asus.com/Mothe...el_Socket_775/P5KVM/#CPUS

• DTHUGGA
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 18:11
Ik denk dat ie een compleet nieuw systeem wil. Heb je al nagedacht over 2de hands onderdelen? Er zijn hier op tweakers redelijk veel mensen die altijd de nieuwste van het nieuwste willen hebben en hun spullen al vrij snel na aankoop weer weg doen. Zo kun je bijvoorbeeld een onderdeel kopen van 3 maanden oud met factuur (voor garantie) voor 75% van de nieuwprijs.

Heb je al in gedachte wat voor hardware je zou willen? Wil je AMD of Intel? Wil je AMD of Nvidia?

Afhankelijk wat je kiest en je budget voor die maand zu je kunnen beginnen met proc/mobo/geheugen. Als je dezelfde kast blijft gebruiken kun je deze alvast inbouwem. Afhankelijk wat voor voeding je hebt zou deze ook geupgrade moeten worden maar dat kan dan in het volgende stadium.

Kortom we hebben veel meer informatie nodig om te kunnen zeggen welke kant je het beste op kan kijken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DTHUGGA op 12-07-2012 08:27 ]

• Boefmans
  • Laatst online: 08:53
Ik zou zeggen: upgrade in dit geval niet in stappen maar spaar een maand of 4 :)

Vanaf dan zouden de stappen zijn:
1. Mobo CPU en mem (mits je een goede voeding hebt anders moet die er ook bij): 300-500
2. Graka 100-500
3. Ssd plus eventueel andere hdd 100-300

mixing a drink and music

• Dennis1109
Hey!

Het is inderdaad de bedoeling om alles up te graden. 2de hands is voor zeker geen probleem. Hier en daar komen systemen voorbij welke erg interessant zijn.
Ik heb wel nagedacht over wat het moet worden, maar daar kom ik absoluut niet uit!
Mijn huidige voeding is een 550 watt huntkey.
Zoals ik ook al in de beginpost schrijf... Eerder was een hoger nummer beter.
Voor wat ik lees is het verschil Intel en AMD tegenwoordig groot. Het verschil wat mij het meeste opvalt is wat het kost :P
In mijn gedachtegang was het interessant om in stappen te upgraden voor de wat sneller behaalde resultaten.
Of is mijn huidige systeem "gebalanceerd"?
Ik denk dat ik nog even wacht met upgraden en dan idd een 2de hands i5 systeem uit v&a scoor ;-)

Bedankt voor de tot zo verre adviezen!

• Boefmans
  • Laatst online: 08:53
I5 zal je zeker bevallen.
Voeding zou ik wel vervangen, huntkey is volgens mij niet echt top.

Wat wil je totaal uitgeven?

Zoals gezegd: in stappen kan wel, maar mobo CPU geheugen zijn wel 1 set zeg maar.
Ik ben zelf een fan van 2500k of 3570k... Zijn natuurlijk niet het goedkoopst maar wel goede prijs kwaliteit verhouding. Voordeel van die laatste is dat daar een redelijke graka ingebouwd zit.

mixing a drink and music

• DTHUGGA
Een kant en klaar systeem uit de V&A kopen is natuurlijk ook een optie. Ik vind het persoonlijk leuker om zelf mijn componenten bij elkaar te zoeken en zo een systeem te maken.
Qua prestaties zijn de Intels momenteel net iets beter in games dan AMD (correct me if im wrong) AMD's daarin tegen zijn inderdaad iets goedkoper maar geven ook nog wel een goede "bang for you buck"

Als ik even een voorbeeld mag geven zie ik op V&A het volgende:

Proc
Mobo
Mem
VGA
Je kan je voeding met deze setup gewoon blijven gebruiken.

Totaal zou dan iets van €485 worden. UIteraard kon je nog een beetje met de koper over de prijs onderhandelen waardoor het mogelijk nog goedkoper zou kunnen uitvallen. Ook kun je de verkopers vragen om een item voor je te reserveren tot volgende maand mocht je budget voor deze maand op zijn.

Er zijn in ieder geval genoeg mogelijk heden.

• Dennis1109
Zijn die 3000 en 4000 gpu power genoeg voor een beetje 3d gaming?
Dwz. genoeg tot de volgende upgrade stap van een graka?

• DTHUGGA
Hier zie je een ruwe vergelijking tussen de 4000 serie en de GTX 260

Hier een vergelijking tussen de laatste kaart uit de 3000 serie en de GTX 260.

Ik zou je GTX 260 gewoon aanhouden en doorsparen tot je ook de VGA kan upgraden.
Pagina: 1