Filter Macrovergroting werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Als ik deze selectie maak:
http://tweakers.net/price...JLYBodW57OOnM161x5rGGKMHw

Dus alléén een macrovergroting van 1:1, dan komen daar geen producten uit. Dat is raar, want ik heb al een aantal lenzen langs zien komen die een 1:1 vergroting hebben. Sterker nog, dat wordt in op het tabblad specs erbij vermeld. Klik er maar es een paar aan:
http://tweakers.net/price...VBUnRgGc8WxxWvYmd5grbX-AA

Als je ALLE macrovergrotingen aanvinkt, dus ook de minder populaire keuzes, dan komen er nog steeds maar een handjevol lenzen uit. Het kan niet waar zijn dat dat ze zijn, want juist de populairste macrolenzen zitten daar nog steeds niet bij.

Ik denk dat er iets scheef zit ofzo :)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:05

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik neem aan dat je is opgevallen dat we een specificatie hebben om aan te geven of het uberhaupt een macro-lens is (je tweede link) en daarnaast om aan te geven welke vergroting het dan is (je eerste link). Het eerste veld is een simpel vinkje, maar het tweede veld is een vrij invulbaar tekstveld, waar je ook prima 'Broodje rookworst' kan invullen en vervolgens komt'ie terug in de filters (ware het niet dat wij als content team alle wijzigingen moeten goed- danwel afkeuren :p).

Je ziet nu in het filter terug dat er grofweg twee verschillende manieren zijn gebruikt in de loop der tijd om een macro-vergroting aan te geven: 0.13x, 0,28x, 0.73x etc en 1:1, 1:3, 1:5.4 etc. Dit moet worden rechtgetrokken en we moeten even kijken hoe of wat. Ik heb niet in die mate verstand van camera's, dat zal ik even moeten overleggen. Ook hoe het filter uiteindelijk vorm moet krijgen is nog even het nadenken waard.

Dan is er nog de factor tijd. Zoals je weet is zo'n beetje iedereen bij ons druk bezig met (de voorbereidingen op) Tweakers 7. Ons team is geen uitzondering, met als gevolg dat het best druk bij ons is op dit moment. Volgens mij is het een vrij belangrijk filter, dat in de huidige staat niet heel gebruiksvriendelijk is ;) Maar ik zal het binnenkort even in de groep gooien, kijken wat we ermee kunnen doen en hoeveel tijd dat kost. Ik kan dus niet aangeven wanneer dit opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Volgens mij spelen er twee zaken:

1. Deze specificatie is niet op de meest handige manier opgezet (sorry, my bad). Een getalwaarde zou beter zijn, eventueel bij het weergeven geparsed naar een x:y notatie als dat haalbaar is. Dan kan je er veel beter op filteren met een mooie slider. Uiteindelijk is die vergroting gewoon uit te drukken als een getal namelijk, 1:1=1, 1:5=0,2, 5:1=5 etc. De breuk notatie is het meest gebruikelijk, maar niet handig als invoer, omdat het dan een string is die ruimte voor andere invoer openlaat en waar je niet lekker op kan filteren.

2. Er zit een bug in het huidige filtermechanisme. Een lens die als waarde 1:1 heeft, komt niet terug als je de optie 1:1 aanvinkt in het filter (bijv: pricewatch: Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro). Mogelijk gooit het : teken roet in het eten? De filteropties zonder : werken namelijk wel goed.

Dat eerste is iets wat het contentteam op zou kunnen pakken op termijn. Het zal een leuke klus zijn om die specificatie om te bouwen naar een getalwaarde met behoud van huidige data. En een displayformat van x:y zal misschien zelfs devwerk vereisen? Ik weet dat er wat mogelijkheden zijn om display formaten te configureren door het contentteam, maar of het omzetten van een getal naar x:y daar ook onder valt zou ik niet weten, die functionaliteit heb ik zelf niet meer mee gewerkt.

Het tweede punt is iets voor de devvers.

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 12-07-2012 13:40 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Bedankt voor de verduidelijking Orion84.

1. Je zegt 'sorry, my bad', ik neem aan dat jij destijds hebt geholpen met deze specificatie? Anyway, jij zegt zelf dus ook dat de x:y notatie het beste is. Hoe dit uiteindelijk vorm moet worden gegeven, zowel bij de invoer als bij de uitvoer (dus het filter), zou ik even goed over moeten nadenken, want volgens mij is het technisch niet mogelijk of zeer omslachtig om om te rekenen van een getal basis naar een breuk (of andersom). Er is een virtuele specificatie beschikbaar, waarin we ook rekensommen kunnen maken en tot een bepaalde mate een specificatie uitlezen en dan uiteindelijk een bepaalde weergave kunnen maken. Ik moet me daar even goed in verdiepen, want volgens mij ga je dan tegen de technische grenzen van wat nu mogelijk is lopen.

2. Ik zie de bug inderdaad. Ik ga dat even melden aan de verantwoordelijke personen.

[ Voor 8% gewijzigd door Glaanie op 12-07-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ja, ik heb destijds voor veel categorieën de specificaties gedefinieerd toen we overgingen van productinformatie in de productnaam, naar het huidige gestructureerde specificatiesysteem. De categorieën rond fotografie heb ik later nog eens van een forse uitbreiding voorzien (incl. invullen alle data).

Dat was kort vóór dat die virtuele specificaties beschikbaar kwamen en daarom hebben we toen besloten de specificatie op te slaan in het formaat waarin we het ook wilden weergeven.

Op zich is de rekensom niet heel ingewikkeld. Als de spec groter of gelijk 1, dan print je gewoon '<$waarde>:1'. Als de spec kleiner dan 1, dan print je '1:<1/$waarde>'. In hoeverre dit ondersteund wordt door de virtuele specs zal je inderdaad even uit moeten zoeken, daar heb ik helaas geen ervaring mee.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Hmm, het is heel goed mogelijk als ik het zo zie. Nogmaals bedankt voor de toelichting :) Ik zat zelf even te ingewikkeld te denken :p Het gaat er dus komen, maar wanneer durf ik nog niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

d:)b

Het meeste werk zal er wel in gaan zitten om die spec om te bouwen naar getalwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Mooi werk :)

Maar doe vooral belangrijkere dingen eerst...
Een niet-zo-goed werkend filtertje mag ook morgen opgelost worden :+

日本!🎌

Pagina: 1