Dell Inspiron N5110

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Vorig jaar na een uitgebreid laptop onderzoek gekozen voor de Dell Inspiron N5110, met 500 GB harddrive, een Intel Core i3-2310M processor, en 'uitgebreid' met een 512MB AMD Radeon HD 6470M videokaart. Zeer tevreden met deze laptop, Dell onzin eraf gehaald, nieuwe office geïnstalleerd, en blijheid alom met m`n nieuwe snelle laptop.

Echter, nu precies een jaar na aankoop, nouja een jaar en een week (dag garantie), vertoont hij zeer rare kuren. Hij wordt veel sneller warm, en soms valt m`n scherm/laptop even uit voor een seconde of 2, en gaat daarna wel weer zelf aan. Ook is hij wat trager geworden (wellicht dat dit gewoon zo gaat na een jaar?).
Ik heb geen bijzondere programma's die ik draai op het moment dat hij uitvalt, dit kan zijn van het mailen/youtube-en, tot aan het gebruiken van een programma om MRI scans mee te bekijken.

Ik heb gezocht op type naam, maar kon hier niks over vinden.

Enig idee wat ik kan gaan doen? Of iemand met hetzelfde probleem die hier een oplossing voor heeft kunnen vinden?

Ik vond het trouwens zeer opvallend, dat ik een mail van Dell (?) kreeg of ik mijn service niet met nog een jaar wilde verlengen. Na het niet reageren op de mail, vond ik het een beetje raar dat precies nadat moment er iets mis gaat met m`n laptop :/

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp, dan kreeg je die mail van Dell omdat je maar een jaar garantie had.
In dit geval zou ik die garantie dus 'verlengen' en vervolgens de laptop als defect/met kuren laten repareren.

Stel dat dit niet gaat, ga dan als volgt te werk omdat de garantie toch al vervallen is:
- Maak de laptop open en maak hem vanbinnen vrij van stof. (Dit veroorzaakt warmte die instabiliteit kan veroorzaken)
- Als het probleem hierna aanhoudt: Update/overschrijf je BIOS, want die kan nog wel eens corrupt/beschadigd raken.

Success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je krijgt bij dell altijd een mail of je de garantie wil verlengen als de garantie bijna afloopt.

Over het algemeen doet dell niet al te moeilijk over productiefouten na de datum van aankoop. Dat is dus optie 1, als dell niets wil doen dan zou je de heatsink eens kunnen uitspuiten met een compressor. Vaak zit er een boel stof in. Misschien kan je dat beter doen voordat je contact opneemt met dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Heb ook eigenlijk al vanaf het begin dat m`n scherm
zich ineens gaat aanpassen aan het 'licht' waardoor m`n scherm of zeer
donker of heel licht wordt, maar dit is nu ook vaker dan voorheen.
Toch even contact opnemen met Dell, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft niets met dell te maken, maar met ultra brakke grafische kaart drivers.. De intel IGP (dacht ik, het kan ook de ATI of nvidia kaart zijn) heeft een feature genaamd dynamisch contrast. Die moet je uitzetten. Via google is er vast meer te vinden.