• Roffeltweakers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-02-2023
Door de bomen het bos niet meer zien is voor mij i.i.g. ergvan toepassing op gebied van een LED TV kopen.

Wat mij ondertussen is verteld:

Philips Hz. deel je door 4. De zgn. 200Hz is dus gewoon 50Hz.
Samsung deel je door 2. 200Hz is daar werkelijk 100Hz.

Philips 200Hz (50Hz dus eigs) hebben geen Philips software, maar software van een Japansbedrijf waar ze nu mee samenwerken.

De series 8000 en 9000 van Philips zijn nog met Sharp monitor. De rest (de nieuwere modellen) wordt tegenwoordig geleverd met beeldschermen van het veel mindere Vestel.

Sharp zal in de meeste Tv merken zitten en is daardoor goedkoper dan Samsung, die als enige zijn eigen monitoren maakt. Samsung beeldschermen zijn overigens net zo goed als Sharp. Sharp heeft door hun grote productie ook goed kunnen doorontwikkelen en is één van de beste kwaliteiten en mooiste beeldschermen. (tegenwoordig ook met de gele pixel erbij i.p.v. alleen rood, groen en blauw)

Samsung kan het snelste surfen met de ingebouwde webbrowser omdat de processor beter is.

Philips en Sharp modellen surfen langzamer.

Goed,
tot zover wat ik nu gehoord heb.

Wat dan nu te kiezen? Philips 8 en 9000 series zijn mij te duur. Samsung met internetbrowser en Smart TV, opnamefunctie naar harddisk, is ook net boven mijn budget.
Dus dan blijft de Sharp over lijkt mij. Op advies van een in mijn ogen betrouwbare verkoper met veel vakkennis, heb ik nu interesse in een Sharp 32LE630 (81cm is voor mij max) enige wat ik minder vind is dat hij wat bredere randen heeft dan Philips en Samsung.

Ik heb hem bekeken in de winkel en zag zo niet echt verschil met een philips 9000 serie die eronder stond.

Wie heeft hier kennis van en wil zijn kennis delen? Ik hoor het graag!!

Bvd en vr,gr. Ron 8)7

Verwijderd

Wat is het budget?
Waarom zo klein?
Waarvoor ga je de TV precies gebruiken?
Waarom geen Sony?

:)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 21:31 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:05
Hertzen en megahertzen worden al jarenlang gebruikt als verkoop-feature; je moet echt verstand van de achterliggende technieken hebben om het getal goed te kunnen interpreteren (ofwel: geloof zo'n verkoper op dit gebied gewoon niet).

De rest klinkt eerlijk gezegd ook als grotendeels duimzuigerij. De betere tip: lees recensies; lees daarna meer recensies. En ga wat snelheid betreft zo'n TV in de winkel uitproberen.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

Met een le630 heb je gewoon een mooie TV... zeker als €500/550 blijkbaar te veel is, waar de nieuwe 32" 100hz+ modellen nu beginnen (philips 32pfl5507, samsung 32es6100). maar wat is je vraag precies?

--
Gebaseerd op beeldverwerkingsopties klopt het Hz verhaal wel hoor, een 200hz philips heeft geen perfect motion, een 200hz samsung wel motion plus. maar mbt Vestel enzo zet ik daar ook wat vraagtekens bij.
Mooi verhaal om je goed te laten voelen over Sharp, wat niet nodig is omdat ze gewoon mooie tv's kunnen maken (qua beeld dan, software niet altijd en ook goedkope zooi helaas) maar ze hebben hier in NL inderdaad die reputatie niet.

[ Voor 61% gewijzigd door mr.paaJ op 10-07-2012 22:00 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Roffeltweakers
@Funkyfy en mr.paaJ.
Hij is voor in de woonkamer, ik zit er 2 meter vanaf, dus ik wil niet groter. Het budget is ronde de 400 euro. De Philips 32pfl5507 kan ik daarvoor afhalen bij tvaudio, maar dan heb je een Vestel scherm dus. Die le360 kan ik daar ook voor 400 halen. De vraag is dus, wat is nu een goede TV volgens jullie?

@vanaalten:
heb al veel recensies gelezen en daardoor bijna de 32pfl4007 gekocht met 200Hz (not!). Gelukkig wilde de verkoper mij goed inlichten en weerhield hij mij van de aankoop van deze tv die ik via hun site gereserveerd had. Hij verkocht dus niets, maar heeft er nu wel een geintresseerde klant bij. Verder kunnen recensies natuurlijk ook door tv verkopers geschreven worden. Vandaar dat ik hier vraag, hier zijn veel mensen met kennis immers.

Waarvoor dank! Als jullie mij, en anderen die dit lezen, verder kunnen helpen dan graag!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ga die 5507 eens zelf bekijken, die ziet er gewoon prima uit ongeacht wat voor scherm er in schijnt te zitten ;)
Het is grofweg de Sharp LE630 (= Philips PFL6606) met 3D mogelijkheid.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 16:23

Gutteguttegut

CEO of TFD

Die extra gele pixel zit toch alleen in de top modellen van Sharp en dus niet in de low budget modellen?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Je hebt geluk als je een goede verkoper treft.

Toen ik ging shoppen hadden ze een TV staan die een bluray film stond af te spelen en op de rest hadden ze analoge kabel aangesloten.
Een echtpaar had de keuze snel gemaakt: "we willen die daar, want die is zo mooi scherp!". En weer het model met de hoogste marge verkocht.
Toen ze vroegen "En de DVD speler, kunnen we die gewoon met de scart kabel aansluiten?" was het antwoord "ja hoor, dat kan".
Die mensen kregen later vast nog een bluray speler aangesmeerd!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Gutteguttegut schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:44:
Die extra gele pixel zit toch alleen in de top modellen van Sharp en dus niet in de low budget modellen?
klopt, dat verhaal heeft niets met de 32" toestellen te maken maar is illustrerend voor de technische vooruitstrevendheid van Sharp :)
3 jaar garantie is zeker ook genoemd?

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Roffeltweakers schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:57:
Sharp zal in de meeste Tv merken zitten en is daardoor goedkoper dan Samsung, die als enige zijn eigen monitoren maakt. Samsung beeldschermen zijn overigens net zo goed als Sharp. Sharp heeft door hun grote productie ook goed kunnen doorontwikkelen en is één van de beste kwaliteiten en mooiste beeldschermen. (tegenwoordig ook met de gele pixel erbij i.p.v. alleen rood, groen en blauw)
Ik heb in een review gelezen dat Quattron weinig of niets aan de beeldkwaliteit verbetert omdat de video bron toch in RGB is.
The unfortunate truth is that widened colour gamuts have almost no real-world use in consumer TVs. Playing back content designed to be viewed with one colour gamut (HDTV Rec.709) on another colour gamut (Sharp’s own proprietary “Quattron” gamut) does not enhance the picture quality – in fact, it does quite the opposite. For Sharp’s impressive engineering feat to have any practical use, the company would have to get the LC46LE821E’s unique colour gamut standardised and accepted by the content production community.
Edit: Deze review van Techradar is juist weer heel positief over dezelfde TV.
The set's colour response, for instance, is utterly spectacular. We'd been prepared for some degree of colour improvement, but the range, purity, dynamism and simple believability of its colour palette across all sources is startling.

[ Voor 15% gewijzigd door Ploink op 11-07-2012 00:11 ]

• Roffeltweakers
blijft moeilijk om nu de juiste tv te kiezen.

heeft iemand de philips 32pfl5007, de sharp le630 en een Samsung 6300 naast elkaar gezien misschien?

de 5007 ziet er iig erg strak uit
de sharp heeft inderdaad een mooi beeld, maar is het echt mooier en scherper?
de samsung is ook erg fijn, mooi beeld, mooi uiterlijk, iets duurder dan de twee, maar is het beeld net zo goed als de sharp?

denk..denk..

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
Roffeltweakers schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:03:
blijft moeilijk om nu de juiste tv te kiezen.

heeft iemand de philips 32pfl5007, de sharp le630 en een Samsung 6300 naast elkaar gezien misschien?

de 5007 ziet er iig erg strak uit
de sharp heeft inderdaad een mooi beeld, maar is het echt mooier en scherper?
de samsung is ook erg fijn, mooi beeld, mooi uiterlijk, iets duurder dan de twee, maar is het beeld net zo goed als de sharp?

denk..denk..
Heb je al aan het geluid gedacht? Ik heb ooit zo'n 3cm dikke Samsung TV gehoord, en dat was bagger.
Kon het nieuws niet eens volgen, wat een koekblik geluid zeg.

Verder zou ik gewoon doorsparen tot je wat meer te spenderen hebt. Je kunt volgens mij beter even wachten en straks een acceptabelere TV hebben dan de komende jaren met zo'n net-niet TV opgescheept te zitten.
Wat mij opviel toen ik van een 82cm CRT TV over stapte naar een LCD was dat het allemaal kleiner lijkt. Dus voor een meter of twee afstand kan groter dan 32" best wel.

• JoeB2C
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:18
Heb je de Panasonic L32e5 al bekeken? Die schijnt een erg goed schermpje te hebben (IPS).

( pricewatch: Panasonic Viera TX-L32E5 )

• Roffeltweakers
DE TEST!!!

Gewoon dus kijken in de winkel...

Onze uiteindelijke keuze op een rijtje laten zetten: Sony 32HX75 - Sharp 32LE630 - Philips 5007

De Philips valt eigenlijk direct af, waarschijnlijk vanwege het niet Sharp beeld, maar Vestel scherm wat de nieuwere modellen hebben. het is i.i.g. veel waziger en doffer. Plus de zgn. 400Hz zal ca. 70-80 échte Hz zijn. Dat wil je toch niet voor je geld?

De Sony 100Hz heeft erg strak beeld. Mooi contrast, mooie kleuren, zwart is goed.
De Sharp 100Hz net zo en zwart is ook echt prima zwart.

Maar dan ben je er natuurlijk nog niet!
Want hoe staan ze afgesteld?
- Alles even dynamisch gezet, of i.i.g. iets wat daar op lijkt. De Sony lijkt het te winnen. Beide beelden zijn echter heel hard en schreeuwerig. De Sony nog het meest. Prima voor de verkoop in de winkel, minder als je er in je huiskamer een paar uur achter zit, erg vermoeiend dan lijkt me.
- Bij de Sharp kan je zelf je favoriete instellingen doen terwijl je naar 2 keuzes kijkt. Vind je het linker of rechter beeld beter? Met de Sony ook nog even geknutseld... het resultaat is (voor mij en een vriendin die mee was) dat de Sharp toch echt het mooiste beeld heeft.

De Sharp 32LE630 is voor ons de winner! Een dikke pluim voor Maarten van Tvaudio Utrecht. Ondanks dat hij geen verkoop maakte met de 2 bestelde TV's, gingen wij met legen handen, maar wel een goed advies naar huis. Deze Sharp was tezamen met de Samsung 6300 in ons budget (400-500 euro) en onze wensen, tevens zijn keuze.

Iedereen bedankt!
Pagina: 1