Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• wesseln
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 16:44
Medetweakers,

Mijn vriendin studeert in belgie en heeft een android telefoon met een prepaid kaartje. We whatsappen altijd als ze op dr kamer is omdat ze daar wifi heeft.

Nu zat ik laatst te denken....zou het niet mogelijk zijn om de 3G verbinding aan te zetten, met een script dat alleen whatsapp verbinding mag maken. Die text die verzonden word is namelijk vele malen goedkoper dan een smsje versturen.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Heb je toch geen script voor nodig?
Je kan via accounts & synchronisatie alles uitzetten (twitter, gmail, facebook etc) behalve whatsapp. Stel zoeken naar updates en installeren daarvan op Wifi only in de Play Store.
Moet ze alleen niet gaan browsen als ze op 3G zit..

En anders een firewall, bv Droidwall?

[ Voor 7% gewijzigd door MaximusTG op 10-07-2012 18:53 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Dat wil prima inderdaad, bovendien zou ik dan bij netwerk gsm-only (gprs data) switchen, 3g verbruikt veel meer accu en voor whatsapp is gprs snel genoeg.

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 22:32

pathfinder2k

is hier...

Kijk je wel eventjes in de voorwaarden die je vriendin is aangegaan over datakosten in het buitenland. Bijvoorbeeld het afronden van datapakketjes naar boven enzo... dat kan nogal eens duur worden.

• wesseln
Dank jullie wel! Droidwall is een perfecte oplossing! Ze zit bij vodafone prepaid. 0,33 cent per MB in NL en 0,83 cent in het buitenland. Superduur, maar voor whatsapp ideaal.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 16:43
Misschien overbodig maar wel interessant om te weten, in Nederland rekent Vodafone bij prepaidklanten per 15 minuten verbinding af als je geen bundel afsluit. Het maakt niet uit hoeveel MB je verstuurt, het gaat alleen om de tijd.

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ja maar wat pathfinder2k zegt is wel belangrijk. Providers ronden af, Vodafone geloof ik naar 10kb. Dus dan kost elke datasessie die de telefoon opzet en weer afsluit je sowieso 10kb. Hoe dit met whatsapp zit weet ik niet, maar het zou dus best eens een dure grap kunnen worden als elk berichtje (ook ontvangen) en elke poll naar de server je 10kb kost. Let dus wel even op!

Permanent wintericon!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:42
@Wokkels, en dat kost veel geld met 5 euro per MB.
Prepaid internet zonder bundel is een duur geintje.

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Dankzij jeroen3 @TS: hoe kom je in vredesnaam bij €0,83 per MB in het buitenland? Volgens dit document (volgens de Vodafone-site de actuele prepaid-tarieven) kost internet op je mobiel prepaid in passport-landen je €3,95 per MB, en wordt het afgerond op 20kb.
Niet echt heel gunstig dus...

Permanent wintericon!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Zo, I stand corrected! :)

Nieuwe tarieven per 1 Juli. Stom zeg van de Vodafone-site :+
Ik zie ook dat ze per 1kb afronden tegenwoordig. Best gunstig dus :)

[ Voor 20% gewijzigd door Wokkels op 11-07-2012 14:25 ]

Permanent wintericon!

• wesseln
Het gaat inderdaad om de tijd zijn we achter gekomen.....na een uurtje was ze 5 euro kwijt. Geen aanrader dus.
Pagina: 1