Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pixeljunk_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-11 12:55
Beste medetweakers,

Ik ben al een paar weken opzoek naar een nieuwe laptop. Ik heb twee modellen op het oog, de Sony Vaio S13 2012 en de Sony Vaio S15 2012, gezien ik opzoek ben naar een laptop die mooi kwa design is en ook nog wat power in huis heeft (casual gaming) leken mij deze laptops de beste keus. Ik loop alleen tegen een probleem aan, ik kan niet kiezen! Het gaat mij met name om de schermgrootte. Ik vroeg me af wat jullie meningen zijn m.b.t. tot de schermgrootte, wanneer zou je voor een 13'' gaan en wanneer voor een 15''? Ik wil i.i.g. niet het gevoel hebben dat ik een baksteen meesleep als ik onderweg ben al weet ik dat de 15'' laptops van tegenwoordig ook niet meer zo zwaar zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

15" vind ik zelf te groot om mee te slepen. Ik werk nu met een 13.4" notebook, en dat vind ik eigenlijk al tegroot, m'n volgende zal daarom weer 11 of 12" worden. Ik heb geen zin in gesleep met grote notebooks. Ik heb wel eens met 15" en 17" notebooks gewerkt, en hoewel je dan wel een redelijk schermoppervlak hebt, vind ik ze dan weer wat minder makkelijk mee te slepen in m'n tas.
Ik zou dus voor de 13" gaan.

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 13:16

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Casual gamen zal met beide niet geweldig zijn (de S15 heeft namelijk 'al' een 640m LE, wat niet staat voor limited edition in de zin van beter maar juist een flink stuk slechter dan de standaard 640m die dan weer wel uitermate geschikt is voor casual gamen). Ik zou persoonlijk een S15 niet te groot/te zwaar vinden om mee te nemen, maar een S13 is inderdaad weer net iets makkelijker mee te nemen. Het beste kun je in de winkel kijken of je 15 inch nog acceptabel vindt qua grootte want het gewicht van die S15 is echt niet veel meer dan die van de S13.

Grillmeister

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
RoofTurkey schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:23:
Casual gamen zal met beide niet geweldig zijn (de S15 heeft namelijk 'al' een 640m LE, wat niet staat voor limited edition in de zin van beter maar juist een flink stuk slechter dan de standaard 640m die dan weer wel uitermate geschikt is voor casual gamen). Ik zou persoonlijk een S15 niet te groot/te zwaar vinden om mee te nemen, maar een S13 is inderdaad weer net iets makkelijker mee te nemen. Het beste kun je in de winkel kijken of je 15 inch nog acceptabel vindt qua grootte want het gewicht van die S15 is echt niet veel meer dan die van de S13.
valt wel mee hoor die 640M le...

Gelukkig zijn er al positieve overklok verhalen
Regeneration in "[Ervaringen] Sony vaio SE-serie - Deel 1"

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10