Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wie kent een goedkope KVM over Net oplossing 2-4 port

Pagina: 1
Acties:

• gepebril
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03-2023
Hallo,

Ben al een paar uur aan het Googlen alleen kom ik er niet helemaal uit. Voor een projectje ben ik op zoek naar een oplossing om ten minste 2 computers (Windows + Linux) op afstand te besturen. Ik heb veel ervaring met Teamviewer, echter ik wil ook kunnen herstarten, BIOS kunnen aanpassen etc. Daarvoor zijn er KWM switches. Alleen vind ik de meeste product info erg veel vakjargon bevatten alsof je precies weet wat je hebben wilt. Ik ben op zoek naar:
- Niet te duur
- 2 of 4 computers
- VGA, USB (toetsenbord + muis)
- Over WAN kunnen (max 1 Mbit)
- audio niet nodig
- voorkeur: bedienen vanuit de browser

Bestaat dit en wie kent er systeem

Alvast hartelijk dank.

• gepebril
apart, niemand ervaring hiermee?
Heb zelf iets gevonden: http://intrl.startech.com...-Virtual-Media~SV441DUSBI
Alleen begrijp ik niet hoe je hier de servers aansluit, en dan doel ik op muizen en toetsenborden. Er zitten wel 4x een VGA ingang op, maar niet 4x een muis en 4x een toetsenbord aansluiting. De manual http://sgcdn.startech.com...SBI_Manual/SV441DUSBI.pdf geeft hierover ook geen duidelijkheid. Wie weet meer?

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-11 14:05
Als ik even vlug kijk dan lijkt het mij dat het keyboard en muis signaal meegestuurd wordt over de kabel waar ook de vga over loopt. Aan de kant van de kvm zit een grijze aansluiting, aan de andere kant een blauwe vga aansluiting met twee USB aansluitingen.

• gepebril
@itsValium,
Ik blijk een verkeerde aanname gedaan te hebben.
Op deze KVM switch zit 4x een PC x aansluiting (x= 1 t/m 4) dit is geen VGA, echter blijkt een kabel te zijn die uitmond in ten minste 1x VGA en 1x USB. Dus zal dan denk ik nog iets als http://www.alibaba.com/pr...Y_splitter_USB_cable.html of http://www.alibaba.com/pr...y_splitter_usb_cable.html nodig hebben om muis en toetsenbord aan te kunnen sluiten. Zal eens een mailtje aan de producent wijden, apart dat de kabels niet helder in de manual vermeld worden.

[ Voor 28% gewijzigd door gepebril op 11-07-2012 18:26 ]

• ItsValium
Waarom zou je nog die splitter nodig hebben? Uit ervaring weet ik dat dit soort bekabelingen geen splitter nodig hebben en de ene usb aansluiting gebruiken om zowel muis als keyboard door te sturen naar de aangesloten PC/server. Dus die ene usb draagt beide en hoeft niet gesplitst te worden.

Ikzelf maak gebruik van een 16-poorts kvm met soortgelijke kabels en werkt prima!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11 20:52
Ik gebruik de volgende om over het algemeen mijn laptop te docken, maar ook mijn server te kunnen checken mocht het eens nodig zijn:
pricewatch: Aten CS22U

Enkel monitor en 2x USB voor tobo en muis. Ik meen ooit te hebben gelezen dat deze kan wisselen met de scroll-toets, maar je krijgt een soort afstandsbedieninkje erbij met een knop, scroll lock werkt niet bij mij. Op afstand zou je natuurlijk best VPN kunnen gebruiken voor beide PC's, daar hoef je de KVM-switch niet voor te gebruiken.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:25
gepebril schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:12:
Zal eens een mailtje aan de producent wijden, apart dat de kabels niet helder in de manual vermeld worden.
Als je kijkt onder het tabje 'Accessoires' staan daar gewoon de kabels vermeldt, hier staan er nog meer:

http://nl.startech.com/Se...%93+USB+KVM+Switch+Cables
Omdat een muis één USB aansluiting nodig heeft en één toetsenbord ook
Kan gewoon via een enkele usb-stekker, net zoals bv een ontvanger van een keyboard/mouse deskset.

[ Voor 30% gewijzigd door Nielson op 11-07-2012 19:24 ]

• gepebril
ItsValium schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:08:
Waarom zou je nog die splitter nodig hebben?
Omdat een muis één USB aansluiting nodig heeft en één toetsenbord ook. Of zijn er al technieken die zeg maar de zelfde kabel onder water voor 2 devices gebruiken.....dus time based division, heet dat geloof ik.

• gepebril
Op afstand zou je natuurlijk best VPN kunnen gebruiken voor beide PC's, daar hoef je de KVM-switch niet voor te gebruiken.
Ja, Teamviewer is een mooi product, alleen werkt dat pas als iemand dat geïnstalleerd heeft. Daarnaast zit je nog met BIOS en wat als het OS nog niet geïnstalleerd is....

• ItsValium
dat is net het mooie aan de usb aansluiting, je kan er meerdere signalen tegelijk over sturen, denk bijvoorbeeld aan een usb hub die met één kabel aan je pc hangt maar waar op de hub meerdere apparaten aangesloten zitten. Over die ene kabel naar je pc lopen er ook meerdere signalen. Net zoals bij die KVM die je linkte. Geen splitters nodig dus.
Pagina: 1