E-mail programma's: wat zijn goede?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06-2021
Binnenkort schakel ik over van Windows XP naar Windows 8 en dan moet ik naar een ander e-mail programma overschakelen.
Ik heb een tijd lang met veel plezier met Outlook Express gewerkt, maar met Windows 8 werkt dat niet meer.
Ik zoek een alternatief en zou daar graag wat adviezen voor willen hebben.

Wat zoek ik in een e-mail-programma?

- Ik wil nog wel eens spelen met smiley's en wil graag gevarieerde en leuke lettertypes gebruiken, net als in Outlook Express. Ik moet mijn mails een beetje kunnen opleuken :)
- Ook moet het het POP-protocol aankunnen, wat mijn vaste e-mail account nodig heeft.
- Het hoeft niet uitgebreid want het is voor thuis-gebruik. Heb geen behoefte aan kantoor-achtige features zoals kalenders.

Wat ik NIET wil:
- Windows LIVE mail. Ik heb daar in het verleden wat problemen mee gehad ( contactpersonen foetsie ) en verder geloof ik dat het geen POP-protocol ondersteunt ( weet niet zeker )

Graag jullie mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Thunderbird?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:53
Het 'opleuken' van mails met smileys en lettertypes is net zo erg als het schrijven van briefjes op geparfumeerd papier. Leuk als je een meisje van 7 jaar bent, maar verwacht niet dat je serieus genomen wordt.

Om een antwoord op je vraag te geven: Thunderbird.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Live mail ondersteund het pop protocol, en is een prima vervanger van OE. (wat mijn betreft)

Verder zal je zelf moeten testen/ondervinden wat je fijn vind werken kwa interface/opties/etc.

http://email.about.com/od...ts/tp/free_email_prog.htm
http://www.makeuseof.com/tag/free-email-clients-windows-7/
http://www.techsupportalert.com/best-free-email-client.htm

Gmail ondersteund ook het toevoegen van (meerdere) pop accounts, ik persoonlijk vind dat prima werken.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 10-07-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
Bedankt voor de adviezen; ik ga ze allemaal eens bekijken.
En Antaresje: Er zijn situaties dat een mens zichzelf vooral niet te serieus moet nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus? Outlook Express wordt ook niet meer ontwikkeld maar heeft tot nu toe altijd voldaan. Kennelijk is er geen behoefte aan constant het nieuwste van het nieuwste draaien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-06 22:41
Gewoon een gmail account nemen, ben je voor altijd klaar. Google zorgt voor backups.

:( ;) ;) >:) :> :P :9 ==> Daar kun je ook hier mee spelen.

[ Voor 30% gewijzigd door Toad op 10-07-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Thunderbird is ook de eerste die in mij opkomt.
Wat die kleurtjes en smileys betreft: ik zou ze weglaten uit mijn mails (zelfde reden als Antaresje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grol4
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Windows 8 heeft ook een mail-app, is dat niet iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-06 12:18

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tsurany schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:48:
Dus? Outlook Express wordt ook niet meer ontwikkeld maar heeft tot nu toe altijd voldaan. Kennelijk is er geen behoefte aan constant het nieuwste van het nieuwste draaien.
Dan is het nog steeds geen goed advies om voor een mailclient te gaan waarvan het onzeker is of en hoe veel security patches er nog van uit gaan komen.

Ik zou ofwel overstappen op Live Mail omdat dat de directe opvolger is van OE, of als er budget is eventueel overstappen op de grote broer Outlook.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Met ^^Toad

Waarom gebruik je niet gmail?
Daar kun je ook gewoon je POP-mail ophalen en je kunt overal gemakkelijk bij je mail.
E-mail lokaal opslaan vind ik (voor persoonlijk gebruik) niet meer van deze tijd.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-06 10:41
Ik tik je topic in ieder geval even naar Officesuites en -software, das de juiste plek voor mail clients.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
mutt, emoticons doen het prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wikipedia: Comparison of email clients is misschien een handig startpunt voor je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Bij deze vraag viel mij spontaan Incredimail in. 8)
-doe toch maar Thunderbird-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-06 05:11

@r!k

It is I, Leclerq

Smileys? Dan is het tijd voor INCREDIMAIL!!!!

edit:
damn blinkenlights was me voor

[ Voor 34% gewijzigd door @r!k op 10-07-2012 18:10 ]

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

blinkenlights schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:08:
Bij deze vraag viel mij spontaan Incredimail in. 8)
-doe toch maar Thunderbird-
Ja, daar is mijn oma ook heel gelukkig mee :X

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Postbox! Werkt perfect=D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je je mail wilt 'opleuken' IncrediMail of anders Thunderbird.
NMe schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:59:
[...]

Dan is het nog steeds geen goed advies om voor een mailclient te gaan waarvan het onzeker is of en hoe veel security patches er nog van uit gaan komen.

Ik zou ofwel overstappen op Live Mail omdat dat de directe opvolger is van OE, of als er budget is eventueel overstappen op de grote broer Outlook.
Ik zelf maak gebruik van een erg oude versie van Thunderbird en wel Thunderbird 2. Doet precies wat ik wil: MAILEN. Geen fancy tabbladen, geen onnozelen 'autodetect pop settings' and please let me help you send this large attachment service.
Het gehele 'security patches' verhaal is volgens mij ook een beetje overrated, iig was betreft de gemiddelde Tweakers. Een beetje nadenken waar je op klikt scheelt ook al een hoop
Antaresje schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:10:
Het 'opleuken' van mails met smileys en lettertypes is net zo erg als het schrijven van briefjes op geparfumeerd papier. Leuk als je een meisje van 7 jaar bent, maar verwacht niet dat je serieus genomen wordt.
_/-\o_

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-06 12:18

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Freekers schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:15:
Het gehele 'security patches' verhaal is volgens mij ook een beetje overrated, iig was betreft de gemiddelde Tweakers. Een beetje nadenken waar je op klikt scheelt ook al een hoop
Ik heb het over security, niet over mailtjes met malware. Thunderbird heeft sinds versie 2 wat exploits gekend waarmee kwaadwillenden via een mailtje code konden uitvoeren, ook zonder dat je dat mailtje opent. Die dingen zijn allemaal gepatcht maar als jij die patches niet installeert ben je dus kwetsbaar, of je nou voorzichtig bent of niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
Nou, keuze genoeg, 22 reacties!
Ik had trouwens op een super-serieus forum niet een ietwat lichtjes bedoelde opmerking moeten maken over smileys en lettertypes. Dat schijnt moeilijk te liggen ;)

Toch bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

NMe schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:59:
Daar kan ik echt niet wakker om liggen eigenlijk.
Helaas betaald maar hij werkt wel erg fijn ja.
Hanterp schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:21:
Nou, keuze genoeg, 22 reacties!
Ik had trouwens op een super-serieus forum niet een ietwat lichtjes bedoelde opmerking moeten maken over smileys en lettertypes. Dat schijnt moeilijk te liggen ;)

Toch bedankt allemaal!
Hier heerst de gewoonte om bepaalde normen en waarden op te dringen aan anderen, moet je even aan wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04
Tsurany schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:27:
[...]
Daar kan ik echt niet wakker om liggen eigenlijk.
Totdat je, zoals ik een keer, een mailtje ontvangt met een virus en dat zonder deze te openen, het virus zijn werk al gaat doen. Ik werd zelfs tijdelijk afgesloten door de provider omdat mijn PC meteen deel uitmaakte van een botnet o.i.d.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mercarra schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:33:
Totdat je, zoals ik een keer, een mailtje ontvangt met een virus en dat zonder deze te openen, het virus zijn werk al gaat doen. Ik werd zelfs tijdelijk afgesloten door de provider omdat mijn PC meteen deel uitmaakte van een botnet o.i.d.
Dan wellicht wel ja, tot die tijd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
Mercarra schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:33:
[...]

Ik ben nogal voorzichtig waar het beveiliging betreft dus zal ik me maar even bedenken of Thunderbird dan een goede keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

grol4 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:55:
Windows 8 heeft ook een mail-app, is dat niet iets voor je?
Alleen wordt daar het pop protocol nog niet in ondersteund, enkel Gmail/Hotmail/Excange
Pagina: 1