Crosshybride.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragrootenboer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-04 19:59
Ik wil dus zo'n fiets gaan aanschaffen. Eigenlijk wil ik er alleen maar de weg mee op, en dus geen bossen/bospaadjes. Deze fietsen staan mij meer aan dan een echt Racefiets, wat uiteindelijk ook voor langere ritten zal zijn denk ik.

Mijn budget is max 450€, aangezien ik een beginner ben wil ik natuurlijk niet gelijk de hoofdprijs betalen. Nu heb ik natuurlijk zelf al wat rondgekeken. En ik zal zometeen hieronder de fietsen opsommen.

De eerste lijkt mij een echt budgetkeuze, maar ondanks dat ziet de fiets er goed uit. De afmontage's heb ik niet veel verstand van dus het zou fijn zijn als jullie mij daar ook in kunnen adviseren.

Fiets 2 is een model uit 2011, alleen wel van het wat bekendere merk Trek. Het viel mij op dat deze een starre voorvork heeft en geen verende. Heb ik een verende nodig?

Verdere fietsen en info van harte welkom. Op de site van 12gobiking staan ook nog de Merida Crossway 100. Ik heb alleen geen idee of dit ook goeie fietsen zijn.

1. http://bikesplaza.nl/cros...bike-21-speed-acera-12352

2. http://www.12gobiking.nl/...rek_bikes_72_fx_2011_2011

Groeten!

http://www.12gobiking.nl/crosshybride/cross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Als het alleen weg is, geen terrein, dan kun je ook nog kijken naar een fitness bike. Bijna een racefiets, maar met een meer comfortabel.recht stuur en minder diepe zit. Grootste Verschil met de crosshybride is de afmontage, wat meer race gercht is, vaak een vaste voorvork, smalle bandjes, groter verzet. Moet je dus wel bepalen of je gaat voor de sportiviteit, of de meer comfortabele zit van een crosshybride.

Zie dat ze bij bovenstaande site bij elkaar staan, de verschillen zijn soms ook minimaal. Maar vooral de vaste vork maakt verschil, zowel qua zithouding, alsook in comfort. (En service).

[ Voor 18% gewijzigd door _ferry_ op 10-07-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragrootenboer
Ja klopt, er staat ook soms bij Fitness-bike. Maargoed, met vaste voorvork heeft dus een betere zithouding? De sturen zien er nagenoeg gelijk uit? Een comfortabele zithouding is natuurlijk altijd beter. En het is alleen voor op de weg ja. thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

starre fietsen zijn lichter en dus prettiger.. vering is alleen maar zwaar en nutteloos op de weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou ook geen vering nemen. Kost energie, en het kan alleen maar stuk gaan. Een fiets op basis van een raceframe (28" velgen, lekker dunne bandjes), maar dan met een meer relaxte zithouding (door een ander stuur/stuurpen) is echt perfect voor op de weg. Zoiets als die Trek FX.

Ik heb zoiets zelf gebouwd op basis van een oud raceframe --> snars in "[Nostalgie] De Doortrapper / fixie ...". Omdat het zaakje zo weinig weegt (8,5 kilo) en Nederland zo plat is als een dubbeltje is, mis ik de versnellingen niet eens. Gewoon harder trappen.

De vraag is nog...wat ga je precies doen met je fiets?

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragrootenboer
Haha, vet man! Goed gedaan. Conditie op peil houden voornamelijk. Dus ik denk dat het wel iets wegheeft van wielrennen. Alleen vind ik zo'n fiets helemaal niks, plus dat ik geen lange tochten wil gaan doen. Max 2uur. Daar is zo'n Trek toch wel voor geschikt?

Edit, die fiets kan ik ook sneller pakken voor andere doeleinden. :D

[ Voor 12% gewijzigd door Ragrootenboer op 11-07-2012 15:35 ]

Pagina: 1