Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ja dit is een beetje een vraag met een erg weide scope, maar helaas is mijn keigoede Nokia E72 vorige week gestolen, en nu moet ik mij orienteren om een nieuwe GSM aan te schaffen. Echter ik heb eigenlijk geen idee waar te beginnen daar er tegenwoordig zulks een riante keuze is ... Hopenlijk kom ik eruit met jullie help ?

Waar gebruik ik mijn GSM voor?
- Bellen en gebeld worden, echt belangrijk !
- Vies veel SMS, maar geen MMS ofzo
- Email van 3 verschillende domain over SSL\TLS
- Navigatie zowel in stad als internationaal met de auto
- Beheer van mijn webservers, dus optie om SSH\Putty uit te kunnen voeren zou leuk zijn (optioneel)
- Browsen
- Skype is een plus, maar geen behoefte
- ik gebruik ook externe GPS-dongles via blauw-gebit
- Lezen van e-books
- Ondersteuning voor remote desktop via een VNC client zou een dikke pro zijn

Mijn voorkeuren:
- Zo min mogelijk ristricties in beheer van de software & phone, ik gebruik graag de aanwezige hardware 100% (dus helaas valt iphone af)
- Hardware: build quality van Nokia of iphone, en dus geen plastic troep
- Groter = beter, vooral voor het scherm
- Zwaarder = ook geen probleem ivm dat dit vaak een betere build quality inhoud
- Principieel heb ik er iets op tegen als de telefoon elke nacht aan de stroom moet, dus batterij-duur is wel belangrijk.
- touch-screen is ok, vooral als er dan een BT externe keyboard te krijgen is, openklap\schuif keyboard is mssg zelfs beter.
- Stability is a MUST !! ik haat crashende of slecht updatebare software.

Zo dat is dus een beetje het verlanglijstje. Zelf denk ik dus dat een windows-phone afvalt, symbium is zoiezo te beperkt, en er eigenlijk alleen android overblijft ??

Kan iemand mij advies geven over de boven genoemde punten, of een useful duscussie openen ? Kan elke hulp gebruiken in mijn aankomende besluit

Groet
kamaradski

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:19
Aan jouw lijstje voldoet zowat elke Android phone wel... En bouwkwaliteit is iets waar over te twisten valt.

Misschien toevoegen hoe groot je het toestel het liefst hebt etc.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:26
Galaxy Note, want groot. Verder kan elke telefoon wat je wil.

Hij lijkt misschien wat licht voor zijn formaat, maar is echt vele malen degelijker dan de iPhone, die degelijk aanvoelt maar dat niet is.

[ Voor 78% gewijzigd door 418O2 op 10-07-2012 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guy's :)

- Hoe groot? groter is beter :) speciaal voor het scherm. maar moet wel in mijn hand passen natuurlijk.
- Bouwkwaliteit: net als mijn oude nokia moet ie af en toe eens kunnen stuiteren, zonder meteen aan een nieuw scherm of back-plate toe te zijn :)
- Ik zal zeker naar de Galaxy note kijken vanaaf, thanks.

Heb trouwens net de volledige tech-radar review gelezen voor de nokia lumina 900, hoewel Windows lijkt ie toch nog mee te dingen ... echter zal het daar moeilijk worden om bijv een goede putty-app voor te vinden denk ik.

http://www.techradar.com/...331/review#articleContent

ook de Sony Xperia S en de Samsung Galaxy S2 bekeken, maar nog niet besloten of deze nog in de race zijn, hebben toch wel veel nadelen eigenlijk.

Toch ook verbaast het mij dat de limina 900 en de Xperia geen mico-sd slot meer hebben, maar misschien kan ik er een kaart-lezer aan hangen via de micro-usb aansluiting :P Zou leuk zijn eens hans-on te kunnen voor een paar uurtjes voordat men tot koop overgaat van zoiets.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-11 18:35
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:38:
Thanks guy's :)

- Hoe groot? groter is beter :) speciaal voor het scherm. maar moet wel in mijn hand passen natuurlijk.
- Bouwkwaliteit: net als mijn oude nokia moet ie af en toe eens kunnen stuiteren, zonder meteen aan een nieuw scherm of back-plate toe te zijn :)
- Ik zal zeker naar de Galaxy note kijken vanaaf, thanks.

Heb trouwens net de volledige tech-radar review gelezen voor de nokia lumina 900, hoewel Windows lijkt ie toch nog mee te dingen ... echter zal het daar moeilijk worden om bijv een goede putty-app voor te vinden denk ik.

http://www.techradar.com/...331/review#articleContent

ook de Sony Xperia S en de Samsung Galaxy S2 bekeken, maar nog niet besloten of deze nog in de race zijn, hebben toch wel veel nadelen eigenlijk.

Toch ook verbaast het mij dat de limina 900 en de Xperia geen mico-sd slot meer hebben, maar misschien kan ik er een kaart-lezer aan hangen via de micro-usb aansluiting :P Zou leuk zijn eens hans-on te kunnen voor een paar uurtjes voordat men tot koop overgaat van zoiets.
Ik heb zelf een Xperia S en ben er erg tevreden mee, zit stevig in elkaar en werkt gewoon goed/snel ookal zit er geen Quad-core in.
Verder is het scherm gewoon heel erg mooi en scherp (hogere PPI dan de iPhone) een vriend van me heeft een Galaxy S2 en als ik dat scherm er naast zie valt vooral op hoe erg er een blauwige waas over dat scherm hangt, ook is het zichtbaar veel minder scherp.

De grootste nadelen van de Xperia S zijn eigenlijk al opgelost ook, de Android 4.0 update is pas geleden uitgerold in Nederland en de problemen met gele vlekken op de schermen kwam alleen bij de eerste hardware versies voor.

De Galaxy Note is ook een mooi toestel, de enige nadelen vond ik zelf dat ik hem te groot vond (5,3'') waardoor bedienen met 1 hand niet echt soepel ging en hij zou ook niet in al mijn broeken passen.
Verder zit er natuurlijk een Pentile scherm op en zolang je het niet vergelijkt met andere toestellen valt dat niet op maar als je dat wel doet valt het toch wel op dat alles wat meer kartels heeft.

Als ik jou was zou ik gewoon even langs een winkel gaan en verschillende toestellen uitproberen en vergelijken, denk dat je dan de beste keuze kan maken. :)

Verwijderd

2e hands Nokia N900

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Note.
Anders een goede simpele telefoon voor bellen en sms-en en een goede tablet voor de rest.
Pagina: 1