Hallo iedereen,
Ja dit is een beetje een vraag met een erg weide scope, maar helaas is mijn keigoede Nokia E72 vorige week gestolen, en nu moet ik mij orienteren om een nieuwe GSM aan te schaffen. Echter ik heb eigenlijk geen idee waar te beginnen daar er tegenwoordig zulks een riante keuze is ... Hopenlijk kom ik eruit met jullie help ?
Waar gebruik ik mijn GSM voor?
- Bellen en gebeld worden, echt belangrijk !
- Vies veel SMS, maar geen MMS ofzo
- Email van 3 verschillende domain over SSL\TLS
- Navigatie zowel in stad als internationaal met de auto
- Beheer van mijn webservers, dus optie om SSH\Putty uit te kunnen voeren zou leuk zijn (optioneel)
- Browsen
- Skype is een plus, maar geen behoefte
- ik gebruik ook externe GPS-dongles via blauw-gebit
- Lezen van e-books
- Ondersteuning voor remote desktop via een VNC client zou een dikke pro zijn
Mijn voorkeuren:
- Zo min mogelijk ristricties in beheer van de software & phone, ik gebruik graag de aanwezige hardware 100% (dus helaas valt iphone af)
- Hardware: build quality van Nokia of iphone, en dus geen plastic troep
- Groter = beter, vooral voor het scherm
- Zwaarder = ook geen probleem ivm dat dit vaak een betere build quality inhoud
- Principieel heb ik er iets op tegen als de telefoon elke nacht aan de stroom moet, dus batterij-duur is wel belangrijk.
- touch-screen is ok, vooral als er dan een BT externe keyboard te krijgen is, openklap\schuif keyboard is mssg zelfs beter.
- Stability is a MUST !! ik haat crashende of slecht updatebare software.
Zo dat is dus een beetje het verlanglijstje. Zelf denk ik dus dat een windows-phone afvalt, symbium is zoiezo te beperkt, en er eigenlijk alleen android overblijft ??
Kan iemand mij advies geven over de boven genoemde punten, of een useful duscussie openen ? Kan elke hulp gebruiken in mijn aankomende besluit
Groet
kamaradski
Ja dit is een beetje een vraag met een erg weide scope, maar helaas is mijn keigoede Nokia E72 vorige week gestolen, en nu moet ik mij orienteren om een nieuwe GSM aan te schaffen. Echter ik heb eigenlijk geen idee waar te beginnen daar er tegenwoordig zulks een riante keuze is ... Hopenlijk kom ik eruit met jullie help ?
Waar gebruik ik mijn GSM voor?
- Bellen en gebeld worden, echt belangrijk !
- Vies veel SMS, maar geen MMS ofzo
- Email van 3 verschillende domain over SSL\TLS
- Navigatie zowel in stad als internationaal met de auto
- Beheer van mijn webservers, dus optie om SSH\Putty uit te kunnen voeren zou leuk zijn (optioneel)
- Browsen
- Skype is een plus, maar geen behoefte
- ik gebruik ook externe GPS-dongles via blauw-gebit
- Lezen van e-books
- Ondersteuning voor remote desktop via een VNC client zou een dikke pro zijn
Mijn voorkeuren:
- Zo min mogelijk ristricties in beheer van de software & phone, ik gebruik graag de aanwezige hardware 100% (dus helaas valt iphone af)
- Hardware: build quality van Nokia of iphone, en dus geen plastic troep
- Groter = beter, vooral voor het scherm
- Zwaarder = ook geen probleem ivm dat dit vaak een betere build quality inhoud
- Principieel heb ik er iets op tegen als de telefoon elke nacht aan de stroom moet, dus batterij-duur is wel belangrijk.
- touch-screen is ok, vooral als er dan een BT externe keyboard te krijgen is, openklap\schuif keyboard is mssg zelfs beter.
- Stability is a MUST !! ik haat crashende of slecht updatebare software.
Zo dat is dus een beetje het verlanglijstje. Zelf denk ik dus dat een windows-phone afvalt, symbium is zoiezo te beperkt, en er eigenlijk alleen android overblijft ??
Kan iemand mij advies geven over de boven genoemde punten, of een useful duscussie openen ? Kan elke hulp gebruiken in mijn aankomende besluit
Groet
kamaradski