Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ssvagent.exe security popups sinds laatste Java update

Pagina: 1
Acties:

• khunflip
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-03-2024
Als ik op links in internet explorer openklik, dan verschijnen sinds gisteren telkens irritante Microsoft Vista security allowance popups: "allow the program ssvagent.exe" op mijn scherm. Gisteren heeft een automatische Java update plaatsgevonden naar Java 7 update 5 en JavaFX 2.1.1.

Het is mij via andere internet fora duidelijk geworden dat het hier mee te maken heeft, maar ik heb nog nergens kunnen lezen hoe je er van af komt, of hoe je ssvagent.exe permanent kunt toestaan, zodat je deze irritante popups in Vista niet meer krijgt, want daarvan heb je er al genoeg in Vista.

Bij voorbaat dank.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ligt eraan welke 'irritante popup' je krijgt want dat laat je achterwege.

If UAC then deinstalleer Java.
If firewall then definieer een duidelijke firewall rule en dan ben je er ook vanaf.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Op deze pagina wordt gesproken over twee dingen:
  • Een bug in de Java software. Probeer eens Java te deinstalleren en opnieuw installeren.
  • Of het is een virus. Download MBAM, installeer deze en vervolgens updaten. Daarna booten in veilige modus en MBAM volledig laten draaien tot hij klaar is. Dit zelfde kan je ook doen met je AV.
Hopelijk heb je er wat aan. :9

• khunflip
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-03-2024
Dank jullie wel voor je hulp! :)

Ik ga eerst maar java herinstalleren, omdat ik reeds geprobeerd heb een firewall rule voor het programma ssvagent.exe te definiëren, maar mijn pc dit programma/deze executable nergens op mijn schijf kan vinden.

(Met de 'irritante Vista popups' bedoel ik overigens het welbekende fenomeen van het compleet zwart worden van je scherm en in het midden daarvan een kleine "allow this program to run" prompt, dat in Vista zo'n beetje elke keer verschijnt als je bijvoorbeeld bepaalde programma's opstart of iets update of download; User Access Control inderdaad...)

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

De ssvagent.exe zou in priciepe gewoon te vinden moeten zijn op je systeem. Hier op mijn werk pc staar hij in:
code:
1
C:\Program Files\Java\jre6\bin

Klinkt niet als helemaal kosher.