Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gratis pc project

Pagina: 1
Acties:
  • 501 views

• micbro777
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 09:09
Ik ben een paar weken geleden begonnen met een project.
Dat project is om mensen die geen pc kunnen betalen, of om een andere goede reden geen pc hebben, om die te helpen aan een pc te komen, die functioneert.
Hiervoor heb ik wel hulp nodig.
Hierbij dus mijn vraag aan jullie tweakers, om eens de zolder uit te pluizen voor oude pc onderdelen die tot stof aan het vergaan zijn. Van deze onderdelen wil ik dan computers bouwen en die dan gratis weg te geven aan de mensen die het echt nodig hebben.
Ik kan er niet voor betalen , omdat ik nog student ben en ook nog wel wat geld wil overhouden om nog eens in het jaar uit te kunnen ;)

Nu zul je je wel afvragen hoe ik op het idee ben gekomen, dat is vrij simpel. Ik heb een paar maanden geleden zelf een pc gebouwd en dat vond ik erg leuk om te doen en ook zeer leerzaam, waardoor ik het vaker wou doen. Dit is mijn manier om de maatschappij te kunnen helpen en ook nog eens mijzelf helpen mijn hobby te kunnen doen :) Een win- win situatie dus :)

Nu zullen bij sommige mensen misschien de belletjes afgaan, wat ik ze zeker niet kwalijk kan nemen, en denken dat ik een leuke pc voor mijzelf in elkaar wil zetten zonder ervoor te hoeven te betalen, of dat ik de pc's als ze af zijn door verkoop en er zo lekker winst op maak, dit is niet zo. Ik heb al een goede pc staan, en net ook nog een laptop sinds een paar weken die ook prima is (lenovo z580). Ja ik kan wel geld gebruiken, maar ja wie niet? Ik heb al een bijbaan en daar verdien ik genoeg mee om rond te komen :)
Mocht je het niet vertrouwen kun je altijd een berichtje sturen en dan zal ik proberen te laten zien dat ik goede bedoelingen heb :)

Vanavond gaat de eerste pc de deur uit naar iemand die een pc nodig heeft :)
Tips en trucs hoe ik het beter kan aanpakken zijn altijd welkom, omdat ik nog maar net begin en ik waarschijnlijk nog wel wat fouten zal maken ;)
Ook kun je het melden als je denkt iemand gevonden te hebben die een pc echt nodig heeft ;)

Welke onderdelen zoek ik?
Ik zoek alle onderdelen die van pas kunnen komen bij een pc voor iemand die niet al te zware processen hoeft te doen of te gamen. zoals een hardeschijf of een monitor, maar het kan ook iets zijn als een printer.
Ook zoek ik onderdelen die niet zo oud zijn dat je er tegenwoordig geen windows 7 op kan draaien, anders maak je iemand blij met een dooie mus ;)
Daarom hou ik de standaard bij moederboarden en processoren op een dual- core.

Ook software, met name windows 7 en office, is ook hard nodig. En om iedereen een illegale download versie te geven is ook niet de bedoeling.

Als laatste is er dan nog het punt dat de onderdelen vervoerd moeten worden.
Dit is wat mij betreft af te spreken mocht je wat willen doneren, via een berichtje om zo persoonlijke gegevens niet openbaar te maken ;)

Als er nog vragen zijn dan ben ik gewoon bereikbaar via tweakers.net, daar kijk ik toch altijd meerdere keren per dag ;)

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01
micbro777 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:02:
Ook zoek ik onderdelen die niet zo oud zijn dat je er tegenwoordig geen windows 7 op kan draaien, anders maak je iemand blij met een dooie mus ;)
Daarom hou ik de standaard bij moederboarden en processoren op een dual- core.
Die voorvereiste zou ik niet aanhouden als je vertrouwt op gratis onderdelen. Het kan goed zijn dat je wél spullen krijgt waar windows 7 niet op kan draaien. Dan zet je er toch Ubuntu of Linux Mint op? Denk je niet dat mensen die geen PC hebben, blijer zijn met een PC waar weliswaar linux op staat, dan dat ze helemaal geen PC krijgen?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-11 09:45

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dat zijn een hoop smilies.

Ik denk dat je idee leuk is, en vooral ook goedbedoeld, dus daar geen kwaad woord over. Wat ik me wel afvraag is hoe je de mensen die geen PC kunnen kopen, gaat voorzien van een legitieme Windowsversie (je hebt het immers over Windows 7) en eventueel office? Die licenties kosten veel geld als je ze niet besteld bij een nieuw te bouwen PC (OEM versie is goedkoper dan retail).

Ik ben aan het verhuizen en heb waarschijnlijk veel zooi over zometeen, dat mag je gerust hebben als je er iemand blij mee kan maken. DM maar even als je interesse hebt, ik kan nu nog niet zeggen wat het precies is maar over een paar dagen weet ik meer.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• micbro777
Struikrover schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:07:
[...]

Die voorvereiste zou ik niet aanhouden als je vertrouwt op gratis onderdelen. Het kan goed zijn dat je wél spullen krijgt waar windows 7 niet op kan draaien. Dan zet je er toch Ubuntu of Linux Mint op? Denk je niet dat mensen die geen PC hebben, blijer zijn met een PC waar weliswaar linux op staat, dan dat ze helemaal geen PC krijgen?
Wat u zegt is waar, het probleem zit hem dan ook in dat ik zelf geen ervaring heb met linux of ubuntu of linux mint, waardoor ik ze minder goed kan helpen dan met windows.
Het liefst had ik ook windows xp erop kunnen zetten, maar dat lijkt mij minder handig omdat die niet meer geupdate word om veilig te blijven.
Nu is het ook zo dat als ik alle onderdelen zou aan nemen die met linux kunnen draaien, ik het huis niet meer in kan aan onderdelen ;)
Dan neem ik liever een selectie aan iets betere onderdelen dan dat ik met te veel onderdelen zit ;)

Bedankt voor je reactie :)

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:41
Misschien kan je langs bedrijven gaan. Die hebben altijd wel oude hardware.

• micbro777
chimera2 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:16:
Misschien kan je langs bedrijven gaan. Die hebben altijd wel oude hardware.
Dat is zeker een idee, maar wat voor soort bedrijven zouden dat het meest hebben? Sommige bedrijven gebruiken namelijk nauwelijks pc's zoals ik die wil bouwen ;)

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:55
bij ons bedrijf mogen we geen oude computers weggeven i.v.m. geheimen (werk op een engineeringsbureau).

Ik denk dat het standaard is in deze branche om te zeggen helaas dat doen wij niet. Ik zou het eens proberen bij scholen e.d. non-profit organisaties alleen ben ik bang dat je heel weinig windows 7 hardware gaat krijgen op die manier

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:41
Ik werk ook bij een engineringsburea. En daar worden ze verkocht aan kompumeet. En daar kunnen de werknemers ze kopen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Denk dat je qua 'gratis' PC iets te hoog instapt, ik kan me een oud project herinneren waar het ging om aanzienlijk oudere hardware icm Linux of gestripte XP varianten, daar zullen mensen veel meer oud hardware afgeven dan hardware wat vandaag de dag nog mee kan; mijn X2-4200 werkt nog perfect als 2de gamePC. Oude hardware van bedrijven zal je ook niet met 'Windows 7 ready' hardware tegenkomen, met een 3-5 jaar afschrijving zal daar veel van nog in bedrijf zijn en anders zit je al generatie ervoor.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Hoe kom je aan gratis Windows (7)? Ga je echt je die meestal computer nieuwelingen opzadelen met een illegale kopie van Windows?

Verder al leveren bedrijven alleen maar monitors en dergelijk dingen. Die heb je vaak ook nodig in dit project, want bij mij overleven de monitoren toch al wat meer generaties aan hardware in de PC. Ik denk dat je wel hoge eisen stelt aan je gratis computers....

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je moet even de zoekfunctie gebruiken; er is hier ooit zon soort initiatief geweest geloof ik

• micbro777
Windows 7 hoeft niet perfect te lopen zoals iemand dat wil die zelf een pc koopt.
De bedoeling is om een pc te kunnen geven die met internet overweg kan en office, hier is een dual core goed genoeg voor, waarbij ook niet al te veel werkgeheugen nodig is, dus wat zou dan volgens jullie zo moeilijk te verkrijgen zijn?
En wat raden jullie aan om als minimum te nemen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Het algemeen beleid #verbodenspam
Verboden zaken

[...]

Spam en werving
Hier valt ook werving voor goede doelen zoals dit onder.

2) Dit is geen Overige Hardware, als het al ergens op GoT thuishoort is het in Stuffis Generalis, waar dus inderdaad al een topic over dit soort initatieven was: Tweakers-initiatief - Simpele gratis PCs

Waar dan ook op GoT verwachten we dat je de moeite neemt om op zoek te gaan naar eerdere topics over een onderwerpe en trouwens bekend bent met wat wel en niet mag.

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 10-07-2012 14:35 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.