Op zoek naar 4GB SD (niet SDHC!) voor TomTom

Pagina: 1
Acties:

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-11-2025

TomONeill

How much is that doggie...

Topicstarter
Edit:
Topic herschreven.

Beste Tweaker,

Mijn vader heeft een TomTom GO 710. Deze TomTom ondersteund alleen SD, niet SDHC.
Weet iemand waar je SD kaarten van 4 GB kunt kopen?

Groeten,

Tom

[ Voor 176% gewijzigd door TomONeill op 10-07-2012 16:18 ]

In the window.

Verwijderd

Is het geen optie een andere bootloader er op te zetten? Dan krijgt deze wel de ondersteuning. Op de diverse tomtom fora staat hier veel informatie over welke bootloader de juiste versie is.

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:28:
Is het geen optie een andere bootloader er op te zetten? Dan krijgt deze wel de ondersteuning. Op de diverse tomtom fora staat hier veel informatie over welke bootloader de juiste versie is.
Misschien ga ik daar nog eens naar kijken. Ik heb ondertussen de NavCore geüpdate naar versie 8. Dit kon niet via TomTom HOME (want die ging tot versie 7). Nu past het nét aan. NavCore 9 paste niet in combinatie met Western Europe.

Bedankt voor je reactie. Het werkt nu op die 2GB en ga binnenkort eens kijken naar de bootloader.

Topic mag eigenlijk weg.

In the window.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-01 16:00
Als ik mij niet vergis zijn er maar zeer weinig SD(niethc) kaarten van 4GB omdat er maar weinig devices zijn die dat ondersteunen.

Zie ook:
In SD version 1.00, the number of bytes per block was assumed to be 512. This permitted SDSC cards up to 4,096 × 512 × 512 = 1 GB, for which there are no known incompatibilities.

Version 1.01 let an SDSC card use a 4-bit field to indicate 1,024 or 2,048 bytes per block instead.[40] Doing so enabled cards with 2 GB and 4 GB capacity.

Early SDSC host devices that assume 512-byte blocks therefore will not fully support the insertion of 2 GB or 4 GB cards. In some cases, the host device can read data that happens to reside in the first 1 GB of the card. If the assumption is made in the driver software, success may be version-dependent. In addition, any host device might not support a 4 GB SDSC card, since the specification lets it assume that 2 GB is the maximum for these cards.
Wikipedia: Secure Digital

Beetje zonde om dit topic weg te doen, zo hebben andere mensen er ook nog wat aan!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Ik heb al even zitten zoeken en inderdaad kwam ik nergens (op 1 na die niet meer verkrijgbaar was) een SD kaart van 4 GB tegen.

Je hebt gelijk, zonde om het topic weg te doen; Vandaar dat ik de TS even kort heb herschreven.

Ik zal vanavond wel even vragen aan m'n vader of hij een nieuwe bootloader wilt zodat ik de software van TomTom versie 9 er op kan zetten. Deze is 250 MB en samen met Western Europe (1,77 GB) past het niet. Versie 8 is 60 MB, wat net aan past als ik de help eruit verwijder. Versie 9 brengt natuurlijk voordelen met zich mee en momenteel kunnen er geen kaart correcties worden gedownload (SD kaart zit nokkie vol).

In the window.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Er is ook een west europa kaart van 1 GB, die natuurlijk minder zaken bevat. Waar op bespaart is, heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar ik had plaats nodig voor de kaarten van Afrika.

Ik weet natuurlijk niet of je vader de kaarten van italie, spanje, ierland etc nodig heeft (die in die joekel van een w-europa kaart zitten), anders zet je er gewoon de kaarten op die wel nodig zijn...dan ben je waarschijnlijk met 100 mb klaar.

[ Voor 45% gewijzigd door Reepje op 10-07-2012 18:20 ]

Pagina: 1