Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• master-arjan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10 15:52
hallo allemaal ik wil graag een nieuwe telefoon, want mijn oude is na meer dan 3 jaar het aan het begeven.
nu wil ik wel een leuke smartphone maar wat voor abo moet er bij.
ik gebruik per maand ongeveer 50 smsjes en 30 bel min, maar mijn data verkeer is wel hoog >750 MB
nu heb ik voor het belle enzo een prepaid telefoon en voor het internet gebruik ik niet mijn eigen telefoon.
op die vergelijkingssites word ik niet egt veel wijzer dus stel ik hier mijn vraag in de hoop dat iemand mij misgien uit ervaring kan vertellen wat voor mij geschikt is.
simonly of tog een abo met een telefoon dr gelijk bij

gr masterarjan

• jarti66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:59
tele2 sim only 100 min/sms en 1000mb data 13 euro per maand er staat actieprijs eerste 12 maanden maar het contract is maar 12 maanden

• master-arjan
dat ziet er wel aantrekkelijk uit

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Wat is precies de vraag? Of je een sim-only abonnement moet nemen met los toestel, of een abonnement waarbij al een toestel zit?

Het voordeel van een sim-only abonnement is dat je maandelijkse kosten erg laag zijn, maar het nadeel is dat je op het begin in één keer een groot bedrag moet neerleggen voor de telefoon.
Het nadeel van een abonnement mét toestel is dat je hoge maandelijkse kosten hebt, maar het voordeel is dat je een stuk minder hoeft bij te leggen voor je smartphone.

In totaal is een sim-only abonnement met een los toestel vaak wél goedkoper. Welke smartphone zou je willen nemen? :)

---------------------
Sim-only: Tele2 is volgens mij één van de goedkoopste (zoals door jarti66 beschreven). Vodafone is echter ook goedkoop als je aan een Friends & Family code kan komen. Dan krijg je namelijk een flinke korting bij Vodafone. Als je iemand kent die bij Vodafone werkt, dan kan die persoon je misschien zo'n code geven. Deze code's worden ook vaak weggeven door andere Tweakers-bezoekers hier.

Ik heb hieronder een kleine vergelijking tussen Tele2 en Vodafone (F&F).

----------------------------------------------------------------------------------
Tele2
http://www.tele2.nl/mobie.../sim-only-abonnement.html

- 100 units (één minuut bellen is één unit eraf, één SMSje is één unit eraf)
- 1000 MB internet met een snelheid tot 3.6 Mbit/s
- T-Mobile netwerk
- Abonnement van 12 maanden: 13 euro per maand
- Na 12 maanden loopt het door (totdat je opzegt): 18 euro per maand
- Over een periode van twee jaar: ((12*13) + (12*18) =) €372,00

Vodafone (met Friends & Family code)
- https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily/orderform/2204

- 75 belminuten
- Onbeperkt nationaal SMS'en
- 1000 MB internet met een snelheid tot 14.4 Mbit/s
- Vodafone netwerk
- Abonnement vaan 24 maanden: €15,50 per maand
- Over een periode van twee jaar: €372,00
----------------------------------------------------------------------------------

Ze zijn allebei dus even duur. De verschillen op een rijtje (ik ga er vanuit dat je 2 jaar met het abonnement doet):

- Tele2 maakt gebruik van T-Mobile werk, Vodafone maakt gebruik van Vodafone netwerk
- Tele2 internet snelheid is lager dan Vodafone internet snelheid
- Tele2 abonnement kan na 12 maanden worden opgezegd, Vodafone pas na 24 maanden
- Tele2 eerste 12 maanden goedkoper, maar de daarop volgende maanden duurder
- Tele2 100 belminuten óf SMS'jes, Vodafone gegarandeerd 75 minuten en onbeperkt SMS'en

Vodafone komt er naar mijn mening iets beter uit, maar het ligt ook aan je eisen. Als je bijvoorbeeld slecht Vodafone bereik hebt thuis maar wél goed T-Mobile bereik, dan is Tele2 logischer. Als je na 12 maanden misschien weer wilt kijken wat voor abonnementen er dan beschikbaar zijn, dan is Tele2 ook logischer.

Oh, en misschien een voordeel voor Tele2: de internet snelheid is lager. Dit lijkt misschien negatief, maar dat betekent simpelweg dat je minder snel door je bundel heen kan gaan (studies hebben uitgewezen: hogere snelheden betekent vaak ook meer data verbruik). ;)
jarti66 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:00:
tele2 sim only 100 min/sms en 1000mb data 13 euro per maand er staat actieprijs eerste 12 maanden maar het contract is maar 12 maanden
Ze gaan er dan ook waarschijnlijk vanuit dat je het abonnement laat doorlopen (of in ieder geval vergeet op te zeggen). Na die 12 maanden is de prijs €18,00 per maand.

[ Voor 6% gewijzigd door Uniciteit op 10-07-2012 16:24 ]

• master-arjan
bedankt uniciteit voor deze uitgebreide uitleg.
om eerst op jouw vragen terug te komen, ik wilde graag een goede middenklasser.
een s3 of iphone vind ik zelf net iets te duur.
zelf zat ik te kijken naar een experia P / S of een s2.
wat je zelf dan misgien al een beetje begint te vermoeden speelt de prijs wel mee dus het zal dan wel een simonly + een los toestel worden.
ik was van plan om eerst een jaartje je proberen en dan verder te kijken.
en normaal doe ik met alleen bellen en smse ongeveer 5,- a 8,- per maand.
dus om dan nog 5,- meer te betalen voor het internet lijkt mij het overwegen waard.

misgien nog iets anders wat het overwegen waard is, is een abonnement waarbij 1 van deze toestellen bij zit en met de eisen die ik aan het abonnement stel.
en dan het liefst 1 jarig, maar als dit 2 jarig is moet dat dan maar :P

[ Voor 15% gewijzigd door master-arjan op 10-07-2012 18:56 ]

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Tja, die abonnementen mét toestel zijn er zat. Ik heb daarom nog een aantal vragen:

1) In het geval van sim-only: hoeveel wil je maximaal per maand betalen?
2) In het geval van sim-only: hoeveel mag het toestel LOS maximaal kosten?
3) In het geval van abonnement mét toestel: hoeveel wil je maximaal per maand betalen? (Vergeet niet dat in de maandelijkse prijs dan ook een gedeelte van de toestelkosten zitten!)
4) In het geval van abonnement mét toestel: hoeveel wil je maximaal bijbetalen voor het toestel?

Als ik deze vragen zou moeten beantwoorden voor jou zou moeten inschatten, dan waren dit de antwoorden. :)
1) Aangezien je aangeeft dat de kosten belangrijk zijn zou ik zeker niet boven de €17,50 per maand zitten.
2) €350 tot €400. (Waarom? Je geeft aan dat de Xperia S en de Galaxy S2 mogelijkheden zijn: deze twee toestellen kosten los tussen de €350 en €400).

Totale maximale kosten over 12 maanden: €400 + (12*17.50) = €610,00

Abonnement mét toestel:
3 + 4) Ik zou zeggen maximaal 30 euro per maand en maximaal €250 bijbetalen (of: maximaal 20 euro per maand en maximaal €370 bijbetalen). In andere woorden: hoe hoger de kosten per maand, hoe minder bijbetalen. Rond de €610 uitkomen.
De totale kosten zijn in beide gevallen wederom circa €610,00

Ik zou jou dus graag die vier vragen zien beantwoorden (zoals ik als voorbeeld al heb gedaan) én daarnaast zou ik je willen vragen om een klein lijstje te maken met toestellen die jou wel aantrekken (dat maakt het zoeken naar een goed abonnement een heel stuk makkelijker). ;)

Enkele suggesties voor toestellen (gekeken naar Windows Phone, iOS en Android omdat ik persoonlijk geloof dat die OS'en de meeste kans van slagen hebben):
- Samsung Galaxy S II
- Sony Xperia S
- Sony Xperia P
- Samsung Galaxy Nexus
- Apple iPhone 3GS*
- Nokia Lumia 800**

* Ik heb gekozen om de iPhone 3GS in de lijst te plaatsen. De telefoon komt uit 2009 en is dus niet de nieuwste, maar ik heb er toch voor gekozen omdat het nog steeds de allernieuwste apps draait en omdat Apple nog steeds software updates uitbrengt. De iPhone 3GS krijgt dit najaar nog een update naar Apple's nieuwste OS (iOS 6) en dat betekent dat de 3GS nog zeker tot diep in 2013 zal worden ondersteunt.
De 3GS is dus een interessant toestel vanwege de lange ondersteuning en omdat het nog steeds de nieuwste apps draait.

** Als ik me niet vergis komen er voor de Nokia Lumia 800 géén software updates meer uit. Desalniettemin blijft het een interessant toestel.

Succes met het beantwoorden van de vier vragen en het uitkiezen van een aantal smartphones die je zou willen gebruiken (maximaal 3 toestellen kiezen a.u.b. - anders maak je het jezelf, en ons, alleen maar moeilijker). ;)

• master-arjan
ik ben blij dat er serieus op mijn vraag word in gespeeld.
om de vragen die nu nog open zijn te beantwoorden:
1: simonly - max 15,- (aangezien ik niet heel veel bel en sms, maar wel data verkeer heb)
2: toestel zo rond de 350-400 wat je zelf ook al aangaf
3: ik denk dat ik dan rond de 25 ga zitten, het is tog ook zo dat dan de eerste paar maanden wat goedkoper zijn?? ( en het liefst een 1 jarig abo, maar als het voordeliger is om een 2 jarige te nemen dan deze uiteraard)
4: heft liefst zo min mogelijk, maar ik denk dat het tog nog meer dan 250 moet gaan zijn.

toestellen die mij nog steeds het meeste aansprek zijn nog steeds de drie die ik zelf genoemd heb:
xperia s
xperia p
galaxy s2

trouwens gewoon even een vraag die mij nu te binnen schiet:
als je een 2 jarig abonnement neem mag je dan na 1 jaar een nieuw toestel uit zoeken?

alvast bedankt voor de hulp

gr. masterarjan

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik zal voor alle drie de toestellen proberen een mooi pakket samen te stellen met drie mogelijkheden:
- Sim-only abonnement + los toestel kopen
- Één-jarig abonnement mét toestel
- Twee-jarig abonnement mét toestel

Voor de sim-only blijf ik bij Tele2 en Vodafone Friends&Family omdat ik simpelweg nog geen goedkopere sim-only aanbieders heb gevonden (maar meld het gerust als je er eentje vindt!).
Voor de één én twee-jarige abonnementen mét toestel zal ik bij de drie providers kijken (T-Mobile, Vodafone en KPN) en als ik er tijd voor heb zal ik ook kijken of ik los nog een goede aanbieding kan vinden.

Ik kan je niet garanderen dat ik de allerbeste deals vind, maar ik zal m'n best doen.

------------------------------------------------------------------
Optie één: Sim-only abonnement + los Xperia P (optie 1)
- Toestel los: €367,00 inclusief verzendkosten (pricewatch: Sony Xperia P Zwart) Via Studentmobiel.nl aangezien Tweakers.net aangeeft dat deze de keurmerken "Thuiswinkel Waarborg" en "Shops keurmerk" heeft.

-- Sim-only abonnement: Vodafone (met Friends & Family code)
- Pakket: Bel + SMS + Web Altijd € 31 Sim Only
- 75 belminuten
- Onbeperkt sms'en
- 1 GB internet met een snelheid tot 14.4 Mbps
- Aansluitkosten: nee
- 2-jarig abonnement, €15,50 per maand

Totale kosten eerste jaar: €367,00 + €186,00 (= €553)
Totale kosten tweede jaar: €186,00
Totale kosten twee jaar: €739,00

Optie één: Sim-only abonnement + los Xperia P (optie 2)
Aangezien je het liefst een één-jarig abonnement hebt, hier nog een constructie met Tele2
- Toestel los: €367,00 inclusief verzendkosten (pricewatch: Sony Xperia P Zwart) Via Studentmobiel.nl aangezien Tweakers.net aangeeft dat deze de keurmerken "Thuiswinkel Waarborg" en "Shops keurmerk" heeft.

-- Sim-only abonnement: Tele2
- http://www.tele2.nl/mobie.../sim-only-abonnement.html
- Pakket: 100 min/sms en één GB internet
- 100 belminuten of sms'jes
- 1 GB internet met een snelheid tot 3,6 Mbps
- Aansluitkosten: nee.
- 1-jarig abonnement, €13,00 per maand
Als je het abonnement niet stopzet: na 12 maanden €18,00 per maand

Totale kosten eerste jaar: €367,00 + €156,00 (= €523,00)
Totale kosten eventueel tweede jaar: €216,00
Totale kosten twee jaar: €739,00

In beide gevallen (Vodafone F&F of Tele2) kom je dus na twee jaar op dezelfde kosten uit. Het voordeel van Tele2 is dat je er maar minimaal 12 maanden aan vast zit, het eerste jaar goedkoper is (maar het tweede jaar duurder) en je op het T-Mobile netwerk zit. Het voordeel van Vodafone is dat je onbeperkt kan SMS'en, op het Vodafone netwerk zit en een snellere internetverbinding hebt (4x zo snel).

Optie twee: één-jarig abonnement mét Xperia P - KPN
- Niet mogelijk via KPN site. Via www.belsimpel.nl wél (http://www.belsimpel.nl/s...9&utm_content=11840295056) maar aangezien je 1000 MB internet nodig hebt valt het ver buiten je budget.

KPN niet mogelijk.

Optie twee: één-jarig abonnement mét Xperia P - Vodafone
- http://www.vodafone.nl/sh.../abonnementen/sku52960992

- 90 belminuten
- Onbeperkt sms'en
- Toestelprijs: €149,00
- Aansluitkosten: €30,00
- Maandelijkse kosten:
-- Eerste vier maanden €0,00 per maand
-- Laatste acht maanden: €42,50 per maand

Totale kosten 12 maanden: €149,00 + 4 * €0 + 8 * €42,50 + €30,00 = €519,00
Totale kosten 24 maanden (indien je laat doorlopen): €149,00 + 4 * €0 + 20*€42,50 = €1029,00

Na die 12 maanden raad ik je dus zeker aan om over te stappen naar een flink goedkoper abonnement. De eerste 12 maanden zijn namelijk erg voordelig en kom je goedkoper uit dan bij de sim-only constructie. Als je het abonnement echter laat doorlopen kom je flink duurder uit!

Optie twee: één-jarig abonnement mét Xperia P - T-Mobile
Niet beschikbaar via T-Mobile website.

Optie drie: twee-jarig abonnement mét Xperia P - KPN
- Niet mogelijk via KPN site. Via www.belsimpel.nl wél (http://www.belsimpel.nl/s...9&utm_content=11840295056) maar aangezien je 1000 MB internet nodig hebt valt het ver buiten je budget.

KPN niet mogelijk.

Optie drie: twee-jarig abonnement mét Xperia P - Vodafone
- http://www.vodafone.nl/sh.../abonnementen/sku52960993

- 90 belminuten
- Onbeperkt sms'en
- Toestelprijs: €0,00
- Maandelijkse kosten:
-- Eerste zes maanden €0,00 per maand
-- Laatste achttien maanden: €42,50 per maand

Totale kosten 24 maanden: 18 * €42,50 + €30,00 = €795,00

Ik raad je in dit geval de sim-only constructie aan. Je bent dan namelijk goedkoper uit (€739,00).

Optie twee: twee-jarig abonnement mét Xperia P - T-Mobile
Niet beschikbaar via T-Mobile website.

[ Voor 84% gewijzigd door Uniciteit op 10-07-2012 21:09 ]

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Optie één: Sim-only abonnement + los Xperia S (optie 1)
- Toestel los: €405,00 (http://www.belsimpel.nl/sony/sony-xperia-s-black/overzicht). QShops keurmerk.

-- Sim-only abonnement: Vodafone (met Friends & Family code)
- Pakket: Bel + SMS + Web Altijd € 31 Sim Only
- 75 belminuten
- Onbeperkt sms'en
- Aansluitkosten: nee
- 2-jarig abonnement, €15,50 per maand

Totale kosten eerste jaar: €405,00 + €186,00 (= €591,00)
Totale kosten tweede jaar: €186,00
Totale kosten twee jaar: €777,00

Optie één: Sim-only abonnement + los Xperia P (optie 2)
Aangezien je het liefst een één-jarig abonnement hebt, hier nog een constructie met Tele2
- Toestel los: €405,00 (http://www.belsimpel.nl/sony/sony-xperia-s-black/overzicht) QShops keurmerk.

-- Sim-only abonnement: Tele2
- http://www.tele2.nl/mobie.../sim-only-abonnement.html
- Pakket: 100 min/sms en één GB internet
- 100 belminuten of sms'jes
- 1 GB internet met een snelheid tot 3,6 Mbps
- Aansluitkosten: nee.
- 1-jarig abonnement, €13,00 per maand
Als je het abonnement niet stopzet: na 12 maanden €18,00 per maand

Totale kosten eerste jaar: €405,00 + €156,00 (= €561,00)
Totale kosten eventueel tweede jaar: €216,00
Totale kosten twee jaar: €777,00

Optie twee: één-jarig abonnement mét Xperia S - KPN
Let op! De volgende prijs-samenstelling is gebaseerd op acties die op dít moment lopen.
- http://www.kpn.com/mobiel...-Xperia-S.prod?sku=989285

KPN heeft het flink lastig gemaakt met een één-jarig abonnement. Je kan namelijk up- en downgraden. Je hebt verschillende toestelprijzen bij verschillende abonnementen, en er loopt nu tijdelijk een actie. Dit is de goedkoopste combinatie die ik kon vinden:

- Selecteer de tab "Bel-SMS-WebXL"
- Selecteer "1000 min/sms + 1750 MB"
- Toestelprijs: €60,00
- Eerste twee maanden €25,00
- Één maand €102,50
- Vervolgens bel je KPN op om je abonnement te downgraden (dit kan gewoon)
- Downgrade naar: 350 min/sms + 1000 MB
- De overige 9 maanden betaal je €50 euro per maand
- Selecteer eventueel ook nog "KPN Hotspots" (zo te zien gratis)

Totale kosten: €60,00 + 2*€25,00 + 1*€102,50 + 9*€50 = €662,50

Opmerking: het voldoet niet helemaal aan je eisen (qua maximale kosten per maand), maar uiteindelijk is dit wel de goedkoopste constructie bij KPN. Daarnaast is het goedkoper dan de sim-only constructie.

Optie twee: één-jarig abonnement mét Xperia S - Vodafone
Niet beschikbaar bij Vodafone.

Optie twee: één-jarig abonnement mét Xperia S - T-Mobile (1)
Er zijn twee mogelijkheden bij T-Mobile. Dit is optie nummero 1.

- http://gsm.t-mobile.nl/tm...a-S-zwart/msexpsblbl.html

- Selecteer één-jarig abonnement
- 420 min/sms/mms
- 1000 MB data tot 3,6 Mbps
- Toestelprijs: €180,00
- Eerste 3 maanden €24,97 per maand
- Daarna €49,95 per maand

- Totale kosten: €180 + 3*€24,97 + 9*€49,95 = €704,46

Optie twee: één-jarig abonnement mét Xperia S - T-Mobile (2)
Er zijn twee mogelijkheden bij T-Mobile. Dit is optie nummero 2.

- http://gsm.t-mobile.nl/tm...a-S-zwart/msexpsblbl.html

- Selecteer één-jarig abonnement
- 100 min/sms/mms
- 250 MB data tot 3,6 Mbps per maand
- "Onbeperkt internet"-bundel: na het verbruiken van 250 MB kan je onbeperkt internet blijven gebruiken, maar wel met een snelheid van slechts 64 Kbps
- Toestelprijs: €290,00
- Eerste 3 maanden €12,47 voor min/sms/mms
- Eerste 3 maanden €2,47 voor onbeperkt internet (nadat je door die 250 MB heen bent)
- Volgende 9 maanden €24,95 voor min/sms/mms
- Volgende 9 maanden €4,95 voor onbeperkt internet

- Totale kosten: €290 + 3*€12.47 + 9*€24.95 + 3*€2.47 + 9*€4.95 = €603,92

Dit is tot dusver zeker de goedkoopste optie. Het sluit eigenlijk heel goed bij je wensen aan. De enige vraag is: kan je leven met slomer internet (nadat je 250 MB hebt verbruikt)?

Optie drie: twee-jarig abonnement mét Xperia S - KPN
Let op! De volgende prijs-samenstelling is gebaseerd op acties die op dít moment lopen.
- http://www.kpn.com/mobiel...-Xperia-S.prod?sku=989285

- Selecteer de tab "Bel-SMS-WebXL"
- 2-jarig abonnement
- Selecteer 350 min/sms met 1000 MB data
- 4 maanden €25,00
- 20 maanden €50,00
- Selecteer eventueel KPN hotspots
- Toestelprijs: €0,00

- Totale kosten: €30,00 + 4*€25,00 + 20*€50,00 = €1130,00

Optie drie: twee-jarig abonnement mét Xperia S - Vodafone
Niet beschikbaar bij Vodafone.

Optie drie: twee-jarig abonnement mét Xperia S - T-Mobile
Bezig

[ Voor 108% gewijzigd door Uniciteit op 11-07-2012 12:09 ]

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Placeholder Galaxy S II.

• master-arjan
je maakt er egt werk van!
en daar ben ik persoonlijk blij mee, want nu word voor mij al vrij duidelijk wat de verschillen zijn.

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 16:37
--

[ Voor 243% gewijzigd door MAB The Frisian op 13-07-2012 23:15 ]

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

master-arjan schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:35:
je maakt er egt werk van!
en daar ben ik persoonlijk blij mee, want nu word voor mij al vrij duidelijk wat de verschillen zijn.
Graag gedaan. Het is nog niet helemaal af (zoals je ziet), maar als ik tijd heb zal ik er verder aan werken.
MAB The Frisian schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:41:
Ook hier een vrij laag bel/sms-gedrag (120min. 15smsjes) maar gemiddeld wel rond de 50MB data per dag.
Als je een willekeurig abo neemt met 1000MB moet je ook gelijk 10 uren aan je mobieltje hangen om niet al teveel minuten weg te gooien.
Heb nu Relax 25 online 25'10 (met SGS) en dat kost me zo'n 2 tientjes/maand en wil best wel iets meer uitgeven maar dan het liefst wel aan datgene waarvoor ik m'n gsm het meest gebruik en niet aan ongebruikte belminuten en smsjes.
De enige waarbij de internetkosten nog een beetje binnen het budget blijven is dan toch T-Mobile maar dan kom je weer uit op een stroperige snelheid icm onbeperkt internet als je die paar MBtjes verbruikt hebt.
Denk dan ook dat dat de enige oplossing is als je een nog enigszins betaalbaar abo wilt afsluiten.
Een Smart Plus Sim Only 150 of Smart Plus 170 met Nexus of evt. SII met een paar euries (bij belsimpel).
Vraag me af wanneer de abo's zich aanpassen aan de vraag naar meer data en minder bel/sms.
Je kaapt hier eigenlijk iemand anders topic weg. Ik raad je dus aan om even een apart topic aan te maken.
Er zijn trouwens wel abonnementen die aan je eisen voldoen. https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily/orderform/2204 - neem hier bijvoorbeeld het Bel + SMS + Web Altijd € 33,50 Sim Only pakket (50% korting gedurende 24 maanden). 125 belminuten, onbeperkt SMS'en, 1 GB internet (14,4 Mbps).

Of Tele2: http://www.tele2.nl/mobie.../sim-only-abonnement.html. 200 min/sms + 1,5 GB internet (3,6 Mbps) €18,50 per maand.

• master-arjan
uniciteit al bedankt voor de vele hulp die jij mij hebt geboden bij het uitzoeken van een abonnement.
ik zie dat je de S2 nog niet heb uitgezocht, maar ik wil je vragen als dit niet te veel moeite is ( anders moet je het niet doen) eens te kijken naar de htc one x in een 1 of 2 jarig abo met mijn wensen, denk dat je met een 2 jarig goedkoper uit ben.
ik zeg nogmaals als je er geen tijd of zin in heb moet je het vooral niet doen

[ Voor 5% gewijzigd door master-arjan op 12-07-2012 16:57 ]

• radicalbyte
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-08 12:50
Vraagje: hoe krijg je en vodafone friends-n-family code?

• elmarko
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-01 14:12
radicalbyte schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:25:
Vraagje: hoe krijg je en vodafone friends-n-family code?
Dat vroeg ik me ook af.. mocht iemand er een hebben, mag ie mij een direct message sturen.

Want heb ook zitten kijken naar een (sim-only) abonnement met veel internet en weinig bellen, maar voor mij is Vodafone verreweg de voordeligste keuze, omdat ik ook regelmatig in het buitenland ben en daar ook graag op internet zit.

[ Voor 3% gewijzigd door elmarko op 12-07-2012 23:29 ]

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:01
DM even je mail, dan kan ik jullie een code sturen.

• radicalbyte
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-08 12:50
Bedankt :) :)

[ Voor 61% gewijzigd door radicalbyte op 13-07-2012 10:28 ]

• GjaltVK
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-11 11:10
Dit probleem speelt bij heel veel mensen denk ik tegenwoordig en ik heb ook al veel gehad aan de antwoorden uit dit topic! Ik wens master-arjan dan ook succes toe bij de beslissing

Aangezien tele 2 voor mij geen optie is (in verband met slecht bereik) zou ik het graag bij vodafone houden.
Zou ik van iemand een friends & family code mogen ontvangen?

[ Voor 9% gewijzigd door GjaltVK op 13-07-2012 10:54 ]

• master-arjan
vraag: ik neem een abo bij vodafone (htc one x) een bel+sms+web 1GB voor 2 jaar met 90 belmin en 3000 sms.
dan betaal je het eerste jaar 21,25 en het tweede jaar 42,50.
gemiddeld betaal je 31,86 per maand, maar als ik zo friends n family code heb wat is mijn voordeel hieruit dan?

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

master-arjan schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:23:
vraag: ik neem een abo bij vodafone (htc one x) een bel+sms+web 1GB voor 2 jaar met 90 belmin en 3000 sms.
dan betaal je het eerste jaar 21,25 en het tweede jaar 42,50.
gemiddeld betaal je 31,86 per maand, maar als ik zo friends n family code heb wat is mijn voordeel hieruit dan?
Bij sommige toestellen eigenlijk vrij weinig. Je hebt geen aansluitkosten en het voordeel is natuurlijk dat je na 12 maanden niet opeens een heel hoog maandbedrag hebt (maar dat het bedrag dus gedurende die 24 maanden gelijk is).

En sorry, ik heb nu geen tijd om voor de andere toestellen de totale kosten op te zoeken. Tip: als je geen moeite met wiskunde hebt dan kan je het zelf ook redelijk makkelijk uitrekenen als je écht de totale kosten voor de HTC One X (en S2) wilt weten.

Ik vraag me wel af waarom je nu opeens de HTC One X wilt. Kost los bijna €500,00 en dan sluit je sim only dus al uit.

[ Voor 23% gewijzigd door Uniciteit op 13-07-2012 16:57 ]

• jarti66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:59
met de HTC One X sluit je sim-only inderdaad uit maar als je sim-only neemt met een ander(goedkoper) toestel dan kun je tele2 nemen zoals ik in mij eerste post vermelde het kost normaal 13 euro 1000mb + 100 min/sms maar ik sloot ook 2 abonnementen af voor mijn ouders en keef 2,50 korting op de abonnementen dus dan kost het maar 10,50 en dat is dan wel echt het voordeligste.

• master-arjan
srry deze was ff off topic zal daar een andere voor aanmaken

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Je hoeft voor de HTC One X geen apart topic aan te maken hoor (dit is immers al jouw topic waarin je je afvraagt welke telefoon met welk abonnement je moet nemen). ;) Ik vroeg me gewoon af hoe het komt dat je opeens een heel ander toestel kiest die ook nog eens duurder is dan je oorspronkelijk voor ogen had? :)

Verwijderd

Hoi Rub147,

heb je ook een DM gestuurd.
Is het nog mogelijk om ook een code te ontvangen?

alvast bedankt

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:21
Hier nog iemand die een friends & family code voor mij kan regelen?

Verwijderd

die tele2 abonnement met voordeel kan je ook aanschaffen via een wederverkoperssite (bijv, https://www.studentmobiel...ly/nieuw/307/tele2-2-jaar of http://www.gsmweb.nl/tele2/index_abo.htm) als 2jarige versie waarbij de korting dan 2 jaar geldt ipv 12 maanden.

overigens zou ik bij het kopen van een middenmaat android toestel kijken naar het interne geheugen. veel budgettoestellen hebben maar 150 tot 500mb intern geheugen waardoor je veel apps niet kunt installeren (er zijn maar een beperkt aantal android apps die te installeren zijn op externe micro sd kaart).. Een goeie android heeft op zijn minst 3 á 4 GB intern geheugen, hoe meer hoe beter.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 01:01 ]

Pagina: 1