Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skobes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 09:04
Goedemiddag,

Ik heb nu iets minder dan een jaar mijn HP Pavilion DV6-3170ed. Over het algemeen bevalt hij prima, maar ik begin me nu toch wel te irriteren aan de warmte.

Bij het booten zit 'ie meteen op ongeveer 65 graden celsius, en als ik Firefox opstart dan gaat het al richting de 75.

Heb 'm onlangs open gemaakt maar zit totaal geen stof in, windows opnieuw geinstalleerd heeft ook niet mogen baten.

Bij games als L.A. Noire kan ik 'm eerst prima spelen, maar op den duur wordt het scherm gewoon zwart en moet ik de lader eruit halen om weer beeld te krijgen.

Iemand enig idee, of wellicht wat tips om het te verhelpen?

Groet,
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De Airflow en de koeling van de Hp DV/G series is gewoon altijd heel erg slecht geweest. HP heeft vaak koelingsproblemen. Ik zou de laptop toch weer terug gaan sturen naar HP, want de koeling is naar mijn idee gewoon wederom defect. Dan heb je het probleem wel verholpen maar moet je niet verbaasd zijn als de laptop een jaar/anderhalf jaar later weer dezelfde problemen begint te tonen... Je moet namelijk niet verwachten dat HP opeens een betere koeling + airflow erin gaat plaatsen... Succes.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skobes
Ik zie net dat volgens HP de garantie is verlopen (10 maand garantie?), kan ik 'm alsnog ter reparatie brengen of zal ik hiervoor dan moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Skobes schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:49:
Ik zie net dat volgens HP de garantie is verlopen (10 maand garantie?), kan ik 'm alsnog ter reparatie brengen of zal ik hiervoor dan moeten betalen?
Onzin, je hebt gewoon 2 jaren volle garantie (accu maar 6 maanden, maar daar ligt het dus niet aan). 10 maanden bestaat niet.

Gewoon opsturen, HP moet het gewoon repareren.

[ Voor 13% gewijzigd door Vinand op 10-07-2012 14:06 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vinand schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:05:
[...]

Onzin, je hebt gewoon 2 jaren volle garantie (accu maar 6 maanden, maar daar ligt het dus niet aan). 10 maanden bestaat niet.

Gewoon opsturen, HP moet het gewoon repareren.
Gelijk hebben en krijgen zijn 2 verschillende dingen. Als HP 1 jaar garantie geeft en de laptop valt daarbuiten zal je non-conformiteit moeten aanvragen om de laptop kostenloos gerepareerd te krijgen. Je hebt misschien wel recht op 2 jaar maar de meeste bedrijven willen buiten die 1 jaar die ze geven niets doen.

Verder is de standaard koeling van een hoop HP laptop's inderdaad slecht. De koeling aanpassen met wat extra plaatjes van koper lost dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skobes
Ah oké, bedankt! Moet ik voor de reparatie bij de winkel zijn of direct bij HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Skobes schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:10:
Ah oké, bedankt! Moet ik voor de reparatie bij de winkel zijn of direct bij HP?
Sowieso bij de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skobes
Heb inmiddels contact gehad met de Saturn en ik kan de laptop heen brengen en dan wordt 'ie gratis gerepareerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-08 11:29
Ik heb ook al 2 jaar een HP uit de dv6 generatie en inderdaad precies het zelfde probleem. Ik gebruik nu voor thuis een laptopboard met koeling van onderaf. En op school zet ik hem meestal schuin onder een boek zodat de warmte beter weg kan. Daarnaast wil koelen met een usb ventilatortje werken als het echt te warm wordt. Uiteraard zou dit niet moeten.. Ik ben wel benieuwd wat voor oplossing/reparatie HP geeft dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd wat voor oplossing/reparatie HP geeft dan?
Het koelsysteem is aan te passen met wat plaatjes van koper. Dit lost het probleem volledig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
En anders misschien even de koelpasta vervangen.
Lost ook veel op

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:07
djkavaa schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:18:
En anders misschien even de koelpasta vervangen.
Lost ook veel op
Dat was ook mijn eerste suggestie. Maar als TS nog garantie heeft, gewoon terugbrengen! Niet zelf prutsen (hoe leuk het ook is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skobes
Ik laat het weten zodra de laptop terug is van reparatie ^^.
Pagina: 1