Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralBurrito
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-08 11:42
Beste medetweakers,

Hopelijk heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, aangezien mijn creativiteit wel begint op te drogen.
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een x79 sabertooth, met daarop een 3930K en 32GB corair vengance (2x een 16gb kit, exact dezelfde kitjes)
Echter word bij bijna 50% van de keren dat ik mijn systeem boot maar 24gb herkend in windows zelf, zowel als in cpu-Z. in alle andere gevallen pakt hij 32gb wel gewoon zoals je zou verwachten. Iemand enig idee wat het in zou kunnen houden?
In de bios herkent het mobo de 32gb wel altijd gewoon... (of thans, de keren dat ik er specifiek naar gekeken heb wel).

Alle ideeën en oplossingen zijn welkom:)!

Thanks alsvast,

Yannick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:55

BiLo

PSN: toiletcleaner

Ik zou per paartje ff een memtest uitvoeren!

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Staat dit geheugen op de QVL van het moederbord? En draait het ook op de juiste instellingen (met name voltage is belangrijk in dit geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralBurrito
TERW_DAN schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:07:
Staat dit geheugen op de QVL van het moederbord? En draait het ook op de juiste instellingen (met name voltage is belangrijk in dit geval).
Het geheugen staat gewoon op de qvl van het mobo, het draait gewoon op het xmp profiel wat aangegeven werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 17:58
Soms kan hey zijn dat je in de bios trwl (ram tabblad) helemaal onderaan als het goed is deze op -2 anders op +2 zetten en het zou goed moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralBurrito
Legendary1985 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:26:
Soms kan hey zijn dat je in de bios trwl (ram tabblad) helemaal onderaan als het goed is deze op -2 anders op +2 zetten en het zou goed moeten komen.
ik zal straks eens kijken, maar verklaard dat dat het soms wel en soms niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
Sommige moederborden hebben problemen om als alle sloten gevuld zijn voldoende vermogen te leveren aan het geheugen.
Als alle combinaties met twee modules wel 100% werken (ook met memtest) kun je proberen om de spanning op het geheugen iets te verhogen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralBurrito
Tens schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:39:
Sommige moederborden hebben problemen om als alle sloten gevuld zijn voldoende vermogen te leveren aan het geheugen.
Als alle combinaties met twee modules wel 100% werken (ook met memtest) kun je proberen om de spanning op het geheugen iets te verhogen.
thanks voor het advies:). Een vriend van mij had dit advies ookal gegeven, maar aangezien ik nogal terughoudend ben met het bijgooien van voltage wilde ik toch even de ideeen van medetweakers peilen.

Thanks;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralBurrito
hebben er nog mensen een aanrader qua memory testjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:47

ResuCigam

BOFH

GeneralBurrito schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:50:
hebben er nog mensen een aanrader qua memory testjes?
Memtest 86+ kan je hier vinden.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
GeneralBurrito schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:48:
[...]

thanks voor het advies:). Een vriend van mij had dit advies ookal gegeven, maar aangezien ik nogal terughoudend ben met het bijgooien van voltage wilde ik toch even de ideeen van medetweakers peilen.

Thanks;)
Er kan ook gewoon een module tussen zitten die echt buiten specs is, eerst testen met twee en drie modules om te kijken of je die zo er uit kan vissen

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Controleer ook je socket eens op pinnen die beschadigt zijn. Ik heb dit probleem weleens gezien als er ergens een pin scheef zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
GeneralBurrito schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:48:
[...]

Thanks;)
maar ondertussen stel je wel XMP in en laat je de bios automatisch overvolten ;)

kijk eens in de bios waar het VTT en System Agent voltage op staan

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralBurrito
nedernakker schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:07:
[...]

maar ondertussen stel je wel XMP in en laat je de bios automatisch overvolten ;)

kijk eens in de bios waar het VTT en System Agent voltage op staan
niks overvolten:). xmp profile 1 is in dit geval gewoon 1.5v... ofwel stock voltage;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralBurrito
thanks jongens, memtesten gedaan en daarna gewoon voltage op 1.55 ivp 1.5 gezet.
Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
XMP settings passen wel degelijk te hoge voltages toe op je VTT en SA.. lees ze maar eens uit in de bios...

je wil ze liefst gewoon ~1.05V hebben. waarschijnlijk staat het bij jou rond de 1.3.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Pagina: 1