Na wat ervaring op te hebben gedaan met verschillende camera’s rondom de woning ben ik na zo’n 6 jaar nog steeds op zoek naar een goeie en meest belangrijkste een betaalbare oplossing. Dat er bij het zoeken naar een betaalbare oplossing wat komt kijken ben ik ondertussen wel achter en heb al het nodige leergeld betaald.
Waar heb ik de afgelopen jaren mee geëxperimenteerd.
Verschillende camera’s voor zowel binnen als buiten, streamboxen en daar losse camera’s aan (zowel in Nederland als via Ebay o.a. China gekocht). Wat voor buiten betreft was ik na 2 camera’s verder er wel achter dat niet iedere camera geschikt is voor buiten ondanks dat ze dat wel vermelden. Verschillende tempraturen zowel plus als min en regen eisen toch wel wat. Uiteindelijk heb ik voor buiten een combinatie gekozen van een streambox en camera in een behuizing met verwarming. Mijn beelden zijn overdag wel ok en je kan redelijk iemand herkennen, maar in de nacht is het waardeloos ondanks ze beschikken over IR.
Ik heb in de afgelopen jaren ruim 2.000,-- euro gespendeerd aan verschillende spullen en daarnaast een hoop ergernis. Was het beter geweest om destijds professioneel spul aan te schaffen, nee want destijds was een professionele camera al snel 1.000 euro, dus met minimaal 5 camera’s zou dat een duur geintje zijn geweest.
Nu 6 jaar verder ben ik dan ook nog steeds op zoek naar de ideale config en zie dat de camera’s meer en meer betaalbaar worden, maar door het ruime aanbod is een keuze ook steeds lastiger.
Ik ben dus op zoek naar medegebruikers die ook camera’s hebben aangeschaft en te spreken zijn over deze spullen en hier hun ervaringen willen delen en de nodige tips achterlaten.
Graag zou ik de ervaringen zien van anderen m.b.t. het volgende:
Alvast bedankt voor de eventuele reacties.
Waar heb ik de afgelopen jaren mee geëxperimenteerd.
Verschillende camera’s voor zowel binnen als buiten, streamboxen en daar losse camera’s aan (zowel in Nederland als via Ebay o.a. China gekocht). Wat voor buiten betreft was ik na 2 camera’s verder er wel achter dat niet iedere camera geschikt is voor buiten ondanks dat ze dat wel vermelden. Verschillende tempraturen zowel plus als min en regen eisen toch wel wat. Uiteindelijk heb ik voor buiten een combinatie gekozen van een streambox en camera in een behuizing met verwarming. Mijn beelden zijn overdag wel ok en je kan redelijk iemand herkennen, maar in de nacht is het waardeloos ondanks ze beschikken over IR.
Ik heb in de afgelopen jaren ruim 2.000,-- euro gespendeerd aan verschillende spullen en daarnaast een hoop ergernis. Was het beter geweest om destijds professioneel spul aan te schaffen, nee want destijds was een professionele camera al snel 1.000 euro, dus met minimaal 5 camera’s zou dat een duur geintje zijn geweest.
Nu 6 jaar verder ben ik dan ook nog steeds op zoek naar de ideale config en zie dat de camera’s meer en meer betaalbaar worden, maar door het ruime aanbod is een keuze ook steeds lastiger.
Ik ben dus op zoek naar medegebruikers die ook camera’s hebben aangeschaft en te spreken zijn over deze spullen en hier hun ervaringen willen delen en de nodige tips achterlaten.
Graag zou ik de ervaringen zien van anderen m.b.t. het volgende:
- Waar op letten bij HD megapixel IP-camera. Zie nu regelmatig dat een 1080P geen garantie is voor een beter beeld dan 720P.
- Wat is een juiste lens en dan zaken zoals: aantal beeldlijnen, kwaliteit, techniek, lichtsterkte (i.v.m. donker)
- beeldhoek (camera’s hangen zo’n 3 meter boven de grond), wat is gebruikelijk. Zou het liefst zien dat ze op een afstand van 3 meter zoveel mogelijk kunnen laten zien.
- Wat zijn de ervaringen voor buiten, is de camera voorzien van een verwarming? Indien niet heb je last van beslaan en of dat camera stuk gaat en hang deze onder een afdak?
- Wat is het zicht in het donker, heeft de camera een IR lamp of meerdere en hoeveel meter zicht heb je dan.
- Wat zijn de afmetingen, het liefst zo klein mogelijk zodat ze niet opvallen.
- Heeft de camera mogelijkheden tot geluid doorgeven en hoe is de kwaliteit daarvan.
- Mogelijkheden tot zoom?
- Zijn ze eenvoudig te bedienen via een browser en ook door middel van een smartphone en nog mooier werken ze samen met de camera applicatie van Synology.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties.