Hallo, ik ben nieuw op dit forum maar wil eens van mijn laptop overstappen naar een desktop.
Zelf heb ik niet veel verstand van pc's bouwen en de hardware, daarom zou ik graag wat advies willen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er mee gamen (bf3, mw3) dus alle moderne spellen op med. specs. spelen.
Ook wil ik er video en fotobewerking mee gaan doen, ik maak ook af en toe een 3d model in cinema 4d en dit gaat mijn laptop ook goed af.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag 400 euro kosten, maar kan altijd nog iets gerekt worden, het echte max is 500 euro, ik weet dat het weinig is, maar ik kan alles doen met mijn laptop van hetzelfde geld.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat ik tot nu toe heb is een muis, aangezien ik op een laptop 'werk"
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles nog behalve een muis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, dit heb ik niet aangezien ik er niet echt verstand van heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt, het geluid maakt mij niet echt uit, maar het moet niet storend worden tijdens het gamen ect.
Ik ben zelf al aan een lijstje begonnen maar zoals eerder vermeld weet ik er eigenlijk niet zo heel veel vanaf.
inventaris: Nieuwe pc
Ik heb nu gezien dat mijn moederbord niet samenwerkt met mijn processor, is de Gigabyte GA-Z77M-D3H een goed kaartje?
Ik heb voor de Intel i3 540 gekozen omdat het mij een goede processor leek met een genoeg aantal GHz (aangezien ik nu alles op 2.1GHz moet draaien)
De harde schijf is meer dan genoeg voor mij, ik draai nu een jaar op 600gb en heb maar 370 in gebruik, dit krijg ik dus nooit vol.
Ik zou graag nog wat advies willen wat hier bij past om mijn pc af te maken
owja, en de kast maakt mij niks uit
Zelf heb ik niet veel verstand van pc's bouwen en de hardware, daarom zou ik graag wat advies willen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er mee gamen (bf3, mw3) dus alle moderne spellen op med. specs. spelen.
Ook wil ik er video en fotobewerking mee gaan doen, ik maak ook af en toe een 3d model in cinema 4d en dit gaat mijn laptop ook goed af.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag 400 euro kosten, maar kan altijd nog iets gerekt worden, het echte max is 500 euro, ik weet dat het weinig is, maar ik kan alles doen met mijn laptop van hetzelfde geld.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat ik tot nu toe heb is een muis, aangezien ik op een laptop 'werk"
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles nog behalve een muis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, dit heb ik niet aangezien ik er niet echt verstand van heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt, het geluid maakt mij niet echt uit, maar het moet niet storend worden tijdens het gamen ect.
Ik ben zelf al aan een lijstje begonnen maar zoals eerder vermeld weet ik er eigenlijk niet zo heel veel vanaf.
inventaris: Nieuwe pc
Ik heb nu gezien dat mijn moederbord niet samenwerkt met mijn processor, is de Gigabyte GA-Z77M-D3H een goed kaartje?
Ik heb voor de Intel i3 540 gekozen omdat het mij een goede processor leek met een genoeg aantal GHz (aangezien ik nu alles op 2.1GHz moet draaien)
De harde schijf is meer dan genoeg voor mij, ik draai nu een jaar op 600gb en heb maar 370 in gebruik, dit krijg ik dus nooit vol.
Ik zou graag nog wat advies willen wat hier bij past om mijn pc af te maken
owja, en de kast maakt mij niks uit
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 11:24 . Reden: Ander moederbord ]