Streamen - beste oplossing voor mij

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een hele goede morgen mede-Tweakers,

Ik heb een tijdje terug een simpel desktop pc'tje gebouwd als file server, dus voor al mijn films op te slaan.
Met in gedachte om vanaf hier films te gaan streamen, echter gebruikte ik deze pc niet vaak en ergens anders voor ingezet.

Nu ik een full HD tv heb wil ik dit weer gaan oppikken (storage films + streamen)
Mijn vraag is dan ook, wat is volgens jullie de beste en goedkoopste oplossing, ben niet van plan om die oude pc nog in te zetten. Ik ben wel van plan om 1080p films te gaan streamen.

Mijn setup:
Full HD TV
PS3 in combinatie met ps3 media server
XBox 360 (weet niet of hier ook media servers voor zijn net als die van de ps3)
High-end Gaming pc (hexacore, 1tb opslag, hd radeon 5850 etc. niet echt zuinig met stroom)

Zelf heb ik zitten kijken naar een oplossing voor opslag, en dan lijkt mij een NAS het beste.
Heel veel TB's voor weinig geld, maar vanaf hier kan ik dan natuurlijk weer niet streamen.

Heb al zitten zoeken op het forum maar ben hier niet echt wijzer van geworden, en ik hoop dat jullie mij hier misschien mee kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:10
Of het de goedkoopste oplossing is, weet ik niet, maar ik heb het volgende:

Een Synology DS212+ NAS (voor twee harde schijven).
Hier staan al mijn bestanden (Foto's, films, doumenten).
Via mijn laptop, HTPC, Asus Transformer, PS3 en telefoon kan ik bij al mijn bestanden. Ook als ik niet thuis ben.
Ik stream al mijn films naar mijn HTPC, die weer aangesloten is op mijn Samsung tv.

Als je een tv hebt die DLNA ondersteund en aangesloten kan worden op jouw netwerk waar ook de NAS op aangesloten wordt, dan kan je al je films direct vanaf de tv starten en heb je geen ander apparaat nodig.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro