Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe testversie van chrome ondersteunt webcams en gampads

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
onderdeel van het WebRTC-project
De WebRTC projectsite in het artikel is gewoon een frontje voor een Google project.
Het is geen onafhanklijke organisatie of zoiets.

Het artikel wekt met deze zin de suggestie dat er een zelfstandige organisatie achter zit.

Verder mist in het artikel nog dat dit google project mede gebruikt wordt om de proprietary Google VP8 code te pushen bij onder andere hardware leveranciers.
What is the VP8 video codec?
VP8 is a highly efficient video compression technology that was developed by On2 Technologies. Google acquired On2 in February 2010 and made it available as part of the WebM Project. It is the video codec included the WebRTC project.
Ook relevant is waarschijnlijk dat W3C een officiele standaard voor een dergelijke media API aan het ontwikkelen is:
http://dev.w3.org/2011/webrtc/editor/webrtc.html
Maar de W3C versie zal natuurlijk niet exclusief op basis van de Google VP8 code zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 11:10 ]

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:20

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:37:
[...]

De WebRTC projectsite in het artikel is gewoon een frontje voor een Google project.
Het is geen onafhanklijke organisatie of zoiets.
Voor zover ik kan zien ondersteunen Microsoft, Mozilla en Opera het project en is het de bedoeling dat het opgepakt wordt door het W3C.
Verder mist in het artikel nog dat dit google project mede gebruikt wordt om de proprietary Google VP8 code te pushen bij onder andere hardware leveranciers.
Dat lijkt me weinig met de nieuwste bèta van Chrome te maken te hebben.
Ook relevant is waarschijnlijk dat W3C een officiele standaard voor een dergelijke media API aan het ontwikkelen is:
http://dev.w3.org/2011/webrtc/editor/webrtc.html
Maar de W3C versie zal natuurlijk niet exclusief op basis van de Google VP8 code zijn.
Volgens mij gaat het om hetzelfde WebRTC-project. Oorspronkelijk gestart door Google en nu dus op weg om een W3C-standaard te worden.