Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade Office 2003 naar 2010 op een Windows 2003 terminal

Pagina: 1
Acties:

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Beste lezer,

Ik heb een terminal server waar momenteel Office 2002 (XP) op staat geinstalleerd voor de gebruikers. We willen deze gaan upgraden. Alleen vroeg ik me af of je dat zomaar kan doen. Wat ik bijvoorbeeld zie is:

- De c: schijf heeft nog maar 3,5 GB vrije ruimte. De huidige map Documents & Setting is 4,4 GB groot. Hier staan geen .OST bestanden in.

Verder vraag ik me af of je nog met issues te maken krijgt in GPO's. Bij mijn weten niet. Wel is de C: schijf verborgen middels een GPO maar die krijg ik wel weer zichtbaar. Zo ook een verborgen MS-DOS prompt. Dit lukt me wel. Het control panel ook maar die zal ik niet nodig hebben voor een install / upgrade.

Installatie moet dan gedaan worden door de server in de install mode te zetten, de setup te starten, en na de setup weer de mode op execute mode zetten.

Mijn vragen zijn:

1. Kan ik zomaar upgraden?
2. Ik weet dat O2010 het gebruik van OST bestanden standaard aan heeft staan. Gaat dit een probleem vormen kijkende naar de diskruimte?
3. Zijn de stappen zoals ik ze omschreef goed?

Dank.

Marcel

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-11 07:47
Ik zou eerst de oude Office eraf gooien en daarna 2010 installeren, echter is 3.5GB vrije ruimte erg aan de krappe kant. Ik durf niet te zeggen hoeveel meer ruimte 2010 in gebruik neemt t.o.v. 2003.

Waarom niet een grotere HDD erin? Schijven kosten geen drol tegenwoordig!

En inderdaad....
change user /install
change user /execute
....gebruiken ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Pedr0 op 10-07-2012 08:44 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
4,4 GB aan Docs&Sets? Hoeveel gebruikers heb je dan op je server draaien?
Wij hebben hier een Terminal Server 2003 met 20 gebruikers en 600 MB aan docs&sets
Ik neem toch aan dat de gebruikersdocumenten niet op de C-schijf staan, maar met een folder redirection ergens op een fileserver? Hetzelfde zou je kunnen doen voor de desktops. (gebruikers gebruiken het buraublad als opslaglocatie :( )
Houd je (terminal) server zo schoon mogelijk!
Kijk eens met TreeSize waar de ruimte aan wordt besteed. Internet Temporary Files? Wissen, en de grens op 8 MB zetten of zo.

Je kan voor Office 2010 op de site van microsoft templates downloaden voor je policies:
http://technet.microsoft..../cc178992(office.14).aspx

Let wel op: office 2010 werkt met de ribbon, de meeste gebruikers zitten niet echt te wachten op een andere user interface. Die willen gewoon snel in Word en Excel een briefje of een rekenbladje maken.

Als je docx-files wil kunnen openen en maken (en ook pptx en xlsx) kan je ook het compatibilitypack installeren:
http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=3

(PS: outlook 2010 kan toch ook niet cached werken?)

Houdoe