Toon posts:

Alleskunner voor +/- E900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Forumleden,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe pc. In eerste instantie wilde ik een laptop aanschaffen, maar ik kwam er al snel achter dat de laptop die ik zoek niet binnen mijn budget past.

Wat wil ik er mee?
Als eerste wil ik er mee gamen, de zware spellen van tegenwoordig maar ook die van de toekomst (denk 4 a 5 jaar vooruit) moet ik probleemloos kunnen spelen. Ook moeten meerdere zware programma's gedraaid kunnen worden, denk aan photoshop etc. Maar ook wil ik probleemloos mijn pc kunnen gebruiken als ik bijvoordbeeld .rar bestanden aan het uitpakken ben. Het komt er op neer dat ik de zwaarder games/programma's van tegenwoordig wil kunnen draaien maar ook die van de komende 4 a 5 jaar. Nu kwam ik onderstaande configuratie tegen, deze past enigzins in mijn budget (969 Euro).

Specificaties:
- Behuizing modern zwart Casefans 2x, 2xUSB en Audio
- De Intel i7-2700K processor 3500MHz
- 120GB SSD met een leessnelheid van 525Mb/s en schrijfsnelheid van 475Mb/s
- Geheugen 16GB-DDR3-1333MHz is van Corsair 4x 4GB.
- Harddisk Seagate 2000GB deze is snel, heel goed getest en heeft 64MB Cache,7200RPm, Sata 600
- Videokaart Nvidia - GTX560-Ti
- Voeding stil en sterk 850 Watt
- Dual-Layer CD-DVD Writer
- Gigabyte Moederbord met Chipset P67
- Maximaal 32GB geheugen
- 5x PCI Slots
- 2x PCI-E slot voor videokaart uitbreiding
- 6 x SATA, Serial ATA/300, Serial ATA/600
- LAN 100Mbit Realtek RTL8111F-VB-CG
- USB 4 x USB 2.0 aansluitingen, + 2x in het front van de behuizing
- USB 2x USB 3.0
- Geluidskaart Realtek ALC889 8-kanaal HD Audio, 1x Digital-Out (Optisch)
- Ondersteunt SATA RAID: 0, 1, 5, JBOD, 0+1

Wat vinden de kenners van deze samenstelling? Alvast vriendelijk bedankt het advies/reacties.

Vriendelijke Groet,
Bonzing

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-05 10:28
Ik denk dat je eisen onmogelijk zijn. Games spelen die over 4 jaar uitkomen met dezelfde specs gaat aardig moeilijk worden. Ook heb je het over 'zware' programma's. Ik zie in het lijstje staat .rar uitpakken en photoshop? Alles behalve zwaar...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Maar stel dat ik over 2 jaar (ik verwacht dat de videokaart in de toekomst de bottleneck zal worden) er een nieuwe videokaart inzet, lijkt het me niet onmogelijk om dan ook de nieuwe games nog te spelen. Of zie ik dit verkeerd?

Oke misschien is photoshop een slecht voorbeeld, maar met mijn huidige pc begint alles te haperen en zandlopers e.d. als ik meerdere programma's tegelijk draai. Dit wil ik zien te voorkomen met mijn nieuw aan te schaffen pc.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Waarom hapert je PC dan? Heb je met task manager gekeken waar de bottleneck zit.
Bij zandlopers denk ik zelf al snel aan memory swapping. Als je bij zandlopers je disk te keer ziet gaan, zou je eens moeten kijken of geheugenuitbreiding helpt. De stap van 1 naar 4Gb scheelt een slok op een borrel. Van 4 naar 8 ook nog een beetje, en van 8 naar 16 is in de meeste gevallen overkill.

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-04 10:34

H.Boss

Hugo Boss

Ik vind de samenstelling opzich prima, alleen kies je voor wat op dit moment verouderd is.

Bijv. de i7-2700K, die is ten eerste overkill + van de Sandy Bridge generatie. In de plaats daarvan zou je voor een i5-3570K kunnen gaan wat prima aan jouw eisen voldoet en het is van de nieuwe Ivy Bridge generatie.

Een moederbord met P67 kan inderdaad wel de nieuwe Ivy Bridge generaties draaien, alleen als je nu toch van scratch een PC gaat bouwen. Kan je voor een nieuw Z77 chipset moederbord gaan. Die ondersteunen ook nieuwere features zoals PCI-e 3.0/USB 3.0 en Sata-600 etc.

Daarnaast kies je voor een GTX560-Ti. Dat is ook een videokaart van de wat oudere generaties Nvidia. Ik zou je aan willen raden om bijv te kijken naar een GTX670/HD7870/HD7950. Dat zijn videokaarten van de nieuwe generatie.

SSD kan je kiezen tussen Samsung en Crucial. De keus is aan jou. Volgens mij is de Samsung ietswat goedkoper.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Bouw zelf een PC in plaats van een pakketje te kopen met onbekende onderdelen die ook nog eens verouderd zijn...

In iets meer detail:
120GB SSD met een leessnelheid van 525Mb/s en schrijfsnelheid van 475Mb/s
Dit is waarschijnlijk een SSD met een Sandforce controller = grotere kans dat ie stuk gaat.
Een SSD van Samsung of Crucial is meestal sneller, betrouwbaarder en goedkoper.
Geheugen 16GB-DDR3-1333MHz is van Corsair 4x 4GB.
16GB heb je waarschijnlijk niet nodig, kan je beter 8gb nemen van 1600MHz.
Voeding stil en sterk 850 Watt
Merk onbekend? En 850W heb je echt niet nodig...
Gigabyte Moederbord met Chipset P67
Ook verouderd, een Z77 mobo is sneller en beter overclockbaar en heeft meestal ook meer aansluitmogelijkheden zoals USB 3.0 vooraan je case.
Videokaart Nvidia - GTX560-Ti
Zeker geen slechte kaart maar niet echt geschikt om binnen 2 jaar nog een alleskunner te zijn...

Persoonlijk zou ik voor het mainstream game systeem gaan uit de BBG van Juli. Er valt weinig in te verbeteren en past net in je budget.

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2012

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

je hebt een processor gekozen die letterlijk 6x een GTX 580 aan kan sturen...... ik zou daar gebruik van maken en een snellere kaart kopen dan de 560ti.

de 560 is voor mij nog te traag voor battlefield 3 op low..

[ Voor 53% gewijzigd door A87 op 10-07-2012 12:05 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• joordy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-04 12:15
[b][message=38560018,noline]
Je bent goed in overdrijven, in dat budget past makkelijk een 7870/7950

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
A87 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:04:
je hebt een processor gekozen die letterlijk 6x een GTX 580 aan kan sturen...... ik zou daar gebruik van maken en een snellere kaart kopen dan de 560ti.

Idd veel zin voor overdrijving. Of speel je op een mega hoge resolutie misschien?

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

Achilles

Koning van de Myrmidonen

A87 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:04:
:? Mijn prehistoriche HD5870 trekt battlefield 3, op 3 schermen, nét met de meeste settings op high

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:07
3x 1024x768 dan zeker?
Of 20fps?

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:27
mitsumark schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:20:
3x 1024x768 dan zeker?
Of 20fps?
Dat zal best meevallen, hij zegt de meeste settings op High dus niet alles en zonder MSAA moet dat best te doen zijn met 30-35 fps, niet optimaal maar voor sommige mensen best te doen.

Ik heb vrienden die zelfs met 20-25 fps normaal kunnen gamen, sommige mensen stellen gewoon minder zware eisen aan hun framerates. :P

• mitsumark
Nja, ik zat met 1 enkele 6950 OC op alles medium met 20-25fps... nog net voldoende voor singleplayer campaign.
Op een enkel scherm is een gtx560ti 'ruim' voldoende inderdaad.
http://www.techspot.com/r...-3-performance/page5.html

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, hier kan ik zeker wat mee.

Mijn keuze voor de 560ti heb ik gebasseerd op de reviews op 3dmark, deze kwam erg goed uit de test maar is inderdaad wel oud.

Mijn ook was inderdaad ook gevallen op de BBG van juli, alleen acht ik mijzelf niet capabel om zelf een pc te bouwen. Ik heb wel eens een nieuwe voeding/videokaart in mijn pc gezet maar nog nooit een complete pc van losse onderdelen in elkaar gezet.

Heeft iemand hier tips voor? Kan ik hetzelf doen adhv een handleiding, kan ik de lossen onderdelen naar een computerzaak brengen dat ze hem daar voor me in elkaar zetten? Zit hier misschien op het forum die het voor een vergoeding wil doen?

Groet Bonzing

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

In principe zijn er genoeg instructievideo's te vinden op youtube. Als je subtiel te werk gaat kan er niks mis gaan. Eerste keer is het misschien even zoeken als je het nooit gedaan hebt. Maar op elk pannetje past een deksel. Dus neem je tijd ervoor en ben jij ook weer een ervaring rijker. En er kan echt niks misgaan.

Daar is de handleiding van het moederbord voor meegeleverd, dan weet je precies waar je alles op aan moet sluiten en hoe.

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

mitsumark schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:20:
3x 1024x768 dan zeker?
Of 20fps?
3 x 1080p
Redblader schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:27:
Dat zal best meevallen, hij zegt de meeste settings op High dus niet alles en zonder MSAA moet dat best te doen zijn met 30-35 fps, niet optimaal maar voor sommige mensen best te doen.
Precies geen MSAA
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 08:44:
Heeft iemand hier tips voor? Kan ik hetzelf doen adhv een handleiding, kan ik de lossen onderdelen naar een computerzaak brengen dat ze hem daar voor me in elkaar zetten? Zit hier misschien op het forum die het voor een vergoeding wil doen?
Idd je kunt het in principe gwn zelf doen. Of laten doen bij de winkel waar je die configuratie tegenkwam natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Danku voor de reacties. Als ik alles via afature bestel kom ik op 968euro en wordt alles binnen 1-3 werkdagen geleverd, lang niet verkeerd dus. Echter assembleren ze ook bij afature, voor 49 euro zetten ze hem in elkaar. Dat is de afweging die ik nog moet maken.

Wordt koelpasta + afstandhouders voor moederbord standaard meegeleverd?

Bedankt voor alle hulp!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2012 10:23 ]

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 07:08:
Danku voor de reacties. Als ik alles via afature bestel kom ik op 968euro en wordt alles binnen 1-3 werkdagen geleverd, lang niet verkeerd dus. Echter assembleren ze ook bij afature, voor 49 euro zetten ze hem in elkaar. Dat is de afweging die ik nog moet maken.

Wordt koelpasta + afstandhouders voor moederbord standaard meegeleverd?

Bedankt voor alle hulp!
Als je echt niet zelf kunt/wilt assembleren dan zou ik hem laten assembleren. Maar ik zou het niet aanraden, omdat het een ervaring is die je opdoet als je het zelf doet. Dus probeer het zelf.

Afstandhouders worden met de behuizing meegeleverd.

Koelpasta zit al op de boxed koeler die met de processor wordt meegeleverd. Mocht je een aftermarket cooler nemen zoals de Scythe Mugen 2 rev B dan zit er ook koelpasta bij.

Maar ik raad je aan een tube Artic Silver 5 er bij te kopen, dan heb je die altijd als extra. Kost je 6,95.

• joordy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-04 12:15
En het scheelt meteen een paar graden !

• mitsumark
Ik merkte 'geen' verschil tussen de koelpasta die bij de mugen 2 zat en arctic silver 5, wat mij betreft zonde van de 7 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Danku voor de tips. Als ik straks de pc geassembleerd heb, moeten er dan ook nog software matig dingen aangepast worden? Of kan windows er meteen op?

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:59:
Danku voor de tips. Als ik straks de pc geassembleerd heb, moeten er dan ook nog software matig dingen aangepast worden? Of kan windows er meteen op?
Meteen windows erop, wel erop letten dat je mobo in ascii mode staat i.v.m. de prestaties van je SSD.

Verwijderd

Topicstarter
Dit kan ik in de bios instellen?
Achilles schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:27:
[...]

Meteen windows erop, wel erop letten dat je mobo in ascii mode staat i.v.m. de prestaties van je SSD.
Pagina: 1